Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Masters 2017 (MM3)
Serie | Normaal | Foil | ||
Avacyn Restored | 8,95 | 11,95 | ||
Modern Masters 2017 | 7,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 7,95
FOIL
€ 9,95
Bij een gewone boardwipe (Day of Judgment) zal Deadeye Navigator inderdaad niet helpen, aangezien het creature meteen terugkomt en dus alweer aanwezig is op het moment dat de boardwipe resolved en alles sloopt.
En dingen die end of turn terugbrengen werken dan inderdaad wel.
Om nog even op onderstaande vragen door te gaan: Verandert de zaak als er bijvoorbeeld een board wipe gespeeld wordt, die niet target?
Of moet je, om aan zo'n board wipe te ontkomen, je creatures terug naar de battlefield laten komen at end of turn zoals bijvoorbeeld bij Eerie Interlude?
Thanks!
Fantastisch, dank je wel Torak.
Ik wilde inderdaad alleen bevestiging dat de Agent of Treachery weer een nieuw object is in de ogen van de target removal spell.
Duidelijk verhaal en volgens mij heb je vrij goed door hoe het werkt en ben je alleen op zoek naar bevestiging en ga ik je die nu geven.
Ja, je Agent of Treachery overleeft het. Door hem te blinken verandert hij (zelfs 2x) van zone en wordt daarom als nieuw object beschouwd. Het target van de removal is daardoor 'illegal' geworden en de removal spell wordt bij het resolven 'gecounterd on resolution' door gebrek aan een legal target.
Verder gaan effecten op de stack gewoon door, ongeacht of de bron daarvan tijdens het resolven nog aanwezig is of niet. Het permanent dat je met Agent of Treachery getarget had komt dus nog altijd gewoon onder jouw controle, ondanks dat de originele bron niet meer op de battlefield is (de geblinkte Agent of Treachery is een 'nieuwe' Agent of Treachery).
N.B.: omdat je Agent of Treachery geblinkt heb krijg je daarvan nóg een trigger om iets over nemen. Dus in deze situatie mag, als er verder niets gebeurt 2 dingen overnemen en overleeft je Agent of Treachery het.
Ik speel nog niet zo lang met Deadeye, maar loop wel al gelijk tegen een vraagteken aan.
Ik haal, na het triggeren van mijn Defense of the Heart, Agent of Treachery en Deadeye Navigator. Geen reacties, dus komen beide in het spel en ik pair ze met elkaar. Met Agent of Treachery wil een beest van mijn tegenstander jatten.
In reactie wordt een target removal gespeeld op mijn Agent of Treachery. In reactie daarop blink ik voor 2 mana mijn Agent of Treachery. Van wat ik weet ziet de stack er dan als volgt uit:
Top
- Blink Agent of Treachery
- Destroy Agent of Treachery
- Gain control of target permanent
Bottom
Wat gebeurt er nou precies wel en niet? Overleeft mijn Agent of Treachery?
Jat ik toch dat beest?
Please help
Als een kaart van zone wisselt (en dat doet hij hier twee keer, van de battlefield naar exile en vice versa), is het een compleet nieuw object zonder herinnering aan zijn vorige bestaan. Dat nieuwe object weet dus niet dat zijn vorige incarnatie ooit getapped was.
En kaarten komen inderdaad untapped de battlefield binnen, tenzij expliciet anders vermeld.
Nee
Maar het creature komt wel (normaal gesproken) ongetapt terug in het spel
Untapped de creature dat je blinked?
Overigens betaal je normaal gesproken niet eerst de mana en activeer je dan de ability, maar doe je het andersom. Je activeert de ability en vervolgens betaal je daar de cost voor.
In dit geval zul je ook steeds een activatie moeten laten resolven, soulbond laten triggeren en vervolgens die trigger laten resolven, voordat je de volgende activatie doet. (Zeker dan is het niet aan te raden om voor 5 activaties vooruit te betalen.)
Dat kan hoor, alleen je bent beide wel kwijt nadat je immens veel kaarten trekt.
stel ik pair deze met een Prime Speaker Zegana.
Er wordt een Wrath of God gespeeld. Mag ik als reactie daarop dan bijv. 10 mana tappen om hem 5 x te blinken? Of kan het maar 1 x?
Toch altijd wel fijn om het van een andere partij te horen voor de zekerheid. Maar mooi dat het zo werkt
Je geeft zelf het exacte antwoord al:
Zowel de soulbound als de exile abilty targeten niet en worden daarom niet gecountered.
Hoe werkt deze samen met Kira, Great Glass-Spinner? Zowel de soulbond als de blink-ability zijn niet targetted. Countered de Kira dus een van beide abilities?
Het werkt ook leuk met Deputy of Acquittals (die gebruik ik ipv. de Lion) - blocker uit de combat halen en een creature bouncen. Helemaal leuk als die blocker een Eternal Witness is ofzo
Eigenlijk gewoon alles met flash is dan leuk
Creature - Spirit 5 / 5
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Deadeye Navigator is paired with another creature, each of those creatures has "1U: Exile this creature, then return it to the battlefield under your control."
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
If you activate the ability granted by Deadeye Navigator, the creature will be exiled, the pair will immediately be broken, and then the card will be returned to the battlefield. Deadeye Navigator’s soulbond ability triggers when that card enters the battlefield and the pair can then be reunited.
3/14/2017
Once Deadeye Navigator or the creature it’s paired with is exiled, the other creature will no longer have the activated ability. However, you can activate the ability of one creature in response to activating the ability of the other creature.
Decktips