[COLUMN] BoaB - Tibalt, the Fiend-Blooded
Na de mooie overwinning van Ajax op PSV is het weer tijd voor een nieuwe Building on a Budget. Vandaag maak ik een budget deck rond Tibalt, the Fiend-Blooded. Inderdaad, een budget deck rond een planeswalker. Dat is normaal gesproken niet mogelijk maar Tibalt voldoet tegenwoordig als enige planeswalker (ruimschoots) aan m'n budgeteis van maximaal 3 euro. De originele versie uit Avacyn Restored is hier op dit moment namelijk 2,75 terwijl die uit Sorin vs Tibalt maar 1,95 kost. Hartstikke budget friendly dus! Een kans om met een planeswalker te spelen in één van m'n budget decks kan ik natuurlijk niet zomaar aan me voorbij laten gaan.
Voordat we beginnen met deckbuilden, eerst de welbekende werkwijze:
1. Bouw from scratch een deck rond Tibalt, the Fiend-Blooded.
2. Speel en tweak…
3. … totdat er een deck overblijft dat:
a) leuk is om mee te spelen;
b) competitief is;
c) budget genoemd kan worden (waar budget doorgaans betekent: geen kaarten van meer dan 3 euro);
d) Standard legal is.
Een analyse van Tibalt, the Fiend-Blooded |
|
Als je een deck rond één specifieke kaart bouwt, moet je eerst weten waar die kaart precies om vraagt. Tibalt inclusief abilities en startloyalty: We ontleden ‘m even stap voor stap: De mana cost Dubbel rood. Een drie-kleuren-deck is daardoor wat mij betreft uitgesloten, en zelfs een twee-kleuren-deck lijkt me eigenlijk niet ideaal. Tibalt wil je namelijk zo snel mogelijk in het spel krijgen (daarover straks meer) dus mono rood lijkt me het meest logisch qua deckkleur. Mono rood past ook het beste qua flavor want Tibalt is zo rood als het maar zijn kan. Loyalty ability #1 Met deze ability schiet je normaal gesproken weinig op. Je houdt er geen kaart aan over en kaartselectie kun je het ook niet noemen vanwege het woordje ‘random'. Ik kan drie redenen bedenken waarom je deze ability wilt activeren: 1. Je upt Tibalt's loyalty count zodat je uiteindelijk z'n betere abilities kunt activeren. 2. Je verwacht een betere kaart te trekken dan wat je op dat moment in je hand hebt. Late game kan dit natuurlijk prima het geval zijn als je een landje topdeckt waar je niks aan hebt. 3. Je hebt kaarten in je hand/deck die in je graveyard ook nog wat doen zodat Tibalt je in wezen kaartvoordeel oplevert. Met reden 1 en 2 kun je helaas niet zo veel qua deckbuilding, met reden 3 des te meer. Hoe dan? Flashback natuurlijk. Standard bevat momenteel de volgende rode budgetkaarten met flashback: Devil’s Play Faithless Looting Geistflame Increasing Vengeance Nightbird’s Clutches Rolling Temblor Shattered Perception Van bovenstaande kaarten gaan er zeker een aantal hun weg vinden naar m'n deck. Loyalty ability #2 Daarom wil je Tibalt dus zo snel mogelijk in het spel hebben. Late game zal je tegenstander z'n hand namelijk leeg of bijna leeg hebben (of je moet tegen een control deck spelen). Komt bij dat het ook even duurt voordat je Tibalt naar 4 loyalty counters hebt getild. Naast Tibalt snel uitspelen is er nog één manier voor een mono rood deck om goed gebruik te maken van deze ability. Het betreft een zekere rode kaart die ook uit Avacyn Restored komt… Loyalty ability #3 Tibalt's ultimate. Als je deze kan activeren, heb je de game waarschijnlijk al in de pocket. Het is daarom niet de belangrijkste ability om rekening mee te houden bij de kaartkeuzes. De ability druist ook een beetje in tegen het beschermen van je planeswalker; de kans is namelijk niet zo groot dat je je Tibalt naar 6 loyalty