Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Urza’s Armor

Serie: 8th Edition (8ED)

Rarity: Rare 8th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
8th Edition
 2
0,30
 -
0,75
Urzas Saga
 1
0,25    
Urza’s Armor | 8th Edition

 Op voorraad 

€ 0,30 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,75

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
12-3-2012 18:48:00

goed om te weten bedankt

12-3-2012 18:47:00

Jazeker, Urza's Armor reduceert alleen schade aan "you". Creatures krijgen daarom alsnog schade en gaan dus vervolgens dood aan/in de Death Pits.

EDIT: Om de schade te reduceren aan creatures van jou dan had er zoiets moeten staan als: "reduce damage to >creatures you control<".

12-3-2012 18:05:00

als je deze kaart met Death Pits of Rath en Pestilence speelt gaan je eigen beesten dan ook dood of niet?

10-8-2011 21:13:00

Hij is echt heel leuk in een deckje met Pestilence en andere 'pingers'; je blijft zelf in leven en slacht verder álles af. Best tof. Beetje oud, en niet supersterk, maar wel vet.

10-8-2011 21:07:00

dank ga ik deze ook niet meer kopen 8-)

10-8-2011 20:34:00

Zie ook de oracle tekst onder de kaart. Daar staat het vaak een stuk duidelijker:
If a source would deal damage to you, prevent 1 of that damage

10-8-2011 20:33:00

Precies! Het is reduced BY one. Dus Blaze zal niet 10 maar 9 schade doen.

(Stel dat iemand Arc-Slogger 3x activeert, dan zal hij per activatie maar 1 schade doen. Dus dat werkt weer net even anders. Just sayin'.)

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-8-2011 20:33:00

Klopt precies!, hoeft niets aan toegevoegd te worden.

10-8-2011 20:29:00

maar stel: iemand doet een Blaze voor 10 op je, dan zorgt deze ervoor dat Blaze 9 damage doet want er staat reduced BY 1 nioet TO 1 ofnie?

Mark (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-8-2011 13:40:00

Yea allemaal leuke toepassingen en daar ging het me om!
Bijvoorbeeld een kaart als Pestilence je tapt 9 zwarte mana op het einde van je tegenstanders beurt en iedereen krijgt 9 damage behalve jezelf omdat elke damage een aparte source is. En ik zal maar niet beginnen over alle landjes die bij tappen dmg aan jezelf doen. Dankzij deze heb je daar geen last meer van. Leuke kaart met diverse handige toepassingen!

3-8-2011 22:52:00

Mjah, maar zelfs met zulke funstrategies hou ik er zelf meer van dat kaarten elkaar daadwerkelijk sterker maken (lees: synergie hebben). Het zal te vaak een dode kaart in het spel zijn als het je lukt die dure combi van kaarten op te hebben liggen Maar goed, het is verder sowieso natuurlijk een vrij loze tactiek Maar wel droog !

3-8-2011 22:27:00

Maar mocht het toch gebeuren. Dan kunnen ze ook niks meer

3-8-2011 22:25:00

Aurification werkt niet lekker samen want alle damage wordt a geredirect of geprevent, dus er komen nooit gold counters op creatures

3-8-2011 22:03:00

en dan ook nog Aurification spelen
samen met Force Bubble

3-8-2011 21:53:00

Oh man.

4x Empyrial Archangel
4x Urza’s Armor
4x Thunderstaff

Eerst moet men meer dan 8 damage doen om überhaupt van Archangel af te komen. En dan nog eens door al die prevent zooi heen beuken.
Ga dan nog maar eens dood. (En toen speelde je tegenstander een mill deck...)

Oracle

Artifact 

If a source would deal damage to you, prevent 1 of that damage.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
If a spell or ability damages multiple things, divide up the damage before applying this effect, and prevent the 1 damage to you only.

10/4/2004
It is a prevention effect applied when damage would be dealt.

Decktips