Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ice Age (ICE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Ice Age | 0,35 | |||
Ice Age new layout | 0,75 |
Prijs:
€ 0,35
Fijne feestdagen!
Fijne kerst iedereen!
leuk met Skullclamp, betaal G + Colorless + deze om 2 R te krijgen + 2 kaarten
Thanks allemaal, wow dit spel wordt beter en beter!
Maar dan is Tinder Wall best een goed kaartje voor 50cent !
Wat Xander zegt:
Stel je tegenstander valt aan met een Rootbreaker Wurm. In de declare attackers step doen jullie verder niks en dus gaan jullie naar de declare blockers step.
In deze stap ga je als allereerste blockers aanwijzen, nog voor dat er ook maar iets anders gebeurd. Hier kies jij om met je Tinder Wall de wurm te blocken.
Na het assignen van blockers krijgen jullie allebei priority om nog eventuele fast effects op de stack te leggen. Je gaat nu je Tinder Wall moeten sacrificen voor de 2 damage ability, anders ga je daar niet meer de mogelijkheid toe krijgen in deze combat step voordat deze kerstboom in brandhout is veranderd. Ook doe je er slim aan om nu de Blood Lust te casten op de wurm, want die heeft dan 2 schade op zich staan van de kerstboom.
De wurm sterft nu nog voordat de combat damage step in gegaan wordt, en je krijgt geen 10 trample damage
Noot voor de volledigheid: het casten van de Blood Lust had ook in een van de eerdere combat steps gekund of omgedraaid kunnen zijn met het activeren van de ability van de Tinder Wall, dat leidt allemaal tot dit zelfde resultaat.
@Battousai: Krijg jij het aanvallende creature dood in de declare blockers step, dus vóór de combat damage step, dan krijg jij helemaal geen schade, trample of geen trample.
Maar krijg je het aanvallende creature pas dood in de combat damage step, als combat damage dus al gedaan is, dan ben je vanzelfsprekend wel de pineut met trample.
Klopt, dan wordt de 6/6 10/2, krijgt 2 damage van de Tinder Wall en beide zijn dood.
Doe je hetzelfde als de 6/6 trample heeft gebeurd er nog steeds niets. Want op het moment van damage doen heb jij als het goed is al je Tinder Wall gesacced en zijn beide beesten al dood. Dan is er niets meer om damage te doen.
dus als je Blood Lust op de 6/6 gooit, en vervolgens block en sac je tinder wall, dan heb je m kapot? jijzelf krijgt geen damage.
doe je hetzelfe, alleen de 6/6 heeft trample, dan gaat ie ook dood. Echter krijg jij dan 10 damage.
Klopt dit?
Damage gaat nuet meer op de stack dus dan doe je alleen 2 damage omdat je hem sacced. Verder krijt je 6 trample damage omdat er geen beest meer ligt. Dit isneven beknopt omdat ik op een mobiel device zit, als je langer wilt moet je denk ik even wachten.
Hoe werkt t ook al weer?
1: tegenstander valt aan met een 6/6 beest. Ik speel een Blood Lust op mn tinder wall en block met hem. daarna sac ik m om 2 damage te doen? is de 6/6 dood?
2: hetzelfde verhaal alleen dan is het 6/6 beest trample.
@Wout: Ik sluit me aan bij Gerwin. Als je dan aanvullingen doet, zorg wel dat die correct/volledig zijn. In de praktijk wil het tactisch namelijk nog wel eens handiger zijn om een mana ability te spelen op het laatst mogelijke moment, dus tijdens het casten van een spell of het activeren van een ability, in plaats van simpelweg vantevoren mana te floaten.
Je kunt het een beetje vergelijken met dingen in je 1e main phase spelen in plaats van in je 2e main phase. Dat leer je ook vrij snel af.
De volgorde is:
* Announcen.
* Eventuele targets kiezen.
* Cost bepalen.
* Mana abilities activeren. <-- Hier activeer je ze en in principe niet eerder.
* Cost betalen.
Overigens is het niet helemaal waar dat je een mana ability altijd kunt spelen. Als het niet is tijdens het casten van een spell of activeren van een ability, heb je wel degelijk priority nodig (of het moet expliciet vermeld worden dat je mana abilities mag activeren).
CR 605. Mana Abilities
605.3a A player may activate an activated mana ability whenever he or she has priority, whenever he or she is casting a spell or activating an ability that requires a mana payment, or whenever a rule or effect asks for a mana payment, even if it's in the middle of casting or resolving a spell or activating or resolving an ability.
Je bedoelt: "tenzij er een restrictie op zit".
'Mits' betekent 'zolang' of 'indien', niet 'tenzij'.
Even om deze discussie te sluiten:
1: Announcen/Revealen.
2: Op de stack leggen (Let op, nog NIET gecast dus je kan hem nog NIET aanwijzen als target!).
3: Modus kiezen.
4: Targets kiezen.
5: Initiele cost bepalen.
6: Cost-amplifiers toepassen.
7: Cost-reduces toepassen.
7b: Trinisphere toepassen.
8: De cost betalen.
9: De spell/ability werkelijk behandelen als 'gecast' of 'gespeeld'.
Het leuke aan mana-abilities is dat ze de stack niet gebruiken. Je kan ze dus altijd activeren (mits er een restrictie aan zit).
@Wout: dat is niet (helemaal) waar. Wat jij beschrijft kan wel, je 'float' dan mana, maar je mag ook als onderdeel van het casten van Incinerate mana abilities (zoals die van de Tinder Wall, of het tappen van een Mountain) activeren.
Nog een aanvulling:
Je zegt niet EERST dat je de incinerate wil spelen. Je sact eerst het beest voor de mana, met die mana koop je de incinerate.
Creature - Plant Wall 0 / 3
Defender (This creature can't attack.)
Sacrifice Tinder Wall: Add RR.
R, Sacrifice Tinder Wall: It deals 2 damage to target creature it's blocking.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips