Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] M12 set review: Zwart

Scroll: [boven|reacties|beneden]
12-7-2011 11:46:00

Beste Nedermagiccers.

Wit en Blauw zijn geweest, dus nu is zwart aan de beurt!

Ik gebruik daarbij de volgende beoordeling: (Bedankt Channelfireball!)

Commander5.0: Commander all-star. Speel je in élk deck. Mana Crypt, Sol Ring.
4.0: Commander staple. Time Stretch, Primeval Titan, Solemn Simulacrum
3.5: Goede Commander kaart, maar geen staple. Rofellos, Llanowar Emissary, Mimic Vat, Wrath of God
3.0: Commander staple in het juiste deck. Overwhelming Stampede, Phyrexian Reclamation
2.5: Goede kaart in bepaalde decks. Font of Mythos, Violent Ultimatum
2.0: Matige kaart. Ziet soms play of is een goede haat-kaart. Relic of Progenitus, Celestial Purge(Veel kaarten vallen in deze categorie)
1.0: Deze kaart is slecht en ziet zelden play. One with Nothing, Squire

Limited5.0 Deze kaart speel je altijd.
4.5 Deze kaart speel je bijna altijd, ondanks wat je ernaast nog meer hebt.
4.0 Als dit de enige kaart in deze kleur is probeer je hem alsnog te spelen.
3.5 Ik wil graag de kleur van deze kaart gaan spelen.
3.0 Als ik de kleur van deze kaart speel zal ik de kaart in 100% van de gevallen spelen.
2.5 Meerdere kaarten in de kleur van deze kaart zullen me naar deze kleur toe trekken.
2.0 Als ik deze kleur speel, speel ik deze kaart meestal(70%)
1.5 Deze kaart haalt mijn deck 50% van de keren.
1.0 Ik ben niet blij als ik deze kaart moet spelen.
0.5 Er zijn situaties waarin ik deze kaart inboard, maar ik begin er nooit mee.
0.0 Ik stop deze kaart nooit in mijn deck.




Commander: 2.0

Blood Seeker is een kaart die je kan spelen in een meta waar infinite token decks gespeeld worden. Verder is zijn effect niet hevig genoeg om echt in Commander gespeeld te worden.

Limited: 2.5

lijkt wel een aggressief formaat te zijn. Blood Seeker is een kaart die voor 2 mana vaak makkelijk 5 levens van je tegenstanders kan drinken, en werkt prima in een aggressief deck. Zijn power van 1 is wel jammer, en hij wordt later in het spel wel wat minder sterk.



Commander: 2.5

Weer een nieuwe lord voor het Drana, Kalastria Bloodchief Vampire deck. En 6/6 flyers voor 5 zijn opzich niet eens zo slecht.

Limited: 4.5

3/3 flying voor 5 mana is goed in limited, maar 6/6 flying voor 5 is absurd. Bovendien worden nu je Child of Nights opeens 5/4 Lifelink voor 2 mana. Er zijn ook bijna geen antwoorden op deze kaart. Doom Blade werkt niet en Pacifism en Gideon’s Lawkeeper voorkomen het feit dat je andere vampires +3/+3 kunnen krijgen niet. Ik had de prerelease foil graag aan mijn sealedpools toegevoegd!



Commander: 1.0

Volgens mij wil zelfs het Vampire tribal deck deze kaart niet spelen. Het is een vanilla beest en het heeft niet eens een hele mooie art ofzo.

Limited: 2.0

Een ongelovelijk aggressief beest voor zwart. Zijn grootste probleem echter is dat hij ruilt voor bijna elk ander beest aangezien zijn toughness zo laag is. De bloodthirst ability is bij deze kaart ook niet heel relevant door zijn lage toughness. Zijn nadeel kan ook een voordeel zijn trouwens, hij kan ook X/4 beesten doodblocken.



Commander: 1.0

Zwart heeft betere opties om voor 4 mana een beestje of landje te slopen in Commander.

Limited: 1.0

Het grootste probleem van deze matige removal spell is dat hij meestal niet zoveel doet. Ja je kan het op een dik beest leggen, maar dan gaat dat dikke beest gewoon lekker blokken. En wanneer het dikke beest dan ruilt met een beest van jou heb je jezelf ge-2-voor-1'd. Ik zou hem wel inboarden tegen vervelende kaarten als Gideon’s Lawkeeper of Royal Assassin, omdat je soms gewoon een antwoord nodig hebt.



