Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2016 (C16)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 0,50 | |||
Commander 2016 | 0,50 | |||
Commander 2018 | 0,40 | |||
Commander 2021 | 0,40 | |||
Commander Anthology II | 0,50 | |||
Darksteel | 0,40 | 7,50 | ||
Double Masters | 0,40 | 1,00 | ||
Elspeth vs Tezzeret | 0,40 | |||
Elves vs Inventors | 0,50 | |||
M15 | 0,40 | 4,95 | ||
Modern Masters 2015 | 0,40 | 4,95 |
Prijs:
€ 0,50
dus je speelt tezz, speelt 1, 2, of misschien zelfs 3 of 4 artifact creatures gratis op beurt 6 (vanwege artifact lands kost alles 6 minder),
en dan een grote finisher (zoals Blightsteel Colossus, Platinum Angel of Platinum Emperion)
lijkt me een prima deck voor in, bijvoorbeeld, legacy (toch?)
EDIT: misschien niet colossus, die is een beetje duur
(12-6=6 en dus kun je hem pas beurt 7 spelen, na tezzeret)
Die zes mana had ik al gezien maar wat relevanter is dat alleen creatures en planeswalkers affinity hebben voor artifacts. Voorheen waren het voornamelijk artifacts die affinity hadden voor... artifacts, waardoor je makkelijk een hele rechtlijnige deck kunt bouwen. Maar goed, we zullen zien.
Jawel. Maar ik verwacht dat alleen die Tezzeret-PW iets met affinity for artifacts doet, en die dude kost zes mana. Ik zit niet zo in de competitive scene (en al helemaal niet tijdens Mirrodin 1), maar blijkbaar maakt een CMC-6-PW niet zoveel uit voor affinity aggro?
Hmm, op die fiets. Ben er een tijdje uitgeweest en ik dacht er weer een nieuwe type land was. Toch bijzonder dat ze weer met affinity aankomen zetten. War of the Spark is zeker niet Standard/Modern legal?
Aannemende dat Izzy bedoelt dat artifact lands dan effectief twee mana produceren: ja, basically. Regeltechnisch gezien niet, natuurlijk, maar je Darksteel Colossus wordt goedkoper omdat je een Darksteel Citadel hebt, wat een artifact is, en dan kun je met de Citadel betalen, wat inderdaad in totaal van de mana cost van Darksteel Colossus voor z'n rekening neemt.
Dus vijf Darksteel Citadels en een Wastes en je hebt een Darksteel Colossus!
Wat zijn "doublelands"?
Ik betreur overigens dat planeswalkers tegenwoordig ook een static ability hebben waardoor ze een soort veredelde enchantments worden. Alsof ze nog niet sterk genoeg waren.
met de buy-a-box tezzeret zijn artifact lands toch basically double-lands?
(hier is hij)
Om even lekker te mierenbevredigen: Affinity triggered niet. Het woord triggeren impliceert dat het de stack op gaat en dat doet het dus niet.
/bitchmode off
Op je vraag kan ik echter geen duidelijk antwoord geven behalve je verwijzen naar dit topic hier.
Ik hoop dat je daar wat duidelijkheid uit kan halen.
Omdat de mensen bij Wizards soms last hebben van een mentale inzinking.
waarom ging darksteel citadel eigenlijk van common naar uncommon en toen weer naar common in modern masters/?
deze kaart brengt een simpel artifact deck al een heel stuk verder aangezien het ook de ''afinity for artifacts'' ability triggerd. in dat geval geeft dit land dus 2 mana per beurt
deze telt inderdaad niet als een spell, lands tellen nooit als spells.
Ik neem aan dat deze kaart NIET telt als een spell, waardoor ik niet Illusory Angel mag spelen?
Ik veronderstel dat dit gewoon een landje is en toevallig ook een aftifact, en kan ook niet gecounterd worden.
Alvast bedankt
Het antwoord klopt. Alleen is die hele regel niet van toepassing.
Er verandert namelijk helemaal niks aan zijn land types, maar aan zijn card types (en zijn power/toughness). Maar dat is dan inderdaad tegelijk ook het enige dat verandert. Al zijn oorspronkelijke abilities behoudt hij gewoon.
Hij behoud de indestructibility...
305.7. If an effect changes a land's subtype to one or more of the basic land types, the land no longer has its old land type. It loses all abilities generated from its rules text and its old land types, and it gains the appropriate mana ability for each new basic land type. Note that this doesn't remove any abilities that were granted to the land by other effects. Changing a land's subtype doesn't add or remove any card types (such as creature) or supertypes (such as basic, legendary, and snow) the land may have. If a land gains one or more land types in addition to its own, it keeps its land types and rules text, and it gains the new land types and mana abilities.
Artifact Land
Indestructible
T: Add C.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/18/2014
Although Darksteel Citadel is an artifact, it can’t be cast as a spell. Playing it follows the normal rules for playing a land.
Decktips