Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Conspiracy (CNS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 1,95 | |||
Conspiracy | 1,95 | 39,95 |
Prijs:
€ 1,95
FOIL
€ 39,95
Thanks Xander!
Kleine correctie ten opzichte van dit:
quote: "NB: Als Marchesa je commander zou zijn, kan je ervoor kiezen om haar niet in de graveyard te leggen, maar in de command zone. In dat geval zullen beide triggers haar niet kunnen vinden en gebeurt er niets."
Dan triggeren de "Whenever ... dies" abilities in zijn geheel niet, want die triggeren als de kaart de graveyard raakt, dus dan is de delayed trigger "at the beginning of the next end step" er ook niet. Maar je commander naar de command zone sturen is een replacement effect, dus dan gaat je commander in dit geval vanaf de battlefield linea recta naar de command zone en raakt om die reden de graveyard niet.
---
En een klein detail: In de rest van de tekst geef ik persoonlijk de voorkeur aan het woord "resolven" in plaats van "af gaan". "af gaan" gebruiken we namelijk meestal juist als synoniem voor "triggeren".
Dat ligt eraan in wiens beurt ze dood gaat. Zowel Grave Betrayal als Marchesa, the Black Rose hebben een trigger "at the beginning of the end step".
Triggers gaan op de stack in APNAP volgorde (Active Player, dan Non-Active Player). In multiplayer games gaan triggers op de stack in spelersvolgorde, vanaf de actieve speler met de klok mee.
Dus, als ze in jouw beurt doodgaat, gaat Marchesa's trigger op de stack en daarna die van Grave Betrayal. Die laatste trigger ligt dan bovenop:
---TOP
Trigger van Grave Betrayal
Trigger van Marchesa
---BOTTOM
Grave Betrayal gaat als eerste af en je tegenstander krijgt Marchesa. Marchesa's trigger kan haar niet meer vinden (want hij kijkt in de graveyard) en doet niets meer.
In je tegenstander zijn beurt, zou de trigger van Grave Betrayal eerst op de stack gaan en ziet de stack er zo uit:
---TOP
Trigger van Marchesa
Trigger van Grave Betrayal
---BOTTOM
Trigger van Marchesa gaat eerst af, en jij krijgt haar terug. Grave Betrayal's Trigger kan haar daarna niet meer vinden (want hij kijkt in de graveyard) en doet niets meer.
NB: Als Marchesa je commander zou zijn, kan je ervoor kiezen om haar niet in de graveyard te leggen, maar in de command zone. In dat geval zullen beide triggers haar niet kunnen vinden en gebeurt er niets.
PS, disclaimer, ik ben geen officiële regelguru hier In dat geval word ik verbeterd en zie je dat vrij snel hier boven
PPS: Bij het opslaan van je commentaar, zit rechtsonder het invoerveld een knop "autolink kaartnamen" die is harstikke handig, want daarmee tover je al je Grave Betrayals in één klap om in Grave Betrayals!
(Edits ter verduidelijking - hoop ik)
Wat gebeurt er als ik deze liggen, een tegenstander heeft Grave Betrayal, en Marchesa sterft met een counter erop?
Hah. Cytoplast Manipulator is inderdaad een goede. Daar vallen ook tegen andere decks wel leuke interacties mee te verzinnen, waar ik denk dat Grafdigger’s Cage en Rest in Peace net te specifiek zijn. Beetje onhandig tenslotte als je met een dode kaart zit tegen een deck dat niks met de GY doet, of je eigen flashback en delve kaarten niet meer kan spelen.
Stelen is natuurlijk ook altijd een optie in blauw. Cytoplast Manipulator zou heel erg specifieke haat zijn.
Marchesa is sowieso al bijzonder hardnekkig, maar voor is het inderdaad HEEL lastig te doen. Ipv Leyline of the Void zou je Rest in Peace/Grafdigger’s Cage kunnen proberen.
