Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Commander Bruikbare Kaarten - Blue

Verdeling in deze catalogus:

* Spot-Removal
* Global-Removal
* Tutors
* Card draw
* Ramp / Land Search
* Utility Landjes
* Mana Landjes
* Artifact Mana
* Recursion
* Equipments & Aura's
* Tuck
* Counters
* Copy Effects ^
* Creature Pump ^
* Discard ^
* Library Hate ^
* Theft (permanent / tijdelijk) ^
* Token Generation ^
^ = Under Construction


Spot Removal
Hier staan alle kaarten die een enkele permanent weghalen, of eventueel een paar. Maar nooit halen ze alles weg. Veel kaarten zijn mainstream, maar je zal hier ook een hoop kaarten vinden waar je nog nooit aan had gedacht. Heartseeker als creature removal, ooit aan gedacht...?

Creature-only removal
Diminish
Phyrexian Ingester
Pongify
Spin into Myth
Turn to Frog (soort van)

Permanent removal
Capsize

Graveyard Removal
Reminisce
Stream of Consciousness
Kaarten zoals Time Spiral & Time Reversal kunnen ook helpen hier


Global-removal
Deze kaarten blazen simpelweg alles op. De eerste categorie ook echt alles, daarna per permanent type.

Alles Removal (op z'n minst 3 card types)

Creature removal (inclusief dat in de vorm van damage)
Distorting Wake
Evacuation
Fade Away (zeer situationeel obviously)
Inundate
Ixidron

Artifact/enchantment removal

Land removal (enkel global)


Tutors
Alles-tutor
Dizzy Spell
Drift of Phantasms
Ethereal Usher
Intuition
Long-Term Plans
Muddle the Mixture

Creature-tutor
Er zijn hier ook kaarten voor die naar bijv. een Elemental zoeken, deze heb ik er niet bij gezet. Dan zou ik namelijk ook alle rebel / mercenary dingen enzo erbij moeten doen, dat schiet niet op.

Instant-sorcery tutor
Kaho, Minamo Historian > erg beperkt natuurlijk
Merchant Scroll
Mystical Tutor
Personal Tutor

Artifact-enchantment tutor
Artificer’s Intuition
Fabricate
Reshape
Tezzeret the Seeker
Transmute Artifact
Treasure Mage
Trinket Mage


Ramp / Land Search
Mitotic Manipulation
Patron of the Moon
Retraced