Commander: 3.0

Een erg sterke kaart in Commander. Iedereen raakt elke keer in zijn eigen beurt een beest kwijt en jij kan er makkelijk omheen spelen met zombie's. Een goede manier om haat over je heen te krijgen! Op de lange termijn is dit een soort Plague Wind voor 5 mana.

Limited: 3.5

Sommige decks hebben gewoon geen antwoord op een Call to the Grave, en als jij een Gravedigger hebt liggen dan ga je het spel niet meer verliezen. Ook zonder zombie's is het best een goede kaart om te spelen als je achter staat. Hij sloopt elke beurt een beest bij je tegenstander en jij blokt gewoon met je beesten omdat je ze toch wel moet saccen aan de Call to the Grave. Het is massremoval. Langzame massremoval, maar toch massremoval.



Commander: 2.5

Er zijn flink wat decks die misbruik proberen te maken van hun Graveyard en dit kan daar een goed antwoord op zijn terwijl je ondertussen ook nog 3/3 zombie's uitpoept. Dingen als Squee, Goblin Nabob en Genesis wil je best weg kunnen halen.

Limited: 3.5

Deze kaart kan ongelovelijk uit de hand lopen. 3/3 beesten zijn gewoon relevant in limited. Je hoeft niet bang te zijn dat er geen beesten in de Graveyard komen. Je kan zelfs je eigen beesten exilen namelijk!



Commander: 1.0

Volgens mij heeft zelfs het Vampire tribal deck inmiddels genoeg playables om deze niet te hoeven spelen.

Limited: 3.0

Een kaart die races voor je tegenstander bijna onmogelijk maakt. En dat is zeker belangrijk in een formaat dat snel is. Zeker met wat combat truukjes of dingen als Spirit Mantle kan het hard gaan met het lifelinken.



Commander: 2.5

Cabal Coffers houdt van dit soort kaarten. Maar in andere decks dan monozwart zie ik weinig nut voor Consume Spirit.

Limited: 3.0

Je moet voor deze kaart wel diep in zwart zitten, maar zelfs voor X=1 is de kaart al erg goed. Er zijn gewoon veel enge early drops waar je vanaf wilt, zoals Azure Mage, Jade Mage, Gideon’s Lawkeeper, enz.



Commander: 1.0

Doe me een gunst, en speel deze kaart niet in Commander.

Limited: 2.0

Deze aura is zeker speelbaar. +3 power is echt gigantisch, en je Tormented Soul is opeens een klok van 5 beurten. In het juiste aggressieve deck is dat het risico op kaartnadeel soms wel waard. In sealed zou ik deze echter niet zo snel spelen omdat bijna elk deck er wel wat tegen heeft en je geen 2 voor 1 voor je kop wil krijgen.



Commander: 1.0

Het ligt geheel aan de metagame. Speel je vaak tegen groene en/of witte decks, dan wil je hem misschien wel spelen. Ik zou echter liever voor wat meer betrouwbare removal gaan zoals Go for the Throat.

Limited: 1.0

Een uitstekende sideboard kaart! In sealed wil je deze kaart soms zelfs wel main spelen als je te weinig removal hebt. Veel decks spelen daar vaak wel 3 kleuren namelijk. In draft ben je vaak niet blij als je hem main speelt, maar als je gelukt hebt en je tegenstander speelt wit of groen dan is het echt een sterke kaart.



Commander: 2.0

Sommige decks hebben sac-outlets nodig, en deze vliegt zelfs!

Limited: 3.0

2/1 flying voor 3 mana is zeer degelijk. Hij blokt namelijk de meeste witte/blauwe vliegers dood. Ook is hij insane in combinatie met Act of Treason. Verder heb je natuurlijk Reassembling Skeleton weer om hem voor +1/+1 te geven. Door de pomp ability kan hij zelfs Serra Angel neerhalen, wat soms gewoon móet gebeuren.



Commander: 3.0

Demonic Tutor is het niet, maar ook voor 4 mana is een tutor nog prima speelbaar in Commander.

Limited: 2.5

Hopelijk heb je een paar goede kaarten om te zoeken, anders heb je sowieso een probleem. Diabolic Tutor zoekt de kaart die je nodig hebt ten koste van je beurt. Vaak is dat het wel waard. Zelfs een Doom Blade zoeken en meteen spelen op beurt 6 is prima. In 3 kleuren decks wil je de tutor soms zelfs gebruiken om een landje te zoeken. Als je een paar bommen zoals Mind Control of Grave Titan hebt dan wil je de tutor opeens een stuk hoger pakken!



