Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
We duiken diep de geschiedenis in en gaan helemaal terug naar mini-prijsvraag 23.0. Een prijsvraag met enorm veel reacties, een heftige discussie en zelfs een unicum in de geschiedenis van de mini-prijsvragen, waar ik de uitslag herroepen heb... Maar deze keer gaan we het beter aanpakken!
Natuurlijk speel je Magic voor de fun, de kick, omdat het zo'n mooi spel is, voor de gezelligheid en om nog talloze andere redenen, maar je wilt natuurlijk ook wel eens winnen. Magic kent een hoop manieren om te winnen, onder andere door de volgende State Based Actions:
*Zorg dat je tegenstander 0 of minder leven heeft
*Deck/mill je tegenstander (hij verliest als hij een kaart moet pakken uit een lege library)
*Geef hem/haar 10 of meer poison counters
(*Doe 21 of meer Commander damage)
Maar er zijn ook andere manieren om te winnen! Zo is er bijvoorbeeld de enchantment cycle uit Judgment waarmee je op een of andere manier in je upkeep kunt winnen (Battle of Wits, Test of Endurance, Mortal Combat, Chance Encounter, Epic Struggle), The Cheese Stands Alone a.k.a. Barren Glory en natuurlijk Coalition Victory.
Voor deze prijsvraag ben ik op zoek naar een leuke, originele, creatieve alternative win condition! Deze opdracht is behoorlijk ruim; je mag een nieuwe State Based Action verzinnen, een nieuwe spelregel toevoegen, een kaart of mechanisme designen die je laten winnen, maak er iets moois van! De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.
Vanzelfsprekend gelden voor deze prijsvraag ook alle standaard regels die tegenwoordig onderaan nagenoeg elke mini-prijsvraag vermeld staan.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met zaterdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Lost in thought
Enchantment
At the beginning of your end step, if you did not cast any spells that turn, put a thought counter on Lost in thought
At the beginning of your upkeep, if Lost in thought has 3 or more thoughtcounters on it, you win the game
Whenever you cast a spell, activate an ability or dealt combat damage, remove all thought counters from Lost in thought.
Blauwe mages hebben tijd nodig om een weg naar de overwinning te vinden. Hiervoor trekken zij zich eenzaam terug, maar als ze eenmaal het juiste plan hebben gevonden, berg je dan!
Quest for Future Sights
Enchantment - Mythic
Whenever a card is played from your library, you may put a quest counter on Quest for Future Sights.
Remove seven quest counters from Quest for Future Sights and sacrifice it: Draw cards equal to the number of cards in your library. Until end of turn you may play cards from your hand without paying their mana cost.
Kleine correcties. De correcte namen erin en er toch maar een enchantment van gemaakt...
Sudden Master Plan
Instant - Rare
You win the game.
Play Sudden Master Plan only when you control no creatures and the total power of all the creatures attacking you is highers than your life total and you have no other cards in hand.
Any opponent may choose to pay 10 life. If he or she does, counter Sudden Master Plan
@ Bruxonn, je hebt gelijk, zoiets is de bedoeling. (twee-dagen-stress )
Leuke combo geef je trouwens.
Gelukkig heb ik een inzending voor een cycle gedaan, en is de kaart een voorbeeldkaart (vandaar de benadrukking met hoofdletters). Een correcte versie van deze VOORBEELDKAART zou zijn:
Dissolving Ghouls
Instant
Play Dissolving Ghouls only if target opponent controls at least five more creatures than you.
Return all creatures that player controls to their owner's hand.
Fatefull hour - If you have five or less life you win the game.
"Innistrad residents often experience fear of a ghost army"
De meeste inzendingen tot nu toe volgen het principe van:
"If condition is met, you win the game". Daarnaast zijn er gewoon teveel toffe inzendingen om zo nog te kunnen concurreren, dus vandaar deze aanpak. Het zit regeltechnisch wat ingewikkelder in elkaar, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen verwoorden.
Idee is dat je een risico neemt door een overwinning uit te stellen om zo het volgende potje een groot voordeel te kunnen behalen. Om te zorgen dat de kaart buiten de condities niet volkomen nutteloos is, heb ik er een creature van gemaakt (die verder weinig bijdraagt aan de win zelf).
