[COLUMN] BoaB - Death Reaper, Deel 2
Hallo allemaal en welkom bij deel 2 van de Building on a Budget-reeks waarin ik van het M14 Intro Pack ‘Death Reaper' een leuk budget deck probeer te maken. Aan het eind van deel 1 heb ik een richting voor het deck gekozen die misschien niet erg voor de hand lag: deathtouch in combinatie met first strike. Of die keuze goed uitpakt lees je in de column vandaag.
Voor degenen die zich afvragen waarom deathtouch en first strike goed samengaan: een creature met zowel deathtouch als first strike wint het praktisch altijd van een ander creature omdat het lethal damage doet (dankzij deathtouch) voordat het andere creature schade kan doen (dankzij first strike). Een creature met beide abilities is dus zo goed als onoverwinnelijk in combat. Trample werkt ook goed samen met deathtouch omdat één schade van een deathtoucher al lethal is waardoor je de rest zou kunnen laten doortramplen, maar de synergie met first strike vind ik net wat beter. Bovendien blijf ik met first strike meer trouw aan de originele decklijst van het Intro Pack.
Na het toevoegen van 4 Vampire Nighthawk en 4 Sharpened Pitchfork zag het deck er aan het eind van deel 1 als volgt uit:
Death Reaper v1.2 |
|
//Lands (25) 8 Mountain 17 Swamp //Creatures (22) 3 Festering Newt 2 Tenacious Dead 2 Child of Night 2 Blood Bairn 4 Vampire Nighthawk 1 Bogbrew Witch 4 Liliana’s Reaver 2 Sengir Vampire 1 Vampire Warlord 1 Minotaur Abomination //Other (13) 1 Barrage of Expendables 1 Bubbling Cauldron 4 Doom Blade 4 Sharpened Pitchfork 1 Act of Treason 2 Corrupt Ik test weer eens tegen mijn oude bestuursmaatje Johan. Vanwege de onderlinge afstand doen we dat via Skype.
|
Games 10 t/m 13 |
|
Game 10 tegen Dimir Mill Beginhand: Mountain, 2 Swamp, Child of Night, Vampire Nighthawk, Liliana’s Reaver (ik had 1x gemulld vanwege één land op hand). Johan laat er green gras over groeien en millt in de eerste vijf beurten meteen 32 kaarten bij mij weg met Breaking van Breaking // Entering, 2 Mind Sculpts en de tweede ability van Jace, Memory Adept. Daarbij speelt hij een Jace’s Phantasm in beurt 3 die meteen 5/5 is. Ondertussen curve ik aardig uit met Child of Night, Vampire Nighthawk en Liliana’s Reaver. De Reaver weet Johans Jace weg te krijgen waarna een tweede Reaver volgt. Deze neemt Johan over met een Soul Ransom. Ik besluit om niet te discarden voor Soul Ransom en cast Sharpened Pitchfork, welke ik vastmaak aan m'n Reaver. Johan blockt met zijn Reaver mijn Reaver (de mijne wint) en cast nog een Mind Sculpt. Ik val daarna 2x met alles aan en win met nog 8 kaarten in m'n library. Game 11 tegen Dimir Mill Beginhand: Mountain, 2 Swamp, Festering Newt, Blood Bairn, Liliana’s Reaver, Bubbling Cauldron. Een korte game. In beurt 3 heeft Johan al twee 5/5 Jace’s Phantasms liggen dankzij Breaking // Entering en Mind Sculpt. Eentje ruilt met mijn Vampire Nighthawk maar Johan cast daarna vrolijk een 6/6 Wight of Precinct Six. Deze block ik even later dood met een Liliana’s Reaver waarna Johan z'n derde Jace’s Phantasm cast. Daar kan ik niet tegenop en ik scoop nadat ik een Vampire Warlord heb gecast. Game 12 tegen Dimir Mill Beginhand: 3 Swamp, Blood Bairn, Liliana’s Reaver, Vampire Warlord, Doom Blade. Een vroege Jace’s Phantasm Doom Blade ik. Een Wight of Precinct Six groeit uit tot 