Commander: 1.0

Voor de mensen die de kaart nog niet kennen: Phyrexian Reclamation.

Limited: 2.0

1 Disentomb in een deck met veel beesten is prima. 2 Disentombs wordt echter wat riskant, omdat je wel beesten moet hebben om terug te halen. Met name tegen witte decks met Pacifism, Gideon’s Lawkeeper en Oblivion Ring wil je deze kaart vaak wel uitboarden. Tegen RW decks met veel removal is hij natuurlijk zeer goed.



Commander: 2.0

In 1 op 1 zijn zulk soort discard spells best goed, maar ze gaan in mijn ogen wel een beetje tegen het hele idee van het formaat in. (net als counterspells) In multiplayer zijn ze echter niet speelbaar, omdat jij en speler B een kaart kwijt zijn, terwijl speler C en speler D jullie uitlachen en lekker genieten van hun onaangetaste handen.

Limited: 3.0

Deze kaart is een erg slechte topdeck later in het spel, maar er zijn maar weinig dingen beter dan een beurt 2 Distress. Je ruilt 2 mana + jouw kaart voor de beste kaart in je tegenstanders hand, en gooit daarmee vaak zijn hele plan door de war.



Commander: 3.0

Een van de betere removal spells in zwart voor Commander. Er zijn maar weinig beesten die een Doom Blade overleven.

Limited: 4.0

Doom Blade is verreweg de beste common removal spell. Ik zou bijna altijd voor Doom Blade proberen te splashen als mijn manabase dat toelaat. Doom Blade is een permanent antwoord op bijna alle beesten voor slechts 2 mana.



Commander: 1.0

De enige shade die speelbaar is in Commander voor zover ik weet is Nirkana Revenant. Vergelijk de kaarten en je weet waarschijnlijk wel waarom.

Limited: 3.0

Al moet je diep ik zwart zitten voor deze kaart, hij kan wel ongelovelijk goed zijn. Looming Shade was al speelbaar, maar nu heeft hij ook nog evasion. Met 4 Swamps in het spel zijn er nog maar weinig beesten in de lucht die hem kunnen tegenhouden.



Commander: 1.0

Als hij nu 1 mana goedkoper was, 6/6 was en lifelink had dan zou ik hem overwegen.

Limited: 2.5

Zelfs als 1/1 flyer is hij redelijk goed in het blokken van Stormfront Pegasus en Skywinder Drake. Hij komt echter niet door Griffin Sentinel en Giant Spider heen. In een aggressief deck is dit vaak een auto-include, maar in een control deck speel je hem liever niet.



Commander: 3.5

Een van de betere finishers in zwart.

Limited: 4.75

Laten we hiermee beginnen: Als je een kaart wil openen uit je booster, dan is dat Grave Titan. Als je een kaart niet tegenover je wil hebben, dan is dat Grave Titan. Als je een kaart wil Mind Controlen, dan is dat Grave Titan.
Grave Titan is simpel gezegd de beste kaart in voor limited. Zelfs als je hem pack 3 opent zou ik zwaar overwegen alsnog in zwart te duiken. Er zijn maar een paar echte antwoorden op Grave Titan en zelfs dan heb je nog steeds 4 power aan zombies liggen. Aarzel niet om hem een beurt later te spelen zodat je Unsummon of Stave Off mana open hebt, want als je Titan doorkomt dan verlies je bijna niet meer.



Commander: 2.5

Gravedigger is in Commander makkelijk te misbruiken met kaarten als Crystal Shard, en dan levert het opeens wel leuk kaartvoordeel op.

Limited: 3.0

Gravedigger kan zeker beter zijn dan een 3, maar dat ligt geheel aan de rest van je deck. Met kaarten als Pentavus wil je graag misbruik kunnen maken met behulp van Gravedigger. Des te beter je beesten zijn, des te liever je een Gravedigger hebt. Vaak pak je er echter wel een removal spell boven. Gravediggers worden ook beter in multiples, omdat je dan telkens een chain van gravediggers kan terughalen door er steeds eentje op hand te houden.



Commander: 1.0

Een strikt slechtere Dirge of Dread. Als je toch zo'n soort kaart wil spelen zou ik eerder voor Intimidation gaan.