counters krijgt terwijl je tegenstander een hoop creatures heeft liggen. Ik zie Tibalts ultimate daarom meer als een mooi extraatje als je ‘m af kunt laten gaan. Startloyalty en planeswalker-zijn Tibalt start met ‘slechts' 2 loyalty. Op zich niet raar aangezien hij maar 2 mana kost. Het is in ieder geval iets om rekening mee te houden. Het deck zal een gezonde dosis removal en/of creatures moeten bevatten om Tibalt lang genoeg in het spel te kunnen houden. Het liefst totdat ik z'n 2e ability kan activeren. Wat betreft het planeswalker-zijn: je kunt geen twee dezelfde planeswalkers tegelijk in het spel hebben. Moet ik daarom maar 3 Tibalts spelen? Nee, ik denk dat 4 wel kan. Hij is namelijk redelijk kwetsbaar gezien z'n lage startloyalty en zodra je z'n tweede ability kunt laten afgaan voor wat schade, doe je dat over het algemeen meteen. Korte recap van deze analyse: - Het deck wordt mono rood. - Tibalt heeft veel synergie met flashbackkaarten. - Het deck moet Tibalt kunnen beschermen. - Ik moet Reforge the S… ah crap, geef ik al iets weg.
|
Kaartkeuzes |
|
Deze keer licht ik de kaartkeuzes weer toe op basis van m'n gedachtegang i.p.v. verdeeld naar CMC. Als eerste ben ik gaan kiezen uit het lijstje met flashbackkaarten. Daarvan zijn de volgende goed genoeg voor m'n deck: Devil’s Play Blaze met flashback. Ik heb Devil’s Play al met veel succes gespeeld in m'n Izzet Ingenuity deck en in dit deck zal dat denk ik niet anders zijn. Discard je ‘m per ongeluk met Tibalt? Geen ramp, je kunt ‘m altijd nog flashbacken. Devil’s Play kan zowel Tibalt beschermen als dat ie als kill kan fungeren. Vier stuks is wat veel want early game is ie niet fantastisch. Drie lijkt me een mooi aantal. Faithless Looting Alwéér? Ja, ik heb gewoon geen goede reden om ‘m niet te spelen. Faithless Looting zorgt voor kaartselectie, laat me flashbackkaarten en extra copies van Tibalt discarden (daarom kan ik er ook gerust 4 van spelen) en het is geen ramp als ik ‘m zelf met Tibalt discard. Drie mana voor z'n flashback is namelijk goed op te brengen. Een playsetje gaat m'n deck in. Geistflame Geistflame is bepaald niet indrukwekkend maar kan wel eens heel belangrijk zijn als het aankomt op het verdedigen van m'n Tibalt. Stel, ik begin en ik geef de beurt door zonder iets te spelen. M'n tegenstander speelt in zijn eerste beurt een Dryad Militant. Deze kan ik dan nog in zijn beurt weghalen met Geistflame zodat ik in m'n tweede beurt met een gerust hart een Tibalt kan spelen. Een belangrijk antwoord op 1-drops dus. Vier stuks lijkt me te veel van het goede omdat Geistflame late game behoorlijk underwhelming is. Drie is een beter aantal. Increasing Vengeance Ah, dit soort kaarten maakt het de moeite waard om deze columns te schrijven. Increasing Vengeance is een leuke budgetrare die je maar zelden gespeeld ziet worden. Ik heb zelf nog nooit met kaarten als Reverberate gespeeld dus ik ben benieuwd hoe Increasing Vengeance het gaat doen in m'n deck. Tot nu toe is er nog niet veel ‘kopieerwaardigs' voorbijgekomen maar daar komt zo verandering in. Ik ga namelijk – spoiler alert – behoorlijk wat burnkaarten spelen waarvan sommige érg kopieerwaardig zijn. Er gaan in ieder geval 4 Increasing Vengeance m'n deck in. Increasing Vengeance geeft eigenlijk automatisch richting aan m'n deck. De Vengeance vraagt namelijk om zo veel mogelijk instants en sorceries. Instants and sorceries in mono rood, Tibalt verdedigen, hmm… Ik heb het al een beetje prijsgegeven met Devil’s Play en