Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Pyromancer Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2017
 4
0,40
 -
2,95
Zendikar
 8
0,50
 1
4,95
Pyromancer Ascension | Zendikar

 Op voorraad 

€ 0,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-8-2010 00:39:00

Nee, wat LotZ bedoelt, is dat als je de kicker betaald hebt van de originele spell, de kicker ook geldt voor de kopie.

Maar als je van het origineel de kicker niet betaald, dan krijgt de kopie die ook niet.

Lucas (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-8-2010 00:34:00

Cool
Dus {=lightning burst} doet dan de eerste keer 2 damage
En de copy dan 4
???????

14-8-2010 10:50:00

Dat hoeft niet.

Mana betalen moet bij het casten van een spell (van zone X naar stack verplaatsen). Deze copy's verschijnen gewoon op de stack, gratis en voor niets. Zelfs de kicker, etc. van de originele spell wordt meecopy'd.

Lucas (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-8-2010 10:39:00

moet je voor die copy nog mana betalen?

31-7-2010 21:13:00

Wederom bedankt voor je uitleg!

31-7-2010 20:51:00

Uit de Time Warp rulings:

10/4/2004 If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved.

De Warp copy (zijn extra beurt) resolved als eerste. Vervolgens resolved de originele time warp (jouw extra beurt).

Jouw effect is als laatste resolved, dus krijg jij de eerste extra beurt. Vervolgens krijgt je tegenstander zijn extra beurt, en daarna krijg jij je normale beurt weer.
------------
Verklaring: De nieuwe beurt wordt altijd achter de huidige aan geplakt. De extra time warps worden daarom ingevoegd tussen de huidige beurt en de eerder bestelde extra beurten.

Normale volgorde:
Hij -> Jij

Na de warp copy:
Hij -> Hij* -> Jij

Na originele time warp copy:
Hij -> Jij** -> Hij* -> jij.

31-7-2010 19:17:00

Toch nog een vraagje. Stel, mijn tegenstander heeft een actieve Pyromancer Ascension en cast een Time Warp. Ik speel vervolgens een Ricochet Trap en maak mij de nieuwe target van de Time Warp. Ondertussen krijgt mijn tegenstander een kopie van de gecastte Time Warp. De kopie resolvet eerst. Dus mijn tegenstander krijgt hierna nog een beurt. Vervolgens krijg ik een extra beurt, en daarna nog mijn eigen 'normale' beurt. Klopt dit?

22-7-2010 13:40:00

Trouwens, de meeste vragen die je kunt verzinnen over Pyromancer Acension staan beantwoord in de column hier

22-7-2010 13:38:00

De kopie heeft ook rebound, maar je hebt er niet zo veel aan. De kopie wordt exiled, en daar houdt hij op met bestaan, dus de kopie zal volgende upkeep niet meer triggeren om terug te komen

Robin (33) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2010 13:15:00

Als je nou idd een Staggershock speelt terwijl er 2 counters op de ascension liggen.

Krijgt de copie dan ook rebound?
en dan bij de 2e keer resolven dmv rebound weer een copie met rebound?

of verdwijnt de copie?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-5-2010 19:40:00

Inderdaad.

Een instant of sorcery gaat als laatste stap van het resolven pas naar de graveyard, dus die ligt er nog niet op het moment dat de kopie aan het resolven is.

27-5-2010 18:27:00

okee bedankt

27-5-2010 17:22:00

Je cast dus een instant of sorcery, daarna zegt de ascension van "hey, je mag copyen hoor =D" en dan copyt ie 'm..
De copy resolved dus eerst en daarna de orginele. De orginele wordt dus niet meegeteld als kaart die in de grave ligt, lijkt mij

27-5-2010 17:14:00

Rite of Flame

27-5-2010 17:13:00

komt de copy tegelijk met de gespeelde kaart in play of erna?

{=rite of flames} telt de originele spel voor de copy alsof die in de graveyard ligt?

Oracle

Enchantment 

Whenever you cast an instant or sorcery spell that has the same name as a card in your graveyard, you may put a quest counter on Pyromancer Ascension.
Whenever you cast an instant or sorcery spell while Pyromancer Ascension has two or more quest counters on it, you may copy that spell. You may choose new targets for the copy.

NederMagic FAQ

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
If either of Pyromancer Ascension’s abilities triggers, it will go on the stack on top of the spell that caused it to trigger. The ability will resolve first. If it’s Pyromancer Ascension’s second ability that triggered, the copy it creates will also resolve before the original spell. The copy is created even if the original spell has been countered.

3/14/2017
If Pyromancer Ascension’s first ability triggers, you’ll put a quest counter on it even if the card in your graveyard leaves your graveyard by the time the ability resolves or if the spell you cast is countered.

3/14/2017
If you cast an instant or sorcery spell from your graveyard (due to an ability such as flashback, for example), Pyromancer Ascension’s first ability won’t trigger unless another card with the same name is in your graveyard.

3/14/2017
The second ability triggers only if Pyromancer Ascension already has two quest counters on it at the time you cast an instant or sorcery spell. This means a spell can’t cause the second counter to be put on Pyromancer Ascension and then become copied. It also means a player can’t remove Pyromancer Ascension in response to you casting an instant or sorcery spell in order to prevent the ability from triggering.

3/14/2017
Pyromancer Ascension’s second ability can copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

3/14/2017
The copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger.

3/14/2017
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

3/14/2017
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A different mode cannot be chosen.

3/14/2017
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Bonfire of the Damned does), the copy will have the same value of X.

3/14/2017
If the spell has damage divided as it was cast (like Fiery Justice does), the division can’t be changed (although the targets receiving that damage still can).

3/14/2017
You can’t choose to pay any alternative or additional costs for the copy. However, effects based on any alternative or additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy.

Decktips