4/4 dankzij een Breaking // Entering en valt mij aan. De Liliana’s Reaver die ik cast vangt een Murder. Wight of Precinct Six, inmiddels 5/5, brengt mij in beurt 5 naar 6 levens waarna Johan Jace’s Phantasm cast. Een nieuwe Liliana’s Reaver weerhoudt Johans Wight even van aanvallen. Een fused Far // Away stuurt mijn Reaver uiteindelijk terug naar m'n hand en laat mij m'n Blood Bairn saccen. Ik rek nog even tijd door een Vampire Warlord aan m'n Bubbling Cauldron te saccen maar tegen Johans Wight (9/9 na een Mind Sculpt) en Jace’s Phantasm ben ik niet opgewassen. Game 13 tegen W/B Exalted Beginhand: Mountain, Swamp, Blood Bairn, Vampire Warlord, 2 Doom Blade (ik had 1x gemulld vanwege een hand met 2 Sengir Vampire, 2 Sharpened Pitchfork, Corrupt en 2 land). Dit potje is een walk over voor Johan. Hij start met een Tormented Soul, Duty-Bound Dead en Cathedral of War waardoor zijn Tormented Soul elke beurt voor 3 schade kan doorkomen. Daar kunnen de 2 Doom Blades die ik op hand heb helaas niks aan doen… Hetzelfde geldt voor mijn eerste plays: Bubbling Cauldron, Blood Bairn en Child of Night. Vanaf beurt 4 neemt Johans Vampire Nighthawk de exalted triggers van Tormented Soul over waardoor het al helemaal een kansloos verhaal wordt. Voor de vorm cast ik in beurt 7 nog een Vampire Warlord, daarna scoop ik met 3 Doom Blades op hand. Misschien niet de meest gelukkige matchup dit. Vier potjes gespeeld, drie keer redelijk kansloos verloren. Ook niet zo gek want mijn deck is nog lang niet zo gestroomlijnd als die van Johan. Daar ga ik in de aanpassingsronde die nu volgt wat aan proberen te doen.
|
Aanpassingen |
|
- 2 Child of Night Child of Night is niet zozeer de slechtste kaart uit het deck op dit moment, maar ik ga zo acht 2-drops toevoegen en dat vind ik in combinatie met de 4 Sharpened Pitchforks die ik al speel genoeg kaarten om in beurt 2 te spelen. Niet dat ik Child of Night anders wel in het deck had willen houden, zo geweldig vind ik ‘m namelijk niet. De lifelink en 2 power is fijn, maar vanwege z'n ene toughness is ie erg kwetsbaar. Helemaal in een deck zonder exalted of andere creature enhancers. Het enige deck waarin ik mezelf Child of Night zie spelen is een Vampire tribal deck. En dat is niet wat ik aan het maken ben. - 1 Vampire Warlord Deze kaart komt eerder in aanmerking voor slechtste kaart uit het deck. Een 4/2 voor 5 is crappy en z'n sac ability is lang niet zo boeiend meer sinds ik besloten heb om niet door te gaan op het sacthema. Niet dat ik ‘m anders wel had willen spelen, daar kost Vampire Warlord veel te veel voor (manawise). Blood Bairn is als sac outlet stukken beter, en Bloodthrone Vampire al helemaal. Voor 5 mana heb ik liever extra Sengir Vampires. Of beter nog, Bloodgift Demon. Dat is alleen geen kaart die ik op dit moment wil toevoegen, ik kijk eerst naar kaarten die goed in m'n deckstrategie passen. - 1 Minotaur Abomination Het was natuurlijke een kwestie van tijd voordat ik deze eruit zou halen. Een 4/6 vanilla voor 6 is niet iets wat je in een constructed deck wilt spelen. Voor 6 mana zijn er legio betere opties zoals Harvester of Souls, Necropolis Regent, Reaper from the Abyss en Xathrid Gorgon. Minotaur Abomination is er uiteindelijk nog relatief lang in gebleven omdat hij één van de weinige creatures uit het deck is die late