Geistflame maar burn gaat een belangrijk deel van m'n deck uitmaken. Het past ook bij de 2e ability van Tibalt. Met burn kan ik Tibalt beschermen en ik kan er iemand mee naar 0 brengen. Dat gaat extra makkelijk als ik m'n burn spells 2x kan kopiëren door Increasing Vengeance te flashbacken. Goede burnkaarten naast Devil’s Play en Geistflame? Pillar of Flame Het is geen Lightning Bolt maar Pillar of Flame is gewoon degelijke burn in het huidige Standard. Hij rekent af met vervelende creatures als Gravecrawler, Geralf’s Messenger en Strangleroot Geist en je kunt ‘m ook op je tegenstander richten. Niet onbelangrijk als je 6 mana tot je beschikking hebt en een Increasing Vengeance in je graveyard. Late game is 6 schade vaak genoeg om je tegenstander naar 0 te brengen. Vier keertjes in m'n deck. Searing Spear Het is geen Lightning Bolt maar Searing Spear is gewoon degelijke burn in het huidige Standard. Je ziet ‘m in veel toernooidecks terug en waarschijnlijk niet zonder reden. Instant, 3 schade voor 2 mana. Dat is gewoon prima. Vier keertjes in m'n deck. Thunderous Wrath Nog zo'n kaart waardoor ik zin krijg om met dit deck te spelen. Als je ‘m miraclet is ie natuurlijk fantastisch, helemaal als je ‘m kunt kopiëren met Increasing Vengeance. Dat is 15 schade voor 6 mana. Pretty cool, right? Mocht je Thunderous Wrath in je beginhand hebben dan kun je ‘m altijd nog discarden aan Faithless Looting. Of je hebt geluk en discard ‘m aan Tibalt, the Fiend-Blooded. Daarom vier keertjes. Flashback en burn hebben we nu gecovered. Over naar de kaart die perfect samenwerkt met Tibalt's 2e ability: Reforge the Soul Het probleem met burn decks is dat je snel met een lege hand komt te zitten. Deze kaart verhelpt dat probleem. Natuurlijk profiteert ook je tegenstander ervan maar meestal haal jij er meer kaartvoordeel uit dan je tegenstander. En als het goed is kun jij je hand ook weer sneller leegspelen. Reforge the Soul is wel een stuk beter als je ‘m miraclet omdat je dan waarschijnlijk nog mana over hebt om je nieuw getrokken spells te spelen. Heb je dat niet, dan profiteert je tegenstander eerder van een nieuwe 7 dan jijzelf. De synergie van RtS met Tibalts 2e ability is obvious. Ik ga er vier spelen. Dat lijkt misschien veel maar (goede) draw in een burn deck is gewoon sweet en eventueel kun je Reforge the Soul discarden aan Faithless Looting als je ‘m niet kunt/wilt hardcasten. Als we alle aantallen bij elkaar optellen komen we nu uit op 34. Dat laat ruimte voor 22-24 land en 2-4 spells. Het deck heeft op zich een lage curve, op de flashback costs en niet-miracle costs van Reforge the Soul en Thunderous Wrath na. Die costs wil ik wel kunnen betalen dus 23 land lijkt me een mooi aantal om mee te beginnen. 24 is gevoelsmatig wat veel voor een burn deck en 22 lijkt me net iets te weinig. Bovendien heb ik altijd nog Faithless Looting voor kaartselectie. Ik hou het voorlopig op alleen maar Mountains als landjes. Er zijn dus nog 3 spell slots over. Deze gaan naar… Dangerous Wager Ideaal voor in een deck dat z'n hand snel leeg heeft. En niet onbelangrijk: het is een instant. Dat betekent dat je ook in je tegenstanders beurt een Thunderous Wrath of Reforge the Soul kunt miraclen (Reforge the Soul at end of turn is sweet). Ik denk alleen dat je Dangerous Wager in de praktijk maar zelden in je tegenstanders beurt wilt spelen omdat je er ook sorceries als Faithless Looting, Pillar of Flame en Devil’s Play mee kunt trekken. Dangerous Wager zie je liever niet