Limited: 0.5

Er zijn zeker situaties waarin deze kaart van pas kan komen en dan kan je hem altijd inboarden. Bijvoorbeeld als jij een heel aggressief deck hebt en je tegenstander rond een beurt of 5 kan stabiliseren, dan wacht je gewoon tot je in één keer met deze kaart kan alpha striken.
Tegen een deck dat zwart speelt is hij echter vaak onspeelbaar, en als de tegenstander aggro aan het gaan is dan is deze kaart ook niet bepaald de kaart die je wil topdecken.



Commander: 1.0

"Hallo Mind Rot, ik ben Mind Twist."

Limited: 3.0

De eerste 2 Mind Rots zijn vaak ontzettend goed. Dit is weer een voorbeeld van direct kaartvoordeel. Echter kan deze kaart voor waardeloze topdecks zorgen later in het spelletje. Het bestaan van Mind Rot alleen al heeft invloed op limited. Zodra je tegen een zwart deck speelt, houd altijd rekening met Mind Rot. Bewaar soms wat landjes op hand en laat nooit je 2 bommen alleen op hand, want voor je het weet ben je ze kwijt.



Commander: 3.0

Het is geen Mind Twist, maar toch kan deze kaart vaak een 6 voor 1 zijn in Commander. Hij is erg sterk en mensen moeten er zeker voor oppassen.

Limited: 3.0

In limited kan dit ook gemakkelijk een 3-4 voor 1 zijn, wat uitstekend is. Hoe eerder je hem kan spelen, hoe beter. Het probleem is wel dat je de beste kaart in je tegenstanders hand niet raakt, dus is Monomania late game vrij waardeloos.



Commander: 1.0

Waarschijnlijk de slechtste kaart uit de cycle voor Commander. Deathtouch geven klinkt niet heel boeiend, daar heb je Basilisk Collar voor.

Limited: 3.0

Een solide 2 drop met een handige ability. Je tegenstander kan niet meer met zijn 5/5 mannen in jouw 1/1 mannen aanvallen. Onyx Mage heeft de potentie om het spel volledig te domineren als je een manier hebt om veel beesten in het spel te krijgen.



Commander: 2.0

Er zijn genoeg truukjes in Commander waar je beesten aan moet sacrificen, en nu kan je dat vervangen door te betalen.

Limited: 2.5

Reassembling Skeleton is een solide blocker, al is hij vrij mana intensief. Later in het spel wordt hij beter, omdat mana dan vaak geen issue meer is, en je dan je truukjes met Devouring Swarm kan gaan beginnen!



Commander: 2.5

Royal Assassin is goed in het stilleggen van combat, omdat niemand meer zin heeft om aan te vallen. Hij gaat echter wel aan zo'n beetje alles dood dus ik zou er niet al je hoop op leggen.

Limited: 4.0

Hij is zeker kwetsbaar, en je tegenstander kan lekker achterover leunen en niet aanvallen totdat hij zijn removal spell heeft gepakt, maar sommige decks kunnen gewoon niet winnen van een Royal Assassin. Bovendien heeft zwart een aantal manieren om hem terug te halen. In combinatie met Gideon’s Lawkeeper is het natuurlijk helemaal feest, maar ook zonder geeft de Assassin je vaak tijd genoeg om een manier te vinden om te winnen.



Commander: 3.5

7 mana is veel, maar het is het zeker waard voor een Demonic Tutor+Abyssal Persecutorin één. Veel zwarte decks zullen de Tutor Demon gaan spelen en het zal ze bevallen!

Limited: 4.0

Deze kaart is te vergelijken met Sphinx of Uthuun. Hij is alleen 6/6 en hij geeft je direct de beste kaart uit je deck! Zelfs een Gravedigger opzoeken kan al insane zijn. Mochten ze een antwoord hebben op een 6/6 flyer, dan hebben ze meestal geen 2e antwoord.



Commander: 2.0

Voor de art alleen al zou ik deze kaart in mijn Vampire Commander deck spelen!

Limited: 4.0

Eindelijk! Good old Sengir Vampire is terug in een coreset! Ik kan niet wachten op de epische strijd tussen Sengir Vampire en Serra Angel. 4/4 flyers voor 5 mana zijn gewoon heel erg goed, en pak je bijna over alles heen. Als ik moest kiezen tussen een Doom Blade of een Sengir Vampire dan zou het niet geheel onmogelijk zijn dat ik Sengir erover pak, al is dat een lastige pick.



Commander: 2.0

Smallpox is echt een pokke kaart om tegen te spelen in Commander. Zeker als de Smallpox speler er voor zorgt dat hij geen beest hoeft te saccen en dat hij een dikke poepzak discard om de volgende beurt te Reanimaten.