game nog een beetje impact heeft. - 1 Barrage of Expendables Zoals gezegd laat ik het sacthema varen dus het zal niet als een verrassing komen dat ik een kaart als Barrage of Expendables eruit haal. Het overnemen van een creature met Act of Treason en vervolgens saccen aan Barrage of Expendables blijft een goede truc, maar voor dat saccen betaal ik het liefst zo min mogelijk mana. Daarom gaat Barrage er eerder uit dan Blood Bairn. Voor de sac abilities van Bubbling Cauldron betaal je ook één mana, maar dat is wel colorless en je hebt nog extra profijt van je Festering Newts. - 2 Corrupt Corrupt is prima budget removal in een mono black deck, alleen is dat niet wat ik aan het maken ben. Ondanks dat Act of Treason nu even de enige rode kaart is, blijft rood er namelijk definitief in. Dat betekent dat Corrupt in dit deck nooit z'n volledige potentieel zal bereiken. Daarom speel ik liever wat anders. Extra voordeel van het cutten van Corrupt en Minotaur Abomination is dat m'n curve wat omlaag gaat, waardoor ik met een landje minder af kan. Wat komt erbij? + 4 Thrill-Kill Assassin In deel 1 hintte ik al op deze toevoeging toen ik Sharpened Pitchfork toevoegde. Logisch ook, want er is geen kaart die zoveel synergie met de Pitchfork heeft als Thrill-Kill Assassin. Beurt 2 een 2/3 Assassin, beurt 3 een Pitchfork en equippen, en dan hou je een 3/4 first striking deathtoucher over waar je tegenstander het lastig mee gaat krijgen als hij/zij geen removal paraat heeft. Ik had al vier deathtouchers in het 3- en 4-slot (Vampire Nighthawk en Liliana’s Reaver), nu dus ook in het 2-slot. + 4 Goblin Diplomats Dit kaartje was misschien wel de belangrijkste reden om voor deathtouch en first strike als deckthema te kiezen. Ik kan me geen deck voorstellen waarin Goblin Diplomats beter zou passen dan in dit deck. Het ‘probleem' van een blocker hebben met deathtouch en first strike is dat je tegenstander natuurlijk wel 2x nadenkt voordat hij/zij gaat aanvallen. Waarschijnlijk gaat hij/zij gewoon op removal zitten wachten om je vervolgens aan te kunnen vallen. Als je er nou eens voor kon zorgen dat je tegenstander wel móét aanvallen… Enter Goblin Diplomats. Erg vervelend voor je tegenstander, erg leuk voor jou. Beurt 2 Diplomats, beurt 3 Vampire Nighthawk, tap je Diplomats in je tegenstanders beurt en block een 2/X creature met de Nighthawk en gain 2. Pretty cool play. En vergeet de synergie met Liliana’s Reaver niet. Vier stuks is misschien wat veel omdat je het effect maar één keer nodig hebt, maar ik kan me zo voorstellen dat Goblin Diplomats removal target #1 is. Bovendien is een 2/1 voor 2 nog altijd niet verschrikkelijk. Tot slot nog een kleine aanpassing aan de mana base zodat er evenveel kaarten uit als in gaan. - 3 Mountain - 2 Swamp + 4 Rakdos Guildgate Wat fixing in een tweekleurendeck is nooit weg. Ik speel op dit moment ook nog geen 1-drops dus het tapped in het spel komen van Rakdos Guildgate kan weinig kwaad. Netto één landje minder omdat ik dus net m'n curve wat heb verlaagd door Corrupt en Minotaur Abomination eruit te halen. Het deck ziet er nu zo uit:
|
Death Reaper v1.3 |
|
//Lands (24) 5 Mountain 15 Swamp 4 Rakdos Guildgate //Creatures (26) 3 Festering Newt 2 Tenacious Dead 4 Goblin Diplomats 4 Thrill-Kill Assassin 2 Blood Bairn 4 Vampire Nighthawk 1 Bogbrew Witch 4 Liliana’s Reaver 2 Sengir Vampire //Other 1 Bubbling Cauldron 4 Doom Blade 4 Sharpened Pitchfork 1 Act of Treason En we gaan weer testen…