in je beginhand, drie stuks is een mooi aantal. Andere kaarten die ik overwogen heb: - Boros Charm (weegt niet op tegen de Boros Guildgates en Plains die ik dan zou moeten spelen) - Brimstone Volley (niet zo efficiënt als Searing Spear) - Burning Vengeance (speel ik te weinig flashbackkaarten voor) - Flames of the Firebrand (3 schade voor 3 mana is wat weinig, ook al kun je die schade verdelen) - Guttersnipe (geeft je tegenstander een target voor z'n removal) - Hellion Crucible (mijn deck vraagt om hopen rode mana) - Mizzium Mortars (kan niet op een speler) - Rolling Temblor (niet efficiënt genoeg) - Skullcrack (meer een sideboardkaart) - Wild Guess (Dangerous Wager is waarschijnlijk beter) Dit alles brengt ons tot de volgende lijst van 60 kaarten:
|
Tibalt, the Fiend-Blooded v1.0 |
|
//Lands (23) 23 Mountain //Creatures //Other (37) 3 Devil’s Play 4 Faithless Looting 3 Geistflame 4 Pillar of Flame 3 Dangerous Wager 4 Increasing Vengeance 4 Searing Spear 4 Tibalt, the Fiend-Blooded 4 Reforge the Soul 4 Thunderous Wrath Als ik ergens m'n twijfels bij heb, dan is het bij Geistflame omdat ie in m'n Izzet Ingenuity deck redelijk underwhelming was en bij de vierde exemplaren van Reforge the Soul en Tibalt, the Fiend-Blooded. Ik zal namelijk niet altijd een Faithless Looting op hand of in m'n grave hebben. We gaan kijken of m'n twijfels terecht zijn in de testgames die nu volgen.
|
Testgames |
|
De eerste games speel ik tegen mijn oude studiemaatje Johan. Game 1 tegen Dimir Beginhand: 4 Mountain, Increasing Vengeance, Reforge the Soul (ik had 1x gemulld vanwege één land op hand). Een hele matige beginhand maar teruggaan naar 5 is ook risicovol. Ik krijg al in beurt 2 een Tibalt in play en plus deze in de beurten erna rustig omhoog (ik discard o.a. Increasing Vengeance en Devil’s Play). Johan heeft ondertussen een Wight of Precinct Six en een Balustrade Spy gespeeld. Voor de Weight heb ik een Pillar of Flame. Balustrade Spy voorkomt dat m'n Tibalt 4 loyalty counters bereikt. Jammer want ik speel in beurt 5 een Reforge the Soul die ons beide een volle hand oplevert (ik discard een overbodige Tibalt en een Mountain). Johan ciphert een Paranoid Delusions op z'n Balustrade Spy die ik even later afschiet met een Searing Spear. Een Jace, Memory Adept millt mij vervolgens voor 10. In mijn beurt cast ik een Devil’s Play voor X=4 die ik kopieer met Increasing Vengeance (4 op Jace, 4 op Johan). Een nieuwe Balustrade Spy millt enorm veel kaarten bij mij weg (o.a. 2 Thunderous Wraths) waardoor er 8 kaarten overblijven in m'n library. Ik trek weinig gas waardoor Johan het kan afmaken met een Mind Grind voor X=7. In reactie cast ik nog een Searing Spear die ik 2x kopieer door Increasing Vengeance te flashbacken maar dat mag niet meer baten. Game 2 tegen Dimir Beginhand: 4 Mountain, Faithless Looting, Pillar of Flame, Increasing Vengeance. Ik begin lekker deze game met een Faithless Looting, een gemiraclede Thunderous Wrath, een Pillar of Flame op Johans Jace’s Phantasm, Faithless Looting #2 en een Searing Spear op Johans Dimir Guildmage. In de beurten erna vind ik geen Mountains meer ondanks 3 Faithless Looting en hun flashbacks. Johan vindt wel land en cast Balustrade Spy, Thought Scour en Mind Grind voor X=5. Z'n Nephalia Drownyard millt elke beurt 3 kaarten bij mij. Een Searing Spear en een Devil’s Play(getrokken dankzij Dangerous Wager) voor X=4 brengen Johan naar 6. Dan breekt beurt 11 aan. Als ik een Mountain trek win ik (vanwege een Pillar of