Dream, omdat er al genoeg nightmares zijn.
Virtue of Patience
Enchantment - Rare
At the beginning of your upkeep, if Virtue of Patience has three or more purity counters on it, you win the game.
Whenever you skip a turn, put a purity counter on Virtue of Patience. (purity counters can't be put on a permanent by effects from other sources)
Whenever you begin an extra turn, remove all purity counters from Virtue of Patience.
Ik stel me voor dat er in een toekomstige set weer een cycle kan bestaan van kaarten met alternatieve winconditions, de vijf 'virtues'. Elk symboliseert een deugd die wanneer geperfectioneerd, voor de (morele) overwinning zorgt. De te behalen stappen worden bijgehouden met 'purity counters', een type counters dat alleen op een permanent geplaatst kan worden door diens eigen effecten. (dit voorkomt misbruik van o.a. proliferate effecten, maar niet van bijv. Strionic Resonator)
Voor deze wedstrijd heb ik één van deze vijf virtues uitgewerkt tot een kaart: Virtue of Patience. Sla drie beurten over en je wint het spel (in je eerstvolgende upkeep). Er bestaan een aantal combinaties die je een beurt laten overslaan om een extra beurt te krijgen, vandaar de clausule waarin een extra beurt nemen bestraft wordt. Bij deze winconditie gaat het over het daadwerkelijk overslaan van beurten. Kan jij het voor elkaar krijgen om drie beurten op te geven, zonder verslagen te worden door je tegenstander?
Net als Battle of Wits doet deze enchantment op zichzelf helemaal niets. Maar je kan er een deck omheen bouwen! Ik denk bijvoorbeeld aan de volgende kaarten voor een Virtue of Patience deck:
Chronatog & Chronatog Totem
Magosi, the Waterveil
Meditate
Eater of Days
Daarnaast zou zo'n deck goed kunnen werken met de pact cycle. Tijdens je tegenstanders beurten bescherm je jezelf met Pact of Negation, Intervention Pact en Slaughter Pact. In jouw upkeep stack je de triggers zo dat je de game wint met Virtue of Patience, voor je de kosten van je pacts moet betalen!
Ook Psychic Possession en Mystic Remora kunnen goed in dit deck werken, en volgens mij zijn er veel meer toffe interacties te vinden.
Collective Ascension
Sorcery - Rare
Draw a card.
If this is the second spell named Collective Ascension you cast this turn, you win the game.
Simpel, doeltreffend. Vereist dat je 2 keer dezelfde kaart op handen hebt en genoeg mana om hem te casten. Of, je moet trucjes hebben om hem te kunnen hercasten zoals Snapcaster Mage, Venser, Shaper Savant, etc. De wording zorgt er overigens voor dat je geen kopieer trucjes kan uithalen met de kaart.
@ Ben W: Ik zou de kaart subtype 'Arcane' meegeven, nu is er geen (bestaande) magiccard die je op deze instant zou kunnen splicen.
Trial of the Demigod
Enchantment - rare
Trial of the demigod enters the battlefield with 5 trial counters on it.
At the beginning of your upkeep remove a trial counter from Trial of the Demigod. Put a 1/1 black zombie token with deathtouch and "if this creature deals combat damage to a player you win the game" under target opponnents control.
If all counters are removed this way you win the game.
Only those that perservere my trials will be blessed with my demonic power. - Demigod
Win je van de trials van deze demigod? Of ga je ten onder aan de assassins die hij op je afstuurd.
Formidable Sequence
Sorcery - Rare
Discard your hand, then draw three cards.
If you discarded a land, instant, sorcery, creature and artifact card this way you win the game.
"It's only mathematics ."
Murder the Last Outcast Rare
Trible Sorcery - Assassin
Target player loses 1 life for each spell that was cast before this spell.
If Murder the Last Outcast was the nine spell you cast this turn: You win the game.
Murder each and every last of them!
Confussius, Angel of Dustinception
Legendary creature - Angel
If your name is Rik van Duijn you win the game.
: Search your library for an angel card and put it on the battlefield.
5/5
Split the Earth (geen manacost)
Sorcery - Rare
Split the Earth is Black and Red.
When you cast Split the Earth from your graveyard, target opponent loses the game.