Limited: 1.5

Smallpox is een kaart die enorme impact op een spelletje kan hebben, en is vaak alleen goed early game, als jij geen beest hebt en je tegenstander wel. In die situatie is het een 3 voor 3, wat opzich best goed kan zijn. In de meeste decks wil je Smallpox echter liever niet spelen, omdat hij jou net zo hard screwed als je tegenstander. Al is het natuurlijk wel tof om een Vengeful Pharaoh of Reassembling Skeleton te discarden.



Commander: 4.0

Sorin is volgens de meeste mensen #1 op de douchebag lijst. Iemand van 40 naar 10 zetten voor slechts 6 mana is behoorlijk oneerlijk, en als dat nog niet genoeg is heeft Sorin ook nog eens de mogelijkheid om iemand te Mindslaveren!

Limited: 4.0

Sorin kost meer dan de andere planeswalkers, en is daarom ook net wat minder goed in limited. Het is echter nog steeds een planeswalker waar mee afgerekend moet worden, want de meeste decks kunnen niet winnen van een Mindslaver. Sowieso zijn er een heleboel beesten met 2 of minder touchness waar Sorin erg goed tegen werkt, en soms is de -3 ability gewoon een autowin.



Commander: 1.0

Er zijn oneindig veel betere opties in Commander.


Limited: 3.5

Een removal spell die 50% van de beesten kan uitschakelen. Het is een antwoord op de Mage-cycle, Grim Lavamancer, Royal Assassin, Gideon’s Lawkeeper en noem maar op. Hier wil je er altijd wel een paar van in je deck.



Commander: 1.0

De meeste Commander decks gaan dan liever voor iets als Exsanguinate.

Limited: 3.5

Deze rating verast sommige mensen misschien, maar de mogelijkheid om in één keer de helft van iemands levenstotaal eraf te knallen is echt wel goed. Vaak hebben de aggressieve R/B decks geen moeite om de eerste 10 damage te doen, en dan begint de tegenstander opeens te stabiliseren. Met een Sorin's Vengeance in je deck heb je altijd een random winconditie.



Commander: 2.5

Sutured Ghoul kan ongelovelijk dik worden in Commander. Gooi er een Swiftfoot Boots onder en het wordt helemaal feest!

Limited: 3.0

Voor 7 mana is het best mogelijk om een dikke poepzak van 10/10 te hebben. Laat je tegenstander daar maar vanaf komen! Het probleem van deze kaart is wel dat hij dissynergie heeft met Gravedigger en Disentomb, en dat Unsummon practisch een removalspell wordt ertegen.



Commander: 1.0

Mooie art!

Limited: 0.0

Ja het is een manier om bloodthirst te triggeren, en nee dat maakt de kaart niet speelbaar. Als hij nou ook damage op een beest mocht doen dan kreeg hij minstens 2 punten erbij, maar omdat hij dat niet doet moet je hem gewoon nooit spelen. Voor bloodthirst kan je dan beter dit spelen:



Commander: 1.0

Als je per sé dudes unblockable wilt maken speel je gewoon een Whispersilk Cloak.

Limited: 2.0

Een perfecte kaart om bloodthirst te triggeren. Als je echter geen kaarten speelt met bloodthirst dan wil je deze kaart waarschijnlijk niet spelen. Het kan ook hard gaan in combinatie met de eerder genoemde Dark Favor.



Commander: 2.0

De laatste nieuwe Vampire voor het Vampire Commander deck..

Limited: 3.5

Een 4/4 lifelinker voor slechts 4 mana kan echt heel erg hard schoppen, met lifeswings van 8 per keer. Bloodthirst triggeren is echt niet moeilijk in dit formaat dus Vampire outcasts zal in 90% van de gevallen ‘aan' staan.



Commander: 2.5

Dit is weer typisch een voorbeeld van een kaart die iets heel tofs doet, en daarom gespeeld gaat worden in Commander.

Limited: 4.0

Flavorwise een hele toffe kaart! Het is ook erg lastig om hier vanaf te komen. Sowieso is een 5/4 deathtouch voor 5 mana erg goed, maar je moet wel zwaar in zwart zitten.



Commander: 1.0

Er is geen plaats voor 3/2 vanilla mannen in Commander.