Flame op hand en een Increasing Vengeance in m'n graveyard), als ik geen Mountain trek wint Johan. Ik trek geen Mountain, breng Johan nog wel naar 2 dankzij een ‘normale' Increasing Vengeance, maar in m'n volgende beurt trek ik tafel dankzij Nephalia Drownyard. Die 3 Mountains had ik nog moeten untappen. Game 3 tegen Elves (Modern) Beginhand: 4 Mountain, Faithless Looting, Geistflame, Tibalt, the Fiend-Blooded. Ik speel deze game tegen Rob. Ik kom eigenlijk de hele game niet in de problemen. Op al Robs elfjes heb ik een antwoord: z'n Arbor Elf vangt een Geistflame, Deathrite Shaman de flashback van Geistflame, Deathrite Shaman #2 vangt een Searing Spear, Elvish Archdruid vangt een Pillar of Flame en Robs Arbor Elf en Llanowar Elves worden weggehaald door de combinatie Devil’s Play (X=1) + Increasing Vengeance. Dankzij een Tibalt, the Fiend-Blooded die ik al in beurt 4 naar beneden tikte voor 3 schade, een gemiraclede Thunderous Wrath die ik 2x kopieerde met een geflashbackte Increasing Vengeance (15 schade!) en een Searing Spear waarop ik hetzelfde trucje toepaste, krijg ik Rob in beurt 10 naar -7. Game 4 tegen Golgari Beginhand: 3 Mountain, Devil’s Play, Dangerous Wager, Increasing Vengeance, Reforge the Soul. De volgende games speel ik tegen m'n tweelingbroer Max. Max begint deze game met een Dawntreader Elk en een Deadbridge Goliath. Ik maak pas in beurt 4 m'n eerste play door de Elk weg te schieten met een Devil’s Play (Max had geen mana meer om ‘m te saccen). De Goliath komt door voor 5 en 8 schade (dankzij de scavenge van een Dreg Mangler) voordat ik ‘m weet weg te krijgen met een gemiraclede Thunderous Wrath i.c.m. de flashback van Increasing Vengeance (10 op Deadbridge Goliath, 5 op Max). Voor 2 Splinterfrights heb ik de flashback van Devil’s Play en een dubbel gekopieerde Pillar of Flame (4 op Splinterfright, 2 op Max) paraat. Ik lijk de game onder controle te krijgen totdat Max aan het eind van mijn beurt een Ambush Viper in het spel flasht en er in zijn beurt een Deadbridge Goliath op scavenget. Een 7/6 Viper valt me aan en dat is genoeg voor de win. 1-3. Qua score is het nog geen onverdeeld succes maar de games die ik verloor waren redelijk close. Over de meeste kaarten ben ik tevreden. Er is alleen één kaart die me (weer) teleurgesteld heeft…
|
Tweaking |
|
En dat is Geistflame. Tegen Robs Elves deck was ie goed vanwege de vele x/1 creatures maar in de andere games had ik graag iets gehad dat meer schade deed. Ik heb ‘m op game 3 na ook nooit geflashbackt omdat ik altijd iets beters kon met m'n mana. Daarom de volgende aanpassing: -3 Geistflame +3 Brimstone Volley Brimstone Volley is degelijk burn die ook op de player kan en z'n morbid moet je regelmatig kunnen activeren. De vraag is alleen of je dan nog de mana over hebt om de Volley te spelen. In combinatie met Increasing Vengeance is ie in elk geval erg goed. De eerste Volley die resolvet kun je op een x/3 creature richten waarna je de tweede op een x/5 of op de player richt. Het enige wat je daarna nog hoeft te doen is een Thunderous Wrath miraclen die je daarna met 2x kopieert met de Vengeance. Aldus komen we tot versie 1.1:
|
Tibalt, the Fiend-Blooded v1.1 |
|
//Lands (23) 23 Mountain //Creatures //Other (37) 3 Devil’s Play 4 Faithless Looting 4 Pillar of Flame 3 Dangerous Wager 4 Increasing Vengeance 4 Searing Spear 4 Tibalt, the Fiend-Blooded 3 Brimstone Volley 4 Reforge the Soul 4 Thunderous Wrath Ik heb nog tijd voor 2 potjes om bovenstaande lijst te testen.
