Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,45
quote: "en creatures zonder haste bijvoorbeeld kunnen niet aanvallen, dus hoeven dan niet gesacrficed te worden volgens mij..."
Als dat er niet expliciet staat, is dat niet zo (zie Maddening Imp). Er zijn kaarten die creatures met summoning sickness expliciet met rust laten (bijvoorbeeld Norritt), maar als er simpelweg staat dat creatures die niet aanvielen, destroyed worden, dan gaan degene met summoning sickness mee het graf in.
Werkt dat wel wat jullie willen? De regel 'Attack next turn if able' zorgt er volgens mij voor dat hij vrije keuze heeft om aan te vallen met Propaganda, en creatures zonder haste bijvoorbeeld kunnen niet aanvallen, dus hoeven dan niet gesacrficed te worden volgens mij...
Ach volgens mij kunnen ze prima in combo deck
Ik geef toe de imp is extra nasty omdat hij gewoon alles killed dat geen haste heeft.
Het voordeel van de Oracle en-vec is dat je kan bluffen of je wel een restrictie kaart in je handen hebt of niet. En dat kan je soms een extra beurt geven als je bv enkel land in je hand hebt.
Dus kwa ability is de imp sterker maar psychologisch is de oracle veel zwaarder om tegen te spelen.
Ik vind Maddening Imp beter, veel makkelijker te misbruiken met elke willekeurige kaart die beestjes tapt of aanval moeilijk maakt - Ensnaring Bridge, Propaganda...
Deze kaart in combo met kaarten als Empty City Ruse is leuk. Als je tegenstander niks kiest kan je dus je kaarten in je hand houden. En als hij wel creatures aanwijst dan voorkom je zijn attack en vernietig je dus hoop creatures.
Maak af met Luminarch Ascension.
Voorkomt ook meteen trucjes met haste.
Eroverheen gelezen, mijn excuses!
Nee hoor. Goed lezen!
"At the beginning of that turn's end step, destroy each of the CHOSEN CREATURES that didn't attack."
Zie ook de ruling rechts:
"The way the card works is that the target player chooses which creatures will attack on their next turn. Creatures which are chosen to attack, but do not attack, are destroyed at the end of that turn.
---> Creatures which are not chosen to be attackers are not affected in any way other than being unable to attack. <---"
Let wel: als hij 0 kiest, kan er dus niets van hem aanvallen en gaan ze EOT allemaal kapot. Ook niet verkeerd?
jammer maakt hem iets minder leuk toch maar niet in mn wall deckje
dan in ieder geval bedankt
Ja.
CR 107. Numbers and Symbols
107.1c If a rule or ability instructs a player to choose "any number," that player may choose any positive number or zero, unless something (such as damage or counters) is being divided or distributed among "any number" of players and/or objects. In that case, a nonzero number of players and/or objects must be chosen if possible.
kan je tegenstander ook 0 kiezen ?
Ooo dat is inderdaad nice control
Coole combo
Ziek met Sleep.
Creature - Human Wizard 1 / 1
T: Target opponent chooses any number of creatures they control. During that player's next turn, the chosen creatures attack if able, and other creatures can't attack. At the beginning of that turn's end step, destroy each of the chosen creatures that didn't attack this turn. Activate this ability only during your turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
The way the card works is that the target player chooses which creatures will attack on their next turn. Creatures which are chosen to attack, but do not attack, are destroyed at the end of that turn. Creatures which are not chosen to be attackers are not affected in any way other than being unable to attack.
Decktips