Limited: 2.5

Vaak speel je deze kaart wel in je deck. Hij ruilt met de meeste 2 en 3 drops van je tegenstander, en 3 damage per beurt is best veel als hij door kan komen. Decks die deze kaart kunnen cutten zijn vaak behoorlijk insane.



Commander: 1.0

Niet spelen. Gewoon niet doen.

Limited: 2.5

Het is een leuk truukje, en tegen veel beesten werkt het als directe removal spell. Het is echter geen Doom Blade, en het is ook geen antwoord op échte bommen. Als je genoeg removal speelt heb je deze kaart niet meer nodig, maar anders is het een goed truukje. Tegen Azure Mage en dergelijke wil je deze kaart vaak wel inboarden.



Commander: 1.0

Vanilla beesten zijn slecht in Commander, zeker als ze 5 mana kosten.

Limited: 1.5

Ik ben nooit blij als Zombie Goliath mijn deck haalt. Het is toch wel een flinke downgrade ten opzichte van Rotting Legion. 3 toughness is erg weinig voor een beest dat 5 mana kost.



Commander: 2.0

Het zal vast wel in een of ander vaag deck goed zijn om kaarten te kunnen discarden..

Limited: 0.5

Misschien in een deck met Call to the Grave, maar over het algemeen is een 2/2 zombie geen 3 kaarten waard, met de eigenschap om meer zombie's te maken voor nog 2 kaarten per stuk.

Top 5 Commander kaarten voor zwart5. Call to the Grave
4. Monomania
3. Grave Titan
2. Rune-Scarred Demon
1. Sorin Markov

Top 5 commons voor limited5. Mind Rot
4. Drifting Shade
3. Gravedigger
2. Sorin’s Thirst
1. Doom Blade


Ook Zwart heeft weer wat nieuwe, en wat oude toevoegingen voor Commander! Maar uiteraard blijft Public Enemy #1 Sorin Markov de sterkste Commander kaart.
In limited is zwart net als in weer goed vertegewoordigd. Nog altijd heeft zwart de beste removal, en een paar manieren om makkelijk kaartvoordeel te genereren. Maar ook domineert zwart de lucht nu met Sengir Vampire en Drifting Shade.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, en geef vooral feedback!

Next stop: Rood!

Erwin

 Reactie plaatsen

Reacties (6)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
12-7-2011 12:24:00

Vind het echt cool dat je dit maakt.

Echt leuk om te lezen. ben benieuwd naar de volgende kleuren.

12-7-2011 13:32:00

Helemaal mee eens! Ik vind dat je de kaarten goed bespreekt en duidelijk aangeeft waarom een kaart wel of niet speelbaar is. Doe dit alsjeblieft voortaan bij elke nieuwe set .

12-7-2011 13:32:00

Nog 2 kleuren, daarna de artifacts en de landjes. En daarna alle andere sets Mogen we voten???

12-7-2011 13:35:00

Ik ga mijn best doen als Innistrad uitkomt! Het is best leuk om te doen namelijk Al is het ook veel werk.. per kleur ben ik toch zo'n 3-4 uur kwijt

12-7-2011 14:34:00

Ach dat houd je van de straat.

21-8-2011 17:33:00

Ook nu nogmaals onder de loep genomen!

Call to the Grave

Oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 4.0

Ik heb niet vaak met Call to the Grave kunnen spelen, maar de keren dat ik die kaart had was hij gewoon waanzinnig!
Combineer hem met een Gravedigger of Reassembling Skeleton, en je tegenstander is zo goed als verloren als hij geen Jade Mage heeft liggen..

Cemetery Reaper

Oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 4.0

Ook Cemetery Reaper is een echte bom in limited. Een armada aan 3/3 zombie's kunnen maken in een aggressief formaat als dat van is vaak in zijn eentje voldoende om te winnen.

Gravedigger

Oude rating: 3.0
Nieuwe rating: 3.5

Multiple Gravediggers heffen de counterspells/removalspells van je tegenstander heel gemakkelijk op. Het is zo makkelijk om kaartvoordeel hiermee te krijgen. Mijn favoriete Gravediggers zijn nog altijd op titans of Rune-Scarred Demon

Top 5 commons voor Limited5. Drifting Shade
4. Devouring Swarm
3. Sorin’s Thirst
2. Gravedigger
1. Doom Blade

Niet veel veranderd in deze top 5. Gravedigger is van plaats geruild met Sorin’s Thirst, en Devouring Swarm is voor de Shade gekomen en heeft Mind Rotnaar plek 6 verwezen!

Scroll: [boven|reacties|beneden]