Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Khans of Tarkir (KTK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Khans of Tarkir | 0,30 | 1,00 |
Ik zat meer te denken aan een Jokulhaups of zoiets in de mainphase na de aanval. Jammer dat deze schildpad net iets te slecht is, want het effect an sich is wel erg leuk. Op dit moment doet hij slechts 5 damage per 2 beurten, of minder als er chumpblockers zijn, en da's voor 5 mana toch net te mager.
Of beter nog: Aanvallen, schildpad duikt onder water en dan een Worldfire spelen.
Ik was erbij, hij liegt niet!
Ik kan getuigen van het feit dat hij heel goed kan blocken, afgelopen vrijdag een potje verloren omdat hij een Turn 4 Towershell opkreeg terwijl ik Aggro speelde (Draft). Was niet grappig.
Met een 5/9 voor kan je ook goed blocken
Waarom negeren mensen deze kaart in draft, lol?
Ik heb hem al een paar als hele late pick door gekregen 9th-11th / ~28th. Iedere keer dat ik hem kreeg won ik gewoon. De Islandwalk wordt ook vaak onderschat overigens.
Ja, de trigger van deze kaart die hem naar de exile zone stuurt triggert op het declaren van deze tot aanvaller.
Aangezien als hij de beurt erna terug komt al aanvallend, wordt hij in die beurt niet nog een keer 'declared' als aanvaller. En dus niet direct weer naar de exile gestuurd.
Heb ik het nou goed als ik zeg dat deze beurt X aanvalt -> exile -> beurt X+1 valt hij 'echt' aan -> beurt X+2 kan je opnieuw bepalen of hij aanvalt of niet?
"Replacement effects doen niks zelf. Die passen alleen maar een ander effect aan."
Dat één van de 2 een replacement effect was, dat was mij ontgaan. De Whip of Erebos geeft inderdaad 'instead' aan. En dat abilities door replacement effects 'herschreven' worden is inderdaad erg logisch. Dank je.
Oké, bedankt voor de snelle en duidelijke reacties.
Het punt is ook dat het replacement effect van Whip of Erebos de ability van Meandering Towershell NIET overruled, maar hem aanpast (vandaar "replacement" ).
En in het effect van de ability van Meandering Towershell verandert hij "exile" in "exile". Het replacement effect wijzigt NIET de hele ability. Hij past alleen het "exile" gedeelte aan ("If it would leave the battlefield", NIET "If it would leave and then return"... of zoiets...).
Na het toepassen van het replacement effect is het effect van de ability dus nog steeds exact hetzelfde.
En wat Bastiaan verder ook terecht opmerkt: Bij het returnen zoekt hij in exile. Daar is hij, dus dat maakt de ability al blij.
Wat hij alleen niet helemaal correct zegt, is hoeveel effecten het uiteindelijk zijn. Het zijn NIET twee effecten die allebei exilen. Het is één effect dat vervolgens aangepast wordt door een replacement effect, resulterend in één gewijzigd effect dat uiteindelijk het exilen (en de rest) voor zijn rekening neemt.
Replacement effects doen niks zelf. Die passen alleen maar een ander effect aan.
Wat mij bekent is, is:
Whip en deze sturen 'm beide naar de exile zone. Daarna kijkt deze kaart de beurt daarna of deze in de exile zone ligt. Als het goed is vindt hij zich zelf in de exile zone en legt 'm daarna weer op de battlefield attacking.
Dus het maakt niet uit welke van de 2 effecten 'm naar de exile sturen, als zijn eigen ability er maar bij zit, dan vindt 'ie zich zelf terug om op de battlefield te gooien.
En hoe gaat deze samen met Whip of Erebos?
Want Whip heeft een replacement effect voor het geval hij het spel verlaat, maar die zegt exile it in stead of putting it anywhere else. Maar hij werd sowieso al in de exilezone geplant. Komt Meandering Towershell de volgende beurt dan wel of niet terug?
Ik neem aan dat hij weg blijft doordat de Whip de ability van Meandering Towershell overruled en daarbij geen 'return to the battlefield' bij zit.
Nou, als er bijv. een Temporal Isolation op ligt en je valt er mee aan, dan valt die eraf en kan hij weer gewoon schade doen. Oh, en kaarten zoals Pandemonium en Electropotence zijn wel leuk dan. 1x in de 2 beurten 5 extra dmg doen. Niet vervelend. Als je er een Intruder Alarm naast legt, heeft ie eigenlijk een soort van Vigilance, maar dat is niet zo heel erg effectief, want je untapped ook de beesten van je tegenstander.
Plus die trigger, stelt hem zo goed als veilig van kaarten zoals Wrath of God.
edit: en dat dingetje die Shai opnoemde dan natuurlijk ook.
edit2: het voorbeeld van de Temporal Isolation is een beetje een slecht voorbeeld, maar het geld voor ieder vervelend enchantment wat er op zou kunnen liggen. (tenzij het een Pacifism is ofzo)
Ik kan weinig anders bedenken dan Warstorm Surge
Wat is het eventuele voordeel van de korte Exile die hij op zich zelf doet bij het aanvallen? Wat kan je daarmee voorkomen of triggeren?
Creature - Turtle 5 / 9
Islandwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls an Island.)
Whenever Meandering Towershell attacks, exile it. Return it to the battlefield under your control tapped and attacking at the beginning of the declare attackers step on your next turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/20/2014
As Meandering Towershell returns to the battlefield because of the delayed triggered ability, you choose which opponent or opposing planeswalker it’s attacking. It doesn’t have to attack the same opponent or opposing planeswalker that it was when it was exiled.
9/20/2014
If Meandering Towershell enters the battlefield attacking, it wasn’t declared as an attacking creature that turn. Abilities that trigger when a creature attacks, including its own triggered ability, won’t trigger.
9/20/2014
On the turn Meandering Towershell attacks and is exiled, raid abilities will see it as a creature that attacked. Conversely, on the turn Meandering Towershell enters the battlefield attacking, raid abilities will not.
9/20/2014
If you attack with a Meandering Towershell that you don’t own, you’ll control it when it returns to the battlefield.
Decktips