Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Aan de andere kant maakt het wel alle Karoo achtige landjes sterker...
Toch leuk genoeg om ablilities als die van Maze of Ith, Kor Haven en/of Homeward Path uit te schakelen. Kom ik te vaak tegen in EDH Handig om naast landjes te hebben waarmee je land kunt vernietigen (Wasteland)
@Xander: dankje voor de aanvulling en verbeteringen. Maar ik vond de manier waarop je je stellingen plaatste wat verwarrend, dus ik dacht ik geef wat voorbeelden. Maar ik was wat kort door de bocht geweest zie ik.
Right, die had ik moeten weten! Genoeg situaties daarvan meegemaakt ook .
Ander onderwerp: Dit ding is wel een stuk minder dan Blood Moon helaas, ondanks de extra kaart die het oplevert.
De eerste ability van Deathrite Shaman.
Ik heb er laatst nog naar gezocht, maar kon geen kaarten vinden met de ability die mana toevoegen maar óók daarbij een target hadden. Weet iemand wel een voorbeeld?
Als we dan toch helemaal volledig willen zijn:
* Activated abilities die mana produceren maar die een target hebben, zijn GEEN mana ability's.
* Loyalty abilities die mana produceren, zijn GEEN mana ability's.
* Triggered abilities die mana produceren en die triggeren door het resolven van een activated mana ability of doordat er mana in iemands pool komt en die geen target hebben, zijn WEL mana ability's.
* Triggered abilities die wel een target hebben, zijn per definitie GEEN mana ability's.
---
CR 605. Mana Abilities
605.1a An activated ability is a mana ability if it meets all of the following criteria: it doesn't have a target, it could add mana to a player's mana pool when it resolves, and it's not a loyalty ability. [...]
605.1b A triggered ability is a mana ability if it meets all of the following criteria: it doesn't have a target, it triggers from the resolution of an activated mana ability [...] or from mana being added to a player's mana pool, and it could add mana to a player's mana pool when it resolves.
Kortom: als een activated ability je achter de dubbele punt mana geeft is het een mana ability.
Paar voorbeelden van mana abilities (van simpel tot advanced):
-Een basic land dat je kan tappen voor mana is een mana ability.
-Beide abilities van Flooded Grove zijn mana abilities.
-Llanowar Elves heeft een mana ability.
-Zelfs de ability van Selvala, Explorer Returned is een mana ability.
Het is NIET zo dat een ability die mana kost, per definitie geen mana ability is.
Het is WEL zo dat een ability die mana kost, niet per se een mana ability hoeft te zijn.
En het is WEL zo dat een ability die mana produceert (+ nog een aantal voorwaarden die voor de vraag even niet relevant zijn), een mana ability is.
1/19/2018
A mana ability is an ability that produces mana, not an ability that costs mana.
Niet echt duidelijk als het gaat om abilities die mana produceren, zoals die van Nykthos, Shrine to Nyx. Dat kost je namelijk mana wat weer mana geeft. Hoe zit dat?
Enchantment
When Blood Sun enters the battlefield, draw a card.
All lands lose all abilities except mana abilities.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/19/2018
A mana ability is an ability that produces mana, not an ability that costs mana.
1/19/2018
Land cards not on the battlefield aren’t affected.
1/19/2018
If a land has an ability that triggers “when” it enters the battlefield, it will lose that ability before it triggers.
1/19/2018
If a land has an ability that causes it to enter the battlefield tapped, it will lose that ability before it applies. The same is also true of any other abilities of a land that modify how it enters the battlefield or apply “as” it enters the battlefield, such as the first ability of Unclaimed Territory.
1/19/2018
If a land gains an ability after Blood Sun has entered the battlefield, it keeps that ability.
1/19/2018
If a land has an ability that continuously changes the types of other lands (such as Urborg, Tomb of Yawgmoth does), that ability will apply before Blood Sun removes that land’s abilities. If a land has an ability that grants abilities to other objects, Blood Sun will stop it from doing so.
Decktips