|
Games 14 t/m 18 |
|
Game 14 tegen Mono Green Beginhand: 2 Swamp, Tenacious Dead, Goblin Diplomats, 2 Sengir Vampire, Doom Blade. Mijn eerste plays zijn Tenacious Dead, Bubbling Cauldron en 2 Thrill-Kill Assassins (eentje unleashed). Johan cast al in beurt 3 een Primordial Hydra (X=1). We doen over en weer wat schade totdat de Hydra trample krijgt en ik er een Doom Blade op richt. Intussen ben ik op 3 land blijven steken, in de zevende beurt trek ik pas m'n vierde: Rakdos Guildgate. Waar ik een gebrek aan land heb, heeft Johan een overvloed aan land dankzij een Boundless Realms die hem 6 Forests oplevert. Na mijn {=lilliana’s reaver} kan hij daardoor een Worldspine Wurm hardcasten. Hij blockt er al snel een Thrill-Kill Assassin mee dood waardoor hij drie 5/5 Wurm tokens krijgt. Ik weet er een paar dood te blocken met mijn tweede Thrill-Kill, Reaver, Sengir Vampire en Festering Newt. Het maakt uiteindelijk niet uit want in beurt 11 cast Johan Garruk, Primal Hunter, drawt 7 kaarten (Elderscale Wurm was z'n grootste creature), vindt een Craterhoof Behemoth en cast deze. 45 trample schade kan ik niet overleven. Game 15 tegen Mono Green Beginhand: Mountain, 2 Rakdos Guildgate, Swamp, Goblin Diplomats, Vampire Nighthawk, Liliana’s Reaver. Deze game verloopt perfect. Ik start met Goblin Diplomats, Johan met Elvish Visionary. In mijn derde beurt cast ik Vampire Nighthawk en dwing daarna Johans Elvish Visionary om aan te vallen. Gevolg: dode Visionary en ik gain 2 levens. Daarna volgen 2 Liliana’s Reavers terwijl Johan een Gatecreeper Vine, Ranger’s Path, Arbor Elf en Primordial Hydra (X=3) cast. Voor de Hydra heb ik een Doom Blade. Ik val met alles aan, Johan discard aan één van de Reavers en ik krijg een Zombie token. De beurt daarop scoopt hij. Game 16 tegen Mono Green Beginhand: Rakdos Guildgate, 2 Swamp, Goblin Diplomats, Thrill-Kill Assassin, Vampire Nighthawk, Liliana’s Reaver. Een bijna perfecte beginhand. Het lukt me bijna om het trucje uit het vorige potje te herhalen, helaas heeft Johan deze keer een Prey Upon paraat (targets: Goblin Diplomats en Elvish Visionary). Ik curve verder uit met Nighthawk en Reaver. Het potje lijkt mijn kant op te gaan totdat Johan in beurt 5 Garruk, Primal Hunter speelt. Vijf beurten op een rij produceert Garruk een Beast token en ik krijg het niet voor elkaar om z'n loyalty naar 0 te brengen. Dankzij 2 Boundless Realms heeft Johan in beurt 10 al z'n 23 Forests uit z'n deck op tafel liggen. Vervolgens gaat hij ultimate met Garruk: hij maakt 23 6/6 Wurm tokens. Alsof dat nog niet genoeg is speelt hij daarna een nieuwe Garruk waarvan hij 6 kaarten trekt. De beurt erna speelt hij 6 creatures waaronder Primordial Hydra, Elderscale Wurm en Craterhoof Behemoth. Die laatste geeft z'n hele team +44/+44. Ik word aangevallen voor 1343 (!) trample schade. Sick. Game 17 tegen G/W Aggro Beginhand: Mountain, Rakdos Guildgate, Swamp, Thrill-Kill Assassin, Vampire Nighthawk, Doom Blade. Een close game. Ik start goed met Rakdos Guildgate, Thrill-Kill Assassin (unleashed) en Sharpened Pitchfork die ik meteen equip aan m'n Assassin. Daardoor val ik in beurt 3 al met een 3/4 first striking