|
Testgames |
|
Game 5 tegen Golgari Beginhand: 2 Mountain, Pillar of Flame, Searing Spear, Tibalt, the Fiend-Blooded, Reforge the Soul. Een spannende game. Ik begin met mijn Tibalt die ik in beurt 2 en 3 omhoog tik. Max speelt in beurt 3 een Dreg Mangler die m'n Tibalt aanvalt maar ik heb er een Searing Spear voor. Daardoor kan ik in beurt 4 m'n Tibalt 5 schade laten doen naar Max. Daarna speel ik een nieuwe Tibalt, terwijl aan Max' kant een 3/3 Boneyard Wurm verschijnt. Ik kan ‘m niet weghalen waardoor een beurt later de Wurm (dan 4/4) en een hasty Dreg Mangler doorkomen. In mijn beurt maak ik een riskante play: ik cast een Reforge the Soul voor 5 mana en moet hopen dat van de 3 kaarten die Max nog op hand heeft, er maximaal één een creature is. Het zijn er helaas twee waardoor Max lethal damage op het bord krijgt (hij had nog een Deadbridge Goliath in z'n graveyard om te scavengen). Ik sac in ieder geval m'n Tibalt om Max 7 schade te doen (Max naar 8). In de volgende beurt ga ik precies van 13 naar 0 door Max' 10/10 Wurm en 3/3 Dreg Mangler. Ik eindig met o.a. 2 Searing Spear, Brimstone Volley en Increasing Vengeance op hand. Game 6 tegen Selesnya Beginhand: 3 Mountain, 2 Faithless Looting, Tibalt, the Fiend-Blooded, Increasing Vengeance. Max begint met een Avacyn’s Pilgrim die ik in mijn beurt meteen wegschiet met een Searing Spear. Een beurt later volgt m'n Tibalt, the Fiend-Blooded. Die kan ik rustig omhoog blijven tikken omdat Max geen witte source weet te vinden. In beurt 5 kan ik ‘m ‘saccen' om 7 schade te doen maar ik kan ‘m op dat moment beter in het spel houden. 2 Devil’s Plays brengen Max naar 14 en dan scoopt hij bij gebrek aan witte mana. Totaalscore: 2-4. Ondanks de negatieve balans ben ik niet ontevreden want de potjes waren spannend en het deck speelt leuk zoals het is. Even evalueren aan de hand van de vooraf gestelde richtlijnen: - Is het deck leuk om mee te spelen? Ja, vooral Tibalt, the Fiend-Blooded, Thunderous Wrath en Increasing Vengeance zorgen voor spelplezier. - Is het deck competitief? Het lijkt één van m'n minder sterke BoaB-decks te zijn geworden maar voor casual play is het sterk genoeg. - Is het deck budget? Ondanks 4 mythics en 11 rares zou ik het deck wel budget durven te noemen. Op NederMagic komt de prijs van het deck uit op 40,15 euro. Zou je Tibalts uit Sorin vs Tibalt nemen, dan komt die prijs nog eens 3,20 euro lager uit. - Is het deck Standard legal? Ja. Het deck staat hier ingevoerd op NederMagic. Tibalt, the Fiend-Blooded v1.1 uitgestald op tafel.
