Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Pyromancer Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2017
 4
0,40
 -
2,95
Zendikar
 8
0,50
 1
4,95
Pyromancer Ascension | Zendikar

 Op voorraad 

€ 0,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
29-9-2010 14:43:00

proliferate zal wel snel kunnen werken met deze kaart. Vooral als je volgende combo speelt:

turn 1: Tome Scour voila 5 kaarten in je graveyard. Met beetje mazzel Steady Progress

Turn 2: Pyromancer Ascension

Turn 3: Steady Progress Ondanks dat er nog geen counter is komt de trigger voor Pyromancer Ascension eerst aan de beurt waardoor op het moment dat proliferate actief wordt de counter wel aanwezig is.

Turn 4: Have fun....

Zo heb ik het begrepen van de correcte werking.

16-9-2010 22:38:00

ik denk niet dat deze zo goed blijft aangezien Time Warp eruit gaat.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-9-2010 22:37:00

Het key gedeelte aan proliferate is 'then give each of them another counter of a kind already there'. Aka je moet eerst 2 dezelfde spells spelen. Wat zeker wel langer duurt meestal dan de 3e beurt, of je moet mazzel hebben met je hand.

16-9-2010 22:25:00

Eventjes iets heel anders, maar wat denken jullie dat Profillerate met een kaart als deze gaat doen?
Ik zie het nog wel gebeuren dat je deze zo vroeg als beurt 3 actief kan hebben...
Misschien dat de andere Ascensions (en eventueel andere quests) nóg beter zijn met profillerate aangezien deze slechts twee counters nodig heeft en dus dat een tweede counter vrij snel er op ligt (en profillerate dus niet nodig zou zijn...)

2-9-2010 22:51:00

Inderdaad, na iedere keer dat *iets* resolved of je naar de volgende phase wilt gaan krijg je een ronde priority beginnende bij de actieve speler.
Dit betekend dat je inderdaad Lightning Bolt op de stack mag leggen en de trigger van de Ascension mag laten resolven voordat je de Reverberates gaat casten. Overigens kan dit óók wanneer de tegenstander aan de beurt is, het rondje priorities gaat misschien iets anders, maar het eindresultaat is uiteindelijk hetzelfde.

2-9-2010 22:24:00

Elke keer als er iets resolved krijgt iedereen weer een rondje priority voordat de volgende spell of ability resolved.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-9-2010 22:18:00

Dus het is dan:

Ascencion trigger
Lightning Bolt

En de correcte play is dan de trigger te laten resolven en dan 2 keer Reverberate te spelen?

Mag dat uberhaupt, bepaalde dingen van de stack laten resolven en dan weer opnieuw zeg maar een spell of effect ergens tussen stoppen?

2-9-2010 22:14:00

Wat Shai zegt klopt,
Je cast de lightning bolt, Ascension triggert en gaat op de stack.
Trigger laat je resolven, er liggen nu 2 counters op Ascension.

Alle spells die je nu nog speelt worden verdubbeld, dus je krijgt inderdaad (2x2+1) x 3 = 15 dmg

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-9-2010 22:07:00

Het zijn de bovenste twee errata onderdelen die het voor mij wat moeilijk maken om te doorgronden. Ik weet het nu nog niet zeker maar wel bedankt voor het meedenken smile

2-9-2010 21:42:00

Zodra je een spell CAST waarvan een gelijknamige spell in je graveyard ligt, dan komt er een counter op de Ascension.

In jouw geval cast je lightning bolt, komt er een tweede counter op de ascension en dán cast je twee keer reverberate die beide worden gecopieerd (en de tweede geeft eventueel een derde counter op de ascension).
Totaal levert dit dus 4x een gecopieerde Lightning Bolt voor een totaal van 15 damage op.

2-9-2010 21:41:00

volgens mij niet, maar kan het fout hebben,
dit is denk ik wat er gebeurt:
-lightning bolt word gecast en gaat op de stack
-de trigger van pyromancer ascencion komt er boven op te liggen
-nu cast je de reveberate
-er komt geen nieuwe trigger omdat er nog geen in je grave ligt
-weer een reverberate
-weer geen trigger
dus eerst resolven de reverberates, dan resolved de trigger pas
maar het kan dus dat het fout is winking smile

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-9-2010 21:36:00

Even een voorbeeld vraag: Stel ik heb deze op het veld liggen en er liggen Burst Lightning in mijn grave en 1 Lightning Bolt. Er zit al 1 counter op de ascension door Burst Lightning.
Nu heb ik 5 mana open en 1 Lightning Bolt en 2 Reverberate op hand. Als ik de Lightning Bolt cast en dan in response meteen 2 keer de Reverberate erover heen gooi dan worden de Reverberates toch wel gecopied?

21-8-2010 18:53:00

niet, de firecat heet nog steeds firecat en niet opeens flame burst.

21-8-2010 18:45:00


hoe werkt deze met Pardic Firecat en Flame Burst?

Lucas (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-8-2010 10:26:00

oh zo nu snap ik het

Oracle

Enchantment 

Whenever you cast an instant or sorcery spell that has the same name as a card in your graveyard, you may put a quest counter on Pyromancer Ascension.
Whenever you cast an instant or sorcery spell while Pyromancer Ascension has two or more quest counters on it, you may copy that spell. You may choose new targets for the copy.

NederMagic FAQ

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
If either of Pyromancer Ascension’s abilities triggers, it will go on the stack on top of the spell that caused it to trigger. The ability will resolve first. If it’s Pyromancer Ascension’s second ability that triggered, the copy it creates will also resolve before the original spell. The copy is created even if the original spell has been countered.

3/14/2017
If Pyromancer Ascension’s first ability triggers, you’ll put a quest counter on it even if the card in your graveyard leaves your graveyard by the time the ability resolves or if the spell you cast is countered.

3/14/2017
If you cast an instant or sorcery spell from your graveyard (due to an ability such as flashback, for example), Pyromancer Ascension’s first ability won’t trigger unless another card with the same name is in your graveyard.

3/14/2017
The second ability triggers only if Pyromancer Ascension already has two quest counters on it at the time you cast an instant or sorcery spell. This means a spell can’t cause the second counter to be put on Pyromancer Ascension and then become copied. It also means a player can’t remove Pyromancer Ascension in response to you casting an instant or sorcery spell in order to prevent the ability from triggering.

3/14/2017
Pyromancer Ascension’s second ability can copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

3/14/2017
The copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger.

3/14/2017
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

3/14/2017
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A different mode cannot be chosen.

3/14/2017
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Bonfire of the Damned does), the copy will have the same value of X.

3/14/2017
If the spell has damage divided as it was cast (like Fiery Justice does), the division can’t be changed (although the targets receiving that damage still can).

3/14/2017
You can’t choose to pay any alternative or additional costs for the copy. However, effects based on any alternative or additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy.

Decktips