deathtoucher aan. Johan slaat terug met een double striking Centaur token van Call of the Conclave dankzij Silverblade Paladin. Ik Doom Blade de Silverblade Paladin in Johans volgende beurt en cast daarna een Vampire Nighthawk. Ondertussen ben ik op 3 land blijven steken. Johan cast een nieuwe Silverblade Paladin en Oblivion Ringt even later mijn untapte Nighthawk die Sharpened Pitchfork draagt. Ik antwoord met opnieuw een Doom Blade voor zijn Paladin. In beurt 8 sta ik op 2 levens, Johan op 3. Ik val weer aan met m'n Assassin, equip Sharpened Pitchfork vervolgens aan m'n nieuwe Nighthawk, en cast Goblin Diplomats. Johan tapt in zijn beurt 6 mana en cast… Revenge of the Hunted. Ik moet zijn 9/9 trampling Centaur token blocken, gain 2 levens van Nighthawk, ga naar 5, en ga dan precies naar 0 doordat zijn Deadbridge Goliath doorkomt. Weer drie verloren en één gewonnen. Johans decks zijn nog altijd beter dan het mijne, toch liep het deck alweer beter dan in de vorige vier potjes. Tijd voor nog wat aanpassingen voordat ik afsluit.
|
Aanpassingen |
|
- 2 Tenacious Dead Ik heb Tenacious Dead een aantal keer gespeeld in de afgelopen potjes (niet vermeld in de gameverslagen) en elke keer deed hij eigenlijk niks voor me. Ik had bijna nooit twee mana over om ‘m terug te halen omdat ik liever wat anders deed met m'n mana. En wanneer ik wel twee mana over had, werd ik lang niet altijd aangevallen omdat ik meestal wel een deathtoucher had liggen die Johan weerhield van aanvallen. Als ‘superblocker' komt Tenacious Dead dus niet uit de verf in m'n deck. Combineer dat met het feit dat sac outlets Blood Bairn en Bubbling Cauldron er zo ook uit gaan en Tenacious Dead heeft niks meer te zoeken in dit deck. - 2 Blood Bairn Blood Bairn zou je prima kunnen spelen in een sacdeck (hoewel Bloodthrone Vampire beter is). In een deck met deathtouch en first strike als thema zijn er alleen veel betere opties denkbaar voor drie mana. Vampire Nighthawk is er daar één van. Een andere optie voeg ik zo toe. - 1 Bogbrew Witch In de afgelopen 17 potjes heb ik Bogbrew Witch een aantal keer goed kunnen gebruiken, d.w.z. meerdere keren z'n ability kunnen activeren in één game. Het was vaak niet meer nodig voor de winst of het kwam juist te laat (zoals in game 16, niet vermeld vanwege lengte gameverslag), maar toch zou je er prima een casual deck omheen kunnen bouwen. Misschien dat ik dat nog doe, dit deck speelt in elk geval veel liever een Liliana’s Reaver in beurt 4. - 2 Sengir Vampire Ik heb z'n 4/4 body met flying vaak kunnen waarderen, maar Sengir Vampire is uiteindelijk niet iets wat je in een constructed deck wilt spelen (of het moet Vampire tribal zijn). Zoals gezegd is Bloodgift Demon over het algemeen een stuk beter, en die wil ik op dit moment ook niet spelen. - 1 Bubbling Cauldron Bubbling Cauldron is één van m'n betere sac outlets geweest. In combinatie met Tenacious Dead kun je elke beurt 4 levens gainen, je Festering Newts kun je ermee omzetten in Soul Feasts en Act of Treason verandert in een Slave of Bolas. Ideale kaart voor in een casual sacdeck, niet voor in een deck rond deathtouch en first strike. - 1 Act of Treason Act of Treason heeft leuke synergie met Liliana’s Reaver en de sac outlets, maar omdat die laatste er nu uit zijn is er te weinig reden om ‘m nog te