Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ravnica (RAV)
Serie | Normaal | Foil | ||
Gatecrash | 13,95 | 34,95 | ||
Guilds of Ravnica | 11,95 | 24,95 | ||
Ravnica | 22,95 | 149,95 | ||
Zendikar Expeditions | 69,95 |
Ik vind de oude art mooier, omdat dat echt duidelijk klassieke fantasy art is, als je kijkt naar de pilaren etc. De nieuwe heeft iets futuristischer
Ik vind de naam eigenlijk wel mooi! Duistere waterige plek voor al uw blauwe en zwarte mana
Nieuwe art is wat mij betreft veel beter als de vage oude!
Even kijken of ik daar nog wat in de verdediging op kan zeggen .
Watery Grave is in feiten de slechtere namaak versie van Underground Sea
Naamsgewijs is het dan ook wel makkelijk als die nog enigszins aan elkaar te koppelen zijn.
Nu is dat simpel doordat een graf onder de grond ligt en de zee uit water bestaat.
Eigenlijk is Island een rare naam omdat het blauwe (water) mana geeft terwijl een eiland toch echt uit land bestaat maarja alleen maar plaatjes van een zee gaat ook snel vervelen.
Terug op deze kaart is juist deze nieuwe art wat duidelijker aangezien hier dodelijk een ondergrondse waterige omgeving zichtbaar is met een lijk in beeld.
De oude art kan net zo goed een grot zijn die een beetje opgepimpt is.
Kortom wat mij betreft heeft de nieuwe art meer flavor dan de oude en is de titel wel wat duf maar wel goed om het zo te kunnen onthouden.
#rant on
Ik vind Watery Grave ook wel een hele suffe naam, te doorzichtig. Ik zie geen kwelling/mindcontrol/lobotomy/torture/agony in de hele naam, wél in de art. Ik had liever iets met Dungeon gezien; een Dungeon Abyss of Dungeon Chasm of iets dergelijks. In een Watery Grave is alles dood, valt er niets te kwellen, dat er water staat is echt niet van belang naar mijn idee, kan ik in m'n fantasy hoofd niets mee. Een onderstadse dungeon, zoals op de originele art van Watery Grave , dát! Eén grote kerker onder Ravnica waar je in kan dwalen, en daarin weer een Abyss of Chasm, waar - als je erin dondert of gegooid wordt - complete kwellingen ondergaat, dagenlang op je dood wacht. Het zwarte is torture en langzaam de dood laten intreden, het blauwe is het doorzetten, afwachten, geduld hebben erbij, in je hoofd gaan en ermee klooien. De naam/het concept Watery Grave is gewoon Island + Swamp , zo ongelofelijk ongeïnspireerd. Als het blijkbaar dan toch een Watery Grave moet zijn, slaat de nieuwe art nóg meer de plank mis. Toffe art, maar flavorwise vind ik naam + art (+flavor) echt niet matchen.
Als ik aan de naam denk beeld ik mij een immens doolhof in van kerkers en gangenstelsels met overal dichte en open mortuariumdeurtjes, een laag water tot je middel, waar geists voor je neus door de muren komen, sewer zombies ineens voor je neus uit het troebele water opstaan, waar op het water een dikke laag laag vreemd gekleurde mist staat, waar necromancers hun toekomste ondode leger recruteren en waar je geen uitweg kunnen vinden. Alleen de Dimir weten er de weg naar buiten, en naar jou... Terwijl je angstig dwalend in de schemer van je langzaam dovende fakkel naar een uitweg zoekt, komen de Dimir steeds dichterbij. Dat voel je in je rug, maar je ziet ze niet... nóg niet. Jep, jammer.
#rant off
Ik vind smileyface temple garden geen verbetering
NIETS overtreft de Ravnica art . De GTC art is al een hele verbetering though! Met name deze en de zwart-witte, de roodgroene en de Breeding Pool.
De art van de nieuwe duals zijn sws beter die van ravinca is ook vet.
Gefeliciteerd, maar wat heeft dat in het kaartcommentaar te zoeken? Ruilen mag niet, en als iedereen al zijn kaarten in kaartcommentaar gaat roepen wordt het nogal vol. (En in de 'wie ruilt' optie kan je dat toch al bekijken).
Heb een rusian 1
Deze duals hebben een aantal voordelen. Om te beginnen kunnen ze natuurlijk gefetched worden, maar daarnaast kan je ze altijd untapped in play laten komen indien nodig en dat is iets wat niet op gaat voor de andere duals. Daarnaast heb je inderdaad nog het voordeel dat je deze kan fetchen, wat voor 3 en 4 kleurige mana-bases een groot voordeel is.
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Wanneer je 2 kleurige manabases speelt, dan zullen andere duals meestal beter zijn. Nog steeds hebben shocks een voordeel aangezien ze altijd untapped in play kunnen komen, maar over het algemeen zou ik ook liever voor de andere duals gaan...
Ik denk dat de scars duals onderschat worden. Ze zijn echt supergoed. Mijn manabase bestaat nu uit Scars duals, Ravnica Duals, Fetchlandjes en basic lands en het bevalt me prima.
De Watery grave kun je het aan het einde van je beurt fetchen.
Mocht je een counterspell willen spellen en je hebt de mana nodig, dan fetch ik wel een island.
Je hebt wel andere fetch, dus het kan wel. Optimaal? Geen idee, de tijd zal het leren.
Ok, ik zal mijn persoonlijke gevoelens even achterwegen laten ^^.
maar wat ik mij nu serieus afvraag, zouden de scars of mirrodin duals + gewoon basics geen betere keus zijn? ( zolang je niet zoo speelt en nacatl's hebt die naar land type kijken )
Toen ik erbij nadacht rekende ik er even op dat je ook polluted delta had, maar die is niet legaal in modern. Dus bij nader inzien mischien niet.
Mjaa maar het reprint gedeelte past bij watery grave wat natuurlijk een vd betere shock duals is
vintage is ook nog steeds duur. Zo zal legacy ook altijd blijven ongeacht nieuwe formats. Dus legacy addicts hoeven niet te wanhopen.
Ik koop alleen liever deze (zelfs voor 20) dan een sea van 120, einde discussie?
Niet dat ik dit niet interessant vind hoor, maar is hier geen forum voor? hier volgens mij
Land - Island Swamp
(T: Add U or B.)
As Watery Grave enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, it enters the battlefield tapped.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/5/2018
Unlike most dual lands, this land has two basic land types. It’s not basic, so cards such as District Guide can’t find it, but it does have the appropriate land types for effects such as that of Drowned Catacomb (from the Ixalan set).
10/5/2018
If an effect puts this land onto the battlefield tapped, you may pay 2 life, but it still enters tapped.
Decktips