Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2021 (C21)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2021 | 0,40 | |||
Elspeth vs Tezzeret | 0,50 | |||
M11 | 0,40 | 1,95 | ||
M12 | 0,50 | 1,95 | ||
M13 | 0,35 | 1,95 | ||
M14 | 0,40 | 1,95 |
Prijs:
€ 0,40
Andere versie wel op voorraad.
In de praktijk maakt dat eigenlijk niets uit. Want als een ability de stack op gaat, dan gaat die ability ook altijd resolven, ongeacht van of de bron nog op de battlefield aanwezig is.
Dus als er de Disenchant gespeeld wordt en daarna de ability van de Elixir geactiveerd wordt. Dan resolvet de ability van de Elixir eerst en shufflet de graveyard en zichzelf weg in de library. De Disenchant wordt nu gecounterd on resolution door een gebrek aan targets.
Als het andersom is, dan gaat de ability van de Elixir op de stack en komt de Disenchant daar bovenop. De Disenchant maakt de Elixir kapot en de Elixir gaat naar de graveyard. Daarna resolvet de ability van de Elixir waarbij de graveyard (incl. de gesloopte Elixir) teruggeschud worden. (Verder probeert de Elixir zichzelf vanuit de battlefield ook in de library te schudden, maar kan zichzelf daar niet meer vinden, dus dat stukje doet niks).
En in beide gevallen krijgt de Elixir-speler 5 levens. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Edit: geninja'd door iemand die zo snel is dat er letters wegvallen bij kaartnamen
Ok thx
Aannemend dat er verder niets speciaals aanwezig is maakt dat vrij weinig verschil. De ability resolved in beide gevallen.
Als je Disenchant in reactie op de Elixir activatie:
-1.Disenchant resolved eerst, sloopt Elixir of Immortality. Elixir gaat naar de graveyard.
-2.Elixir ability resolved. Elixir terugschudden lukt niet (want hij is kapot), maar de graveyard (inclusief Elixir) wordt nog steeds teruggeschud.
Als je eerst disenchant en Elixir in reactie daarop activeert:
-1.Elixir of Immortality ability resolved, schud Elixir en graveyard terug.
-2.Disenchant probeert te resolven, maar fizzled omdat zijn enige target illegaal is.
--
Als er ipv Disenchant een Return to Dust gespeeld wordt maakt het wel uit. In dat geval zou in het eerste scenario (Return to Dust in reactie op Elixir activatie) de Elixir in exile blijven, en in het 2e (Elixir activatie in reactie op Return to Dust) gewoon zichzelf terugschudden.
Dan wordt de elixir nog steeds je deck in geschud aangezien deze bij het resolven van de ability in je graveyard ligt. Je kunt niet voorkomen dat dit gebeurt dus (Behalve als je opp geen mana heeft voor activation of met een Krosan Grip).
Wat gebeurt er juist als je Disenchant speelt als reactie op deze activated ability? Geeft het een verschil als je disenchant voor het activeren van de ability speelt of erna?
Gaea’s Blessing werkt goed tegen mill.
Paradigm Shift, Diminishing Returns, Time Reversal, Timetwister, Temporal Cascade, Day’s Undoing, Sway of the Stars, Primal Command, Barishi. Eh, er zijn er nog vast meer.
Verder heb je nog Feldon’s Cane en Thran Foundry die erg veel op de Elixir lijken.
Andere opties zijn Soldevi Digger of Reito Lantern.
Zonder zoekfunctie is het eerst dat in me opkomt alle legendary Eldrazi uitRise of the Eldrazi hier
Werkt ook wanneer je gemilld wordt.
Als we het toch over millen hebben: Psychic Spiral is ook een leuk (casual) kaartje
Zijn er nog andere kaarten die je graveyard in je library doet verdwijnen???
Deze kaart zou voor multiplay standaard in ieder deck passen. Een hogere concentratie nuttige kaarten halverwege het spel is een groot voordeel, en 5 levens is nooit weg. 1 tegen 1 is het wat minder effectief, hangt dan meer van het type deck af waarmee gespeeld wordt.
Het probleem van deze tegen mill strategien, is dat hij idd gemilld kan worden en dan niets doet. Dit geldt ook voor eigenlijk alle andere sb-kaarten. Pithing Needle lijkt me op het moment breder inzetbaar en werkt ook goed. Ghost Quarter werkt ook goed tegen Nephalia Drownyard.
Maar op dit moment, zie ik standard vooral als een aggro-formaat, waar weinig tijd is om te durdlen en winnen op de esper-control strategien. Dus vandaar dat ik de Elixir niet als must-have in mijn standard deck beschouw.
Ondanks sterke mill kaarten zoals Mind Grind, lijkt mill nog steeds geen geduchte strategie in (competitief) standard.
Neemt niet weg dat deze kaart, tenzij ook gemilld, daar goed tegen werkt.
Vanwege millen met dimir, landje ff naam kwijt, jace mill.
consuming aberation als die play zou zien, en nog enkele andere kaarten standard.
Hoezo?
Artifact
2, T: You gain 5 life. Shuffle Elixir of Immortality and your graveyard into their owner's library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2011-09-22 - wotc
As the ability resolves, you'll shuffle Elixir of Immortality into its owner's library directly from the battlefield, if it's still there.
2011-09-22 - wotc
If Elixir of Immortality is in your graveyard at the time the ability resolves, you'll still wind up shuffling it into your library because you shuffle your entire graveyard into your library. If it's anywhere else by that time, including in another player's graveyard, it remains where it is and you shuffle just your graveyard into your library.
2011-09-22 - wotc
If you gain control of another player's Elixir of Immortality and activate it, the Elixir of Immortality will be shuffled into its owner's library and the cards in your graveyard will be shuffled into your library. You are considered to have shuffled each affected library (even if, as a shortcut, each player physically shuffles their own library).
2010-08-15 - wotc
Paying the activation cost of Elixir of Immortality's ability doesn't cause it to leave the battlefield. If you have a way to untap it, you can activate the ability multiple times in response to itself.
Decktips