Flashback
Desertion
Enchantment - Rare
Indestructible, Flash
If you control no lands, you win the game.
, Sacrifice two creatures: Destroy target land.
Ik vond hem moeilijk te balancen. Hoop dat 25 een goed nummer is, maar het idee is in ieder geval duidelijk Ruil je ideeën in voor de winst! Ik had eerst nog voor flavor: "At the beginning of your upkeep, if you have twenty-five or more cards in hand, exile your hand. If you do, you win the game.". Maar dat was misschien te verwarrend, dus heb ik dat laten zitten.
Met 5 mini-prijsvragen in 5 dagen, hoop ik dat jullie begrijpen dat ik geen extreem uitgebreide feedback voor iedereen ga geven... dus bij deze de eervolle vermeldingen:
Wallie: erg prikkelend hoe je hier nou weer misbruik van kunt maken. Erg goed uitgevoerd door de veiligheidsklep in te bouwen dat Quicken niet werkt als reactie op een lethal attack. Spannende kaart!
Frque: no guts, no glory! Gaat goed samen met Doomsday, maar dat deck weet dan toch wel te winnen. Gaaf in Relentless Rats deckjes
Toby: lekkere combo met Helix Pinnacle Voelt een beetje aan als win-more, met zoveel counters moet je toch al wel een keer gewonnen hebben. Wel een terechte beloning en stimulans voor zowel Timmy als Johnny!
Rik: erg uitdagend omdat het zo tegen je gevoel in gaat: winnen door juist niets te doen. Heeft ook de typische blauwe arrogantie: zelfs met 3 beurten extra kun je niet van me winnen, zo goed ben ik! Bah, blauwe magiërs
Luc: extra leuk samen met Zedruu the Greathearted!
De winnaar van deze prijsvraag is Wallie, zijn kaart prikkelt me het meeste om iets mee te gaan verzinnen. In een control deck met (te) veel card draw? Met Ichor Rats? Of gewoon risico nemen, lekker laag komen te staan en dan burn op jezelf? De naam is ook al geweldig. Gefeliciteerd!
Greetz, Dustin.
Gefeliciteerd!
Mijn originele concept was dit:
Mijn favoriete alt wincons zijn kaarten die tijdens het spel ook iets leuks doen zoals Hellkite Tyrant en Mayael’s Aria.
Zwart want dat is de kleur van "adding insult to injury" bij overname zoals bij Herald of Leshrac en Enslave. Daarnaast past zwarte reanimation-style stealing beter bij deze kaart dan blauwe auras zoals Control Magic, want die brengen je niet dichter bij het doel.
En zwart's andere buurman kan dingen doen zoals Thieves’ Auction en Scrambleverse.
@Dustin: hmm, dat is misschien inderdaad een design flaw van kaarten als Epic Struggle en de mijne. Als ik zo naar de alt-win kaarten kijk, dan gaan ze of in een totaal andere richting dan een 'winning board position' (Battle of Wits, Near-Death Experience) of ze doen extra dingen zoals de eerder genoemde Hellkite Tyrant en Mayael’s Aria. Bij die laatste 2 is de alt-win ook win-more, maar daar doet de kaart nog andere dingen. Ik had mijn kaart meer moeten maken als die en minder als Epic Struggle =)
Wallie, gefeliciteerd!
Morefeedback, want misschien heeft Toby wel genoeg tijd over.
@Wallie, gefeliciteerd!
@Johannes, ik kan moeilijk beoordelen of het te makkelijk winnen is met je kaart, maar het lijkt me een heel vervelende manier om te verliezen. 11 kaarten krijg je nogal makkelijk in één beurt gemilled, dus winst zal vaak geheel uit het niets komen.
In het meest extreme geval:
Beurt 1: Darkslick Shores, Dark Ritual, clock.
1 kaart in graveyard
Beurt 2: Island, Tome Scour, Tome Scour
12 kaarten in de graveyard.
Turn 2 wins zijn niet leuk
En de enige kaarten waarvoor geen goede vervanging te vinden is zijn de Dark Ritual en de clock.
De twee tome scours kan je vervangen door Glimpse the Unthinkable Dan heb je de Darkslick Shores ook niet nodig. Hoewel daar ook genoeg alternatieven voor zijn.