blijven spelen. Dan nu naar wat erbij komt… + 4 Typhoid Rats Ik weet niet zeker of deze toevoeging noodzakelijk is, ik heb speel namelijk al een hoop deathtouchers, maar ik heb de afgelopen potjes gemerkt dat ik het liefst aanval met de deathtouchers die ik nu speel. Thrill-Kill Assassin unleash ik vaak, Vampire Nighthawk gaint mij levens en Liliana’s Reavers ability gaat alleen af als ie doorkomt. Typhoid Rats is de goedkoopste deathtoucher die er is en wanneer hij een Sharpened Pitchfork draagt is hij een even goede verdediger als al m'n andere deathtouchers (oké, uitgezonderd Vampire Nighthawk vanwege z'n lifelink). Daarnaast is Typhoid Rats een uitstekend target voor… + 3 Lightning Prowess Deze kaart verscheen pas op mijn radar toen Max (niet m'n tweelingbroer) ‘m noemde in het commentaar op deel 1. Van zichzelf is Lightning Prowess absolute bagger maar in combinatie met een deathtouch creature is het een absolute machine gun. Alle schade die een deathtouch creature doet, combat damage of noncombat damage, is namelijk lethal. Jammer dat Power of Fire of, beter nog, Fire Whip niet gewoon Standard legal is, de haste van Lightning Prowess boeit namelijk nauwelijks, maar ach. Lightning Prowess past denk ik te goed in dit deck om niet uit te proberen. Drie lijkt me een mooi aantal omdat aura's je openstellen voor two-for-ones en omdat ik met 4 Doom Blade en 4 Goblin Diplomats al aardig wat andere manieren heb om van creatures af te komen. + 2 Weapon Surge Ik had de afgelopen potjes vaak een Sharpened Pitchfork tot mijn beschikking maar niet altijd. Via de Nedermagic catalogus ben ik op zoek gegaan naar andere manieren om m'n deathtouchers first strike te geven en al snel kwam ik uit bij Weapon Surge, de – in mijn deck – veel betere versie van Thunder Strike, de kaart die 3x in het originele Intro Pack zat. De power bonus boeit namelijk niet echt en de optie om al m'n deathtouchers first strike te geven is huge. En dat voor dezelfde mana als Thunder Strike. Helemaal als je een Goblin Diplomats hebt liggen wordt het een feestje. Laat je tegenstander met al z'n creatures aanvallen, block met een paar deathtouchers en speel dan een Weapon Surge… Dat moet een feel bad-momentje voor je tegenstander zijn. Voorlopig twee stuks omdat ik dus ook al 4 Sharpened Pitchfork speel en omdat de dreiging van een Weapon Surge al heel wat waard is. Bovenstaande aanpassingen leiden tot de volgende lijst:
|
Death Reaper v1.4 |
|
//Lands (24) 5 Mountain 15 Swamp 4 Rakdos Guildgate //Creatures (23) 3 Festering Newt 4 Typhoid Rats 4 Goblin Diplomats 4 Thrill-Kill Assassin 4 Vampire Nighthawk 4 Liliana’s Reaver //Other (13) 2 Weapon Surge 4 Doom Blade 4 Sharpened Pitchfork 3 Lightning Prowess Tot zover deel 2 van BoaB – Death Reaper. Ik ben benieuwd wat jullie van de laatste aanpassingen vinden en wat jullie nog verder zouden veranderen. De Festering Newts zullen er in het volgende deel uit gaan maar ik weet nog niet precies waarvoor. Hopelijk hebben jullie weer een paar goed suggesties want je ziet, mijn kaartkeuzes worden erdoor beïnvloed. Heb je niks inhoudelijks te melden, dan wordt een simpel ‘gelezen' als reactie op prijs gesteld. Huib
Reacties
(17)
Cool deckje, maar je gaat wel heel erg op de anti-creature tour, wat als de tegenstander met niet of weinig creatures speelt?