|
Adding Money |
|
Een aantal kaarten van meer dan 3 euro zou het deck beter kunnen maken. Denk hierbij aan… Clifftop Retreat & Sacred Foundry Met 4 van elk zou ik 4 Boros Charm wel eens willen proberen in dit deck. 4 damage voor 2 mana is gewoon veel. Bonfire of the Damned Doet schade naar creatures én naar de speler. Als je ‘m miraclet is ie natuurlijk fantastisch, heb je ‘m op je beginhand dan kun je er altijd nog vanaf met Faithless Looting, Tibalt, the Fiend-Blooded of Reforge the Soul. Chandra, the Firebrand Chandra lijkt ideaal voor een deck als dit, ik weet alleen niet hoe goed Chandra zelf is. De ultimate lijkt haalbaar maar haar tweede ability laat je bijvoorbeeld niet profiteren van een gemiraclede Thunderous Wrath. Thundermaw Hellkite Het is een creature maar de kans dat je sowieso voor 5 kunt doorkomen is groot vanwege z'n haste. Vexing Devil Ook een creature maar als je ‘m in beurt 1 kunt spelen dan richt ie waarschijnlijk 4 of meer schade aan (je hebt burn om blockers weg te halen). Late game is ie wel redelijk crappy want dan gebruikt je tegenstander er geheid z'n removal voor.
|
What's next? |
|
Dat was ‘m weer voor vandaag. Ik ben benieuwd wat jullie van het uiteindelijke deck vinden. Zouden jullie het anders gespeeld hebben en zo ja, waarom? Had ik misschien een kleur moeten splashen? Heb je niks inhoudelijks toe te voegen dan waardeer ik een ‘gelezen' als reactie omdat ik niet kan zien hoeveel mensen dit lezen. Het onderwerp voor de volgende BoaB staat al min of meer vast maar ik sta altijd open voor suggesties. De Intro Pack-variant laat waarschijnlijk nog even op zich wachten omdat de Intro Packs van Dragon's Maze me niet al te interessant lijken. Tot de volgende. Huib
Reacties
26-33 (33)
Pagina:
[ eerste] [ vorige]
1
2
Volgende zal nog even op zich laten wachten, zit op dit moment namelijk voor 9 dagen in Zuid-Korea.
Have fun daar
Erg vet om te zien. Ik heb momenteel een Tibalt deck dat voornamelijk flavorwise erg leuk is. Het enige probleem is dat de duiveltjes het allemaal late game laten afweten. Al helemaal tegen een lifegain deck dat na een tijd op gang kan komen. Dit soort burn kaarten zijn dan een veel betere optie. Ik ga dit budget deck binnen kort maar eens maken en tweaken.
Benieuwd naar wat je bevindingen zijn, laat het vooral hier weten.
Ik heb zelf ook tibalt deck maar heb tibalt er uit gehaald omdat hij dan beter loopt. Die van mij werkt vooral op unearth.
Haha, tibalt is gewoon best slecht, en als je er helemaal omheen bouwt is ie speelbaar maar nog altijd best slecht Het wordt eens tijd dat wizards het random gedeelte van rood beter gaat inbouwen zodat de kaart nog altijd goed blijft, Gamble vind ik een leuk voorbeeld van het random gedeelte goed inbouwen. Tibalt was niet echt geslaagd imo, wel zeer leuke column. En qua fun is het wel een redelijke kaart, dus als je casual speelt zie ik mensen er wel leuke dingen mee doen.
Tibalt blijft een moeilijke kaart. Maar als je m met een recht gezicht speelt, dan gaat je tegenstander zich op Tibalt richten ipv op je leventotaal. Heb hier een deckje gemaakt: hier Het is echter meer een snel burn deck met goede door stroom dan dat Tibalt echt de hoofdrol heeft.
Pagina:
[ eerste] [ vorige]
1
2
|