Bedankt voor de antwoorden heren. Het deck waar ik het voor vraag heeft Noyan Dar, Roil Shaper als Commander en de meest voor de hand liggende bounce effecten speel ik al met onder andere Devastation Tide en Kederekt Leviathan. Aangezien ik land animation speel is het makkelijkst als mijn eigen manlandjes wel blijven liggen bij zo'n effect. Ætherspouts is zeker een leuke met veel blowout potentie. Ik speel ook Oust en zoek nog een goede oude Path to Exile. Ik denk dat ik Silent Arbiter moet gaan proberen. Leyline of the Void kan ik niet spelen in deze kleuren en het probleem is dan dat bij vrijwel al deze oplossingen Marchesa in combinatie met een sac outlet gewoon alle creatures zelf van 't board kan halen en weer kan terugbrengen.
Sterker nog, dan raken ze de graveyard niet eens. Want *in plaats van* dat hij naar de graveyard zou gaan, wordt hij ge-exiled.
Je zou ook kaarten als Leyline of the Void kunnen gaan spelen als je er echt zo'n hekel aan hebt. Hierdoor worden de creatures geëxiled zodra ze het graf raken en zal de trigger van marchesa niks doen.
Humility kan een optie zijn als je wit speelt.
Silent Arbiter gooit de rem er ook al op en als je hem speelt met Maze of Ith of andere kaarten met een dergelijk effect, dan zorg je er voor dat je ook al niet per se meer bang hoeft te zijn voor de damage van creatures.
De minder creatieve en ook minder vaak gewaardeerde optie is om Marchesa zelf als commander te gaan spelen.
Elke kaart die creatures naar een andere zone dan de graveyard stuurt werkt prima.
Maar naar welke zone ze dan ook gaat, je tegenstander mag dan altijd kiezen of die bepaalde zone gaat of naar de Command Zone.
Je noemde zelf al Hallowed Burial, maar Final Judgment en Merciless Eviction doen het bijvoorbeeld ook prima.
edit: oja, en in blauw hebben we dan bijvoorbeeld ook nog Ætherspouts en Evacuation als je een zooi creature wil bouncen, zodat je niet je eigen creatures soort van permanent kwijt bent.
Wie heeft nog goede suggesties wat betreft goede haatkaarten tegen deze Commander? Buiten bijvoorbeeld global wipes als Hallowed Burial waar ik in relatief veel situaties ook mezelf mee heb. Eenmaal met een +1/+1 counter erop kom je namelijk bijna niet van deze bitch en haar consorten af, en vrijwel alle oplossingen die ik kan bedenken vereisen meer dan één kaart. Met een sac outlet op tafel is het al helemaal waanzin...
Wat comments gedelete om verwarring te voorkomen; de hieronder gegeven antwoorden zijn nu helemaal juist!
De beestjes die terug komen hebben allemaal apart Marchesa's laatste ability getriggerd, dus triggert ook de bijbehorende delayed triggered ability apart voor elk van deze creatures. Dat wil zeggen dat ze een voor een terug komen.
Legendary Creature - Human Wizard 3 / 3
Dethrone (Whenever this creature attacks the player with the most life or tied for most life, put a +1/+1 counter on it.)
Other creatures you control have dethrone.
Whenever a creature you control with a +1/+1 counter on it dies, return that card to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
5/29/2014
If a creature has multiple instances of dethrone, each triggers separately.
5/29/2014
If the creature card leaves the graveyard before the delayed triggered ability resolves, that card won’t return to the battlefield, even if it’s back in the graveyard when the delayed triggered ability resolves.
5/29/2014
If Marchesa has a +1/+1 counter on it when it dies, it will return to the battlefield under your control because of its own ability.
5/29/2014
Dethrone doesn’t trigger if the creature attacks a planeswalker, even if its controller has the most life.
5/29/2014
Once dethrone triggers, it doesn’t matter what happens to the players’ life totals before the ability resolves. You’ll put a +1/+1 counter on the creature even if the defending player doesn’t have the most life as the ability resolves.
5/29/2014
The +1/+1 counter is put on the creature before blockers are declared.
5/29/2014
In a Two-Headed Giant game, dethrone will trigger if the creature attacks either player on the team with the most life or tied for the most life.
Decktips