Gave column weer, thanks! Zoals Max al zegt, heb je zat tegen creatures, maar kun je nog wel wat extra hulp gebruiken tegen decks die weinig of geen creatures spelen. De Festering Newts lijken me niet zo geweldig, maar je kunt nog wel iets van burn gebruiken om het te finishen of je klok tegen een combo/control deck te versnellen. Wat dacht je van Skullcrack? Burn to the face, werkt lekker tegen protection en Fog-effecten. Lijkt me beter dan de Newts!
ziet er weer goed uit Huib! Leuk om, zoals van ouds, weer te zien hoe het deck steeds iets beter wordt. Je maakten het jezelf ook wel moeilijk door tegen uitgewerkte (en niet-budget zijnde) decks te spelen met een deck dat nog helemaal in de stijgers staat. Wat betreft toevoegingen: als je wil dat je tegenstander verplicht aan moeten vallen, is Curse of the Nightly Hunt de meest effectieve kaart die ik kan bedenken. duurder dan Goblin Diplomats, maar werkt ten eerste meteen zodra je hem opgooit, en ten tweede: is moeilijker weg te krijgen. Duress is misschien ook een overweging waard: met relatief dure creaturen en 7 aura`s/equipments ben je nu redelijk kwetsbaar voor removal. Duress is een van de weinige kaarten in zwart of rood die hier wat tegen kan doen. verder kan je met Duress hopelijk een beetje compenseren dat je vrij langzaam opkomt. Nou dat was het. ik hoop op een snel deel 3
Leuk deel 2. Je tegenstander dwingen aan te vallen is wel grappig. Is Undying Evil niet handig voor als er toch een creature van je doodgaat? Verder zou ik niet weten hoe je dit moet verbeteren, want het ziet er leuk uit. Zoals gezegd meer burn? Mjah misschien is dat het het, maar verder kom ik momenteel niet
Leuke column bedankt voor het delen.
Bedankt voor je reactie lordkain. Bjorn, Ogre Slumlord zou kunnen maar ik weet niet of ie nodig is. Hij is denk ik beter in een sacdeck dan in dit deck.
Ik heb het weer met plezier gelezen. Vooral je oplossing voor "long distance playing" door middel van Skype is altijd een erg leuke oplossing als er geen directe speler in de buurt is. Ik zou geen toevoegingen weten voor je op dit moment,maar ben erg benieuwd naar deel 3 van Death Reaper
Thanks beiden.
Weer met plezier gelezen, ik ben benieuwd of het deck inmiddels goed genoeg is om mee te kunnen met de "grote jongens"
Ik ook. Up!
Heel leuk om te lezen! Gewoon om eens over na te denken: "Ik speel op dit moment ook nog geen 1-drops dus het tapped in het spel komen van Rakdos Guildgate kan weinig kwaad." Ik snap de essentie van die stelling maar je pakt de Rakdos Guildgate toch ook wel eens buiten je beginhand? Dan kan het wel kwaad. Ach, je hebt ook geen andere keuze in budget
Dan kan het natuurlijk wel kwaad ja. Ik stel het misschien wat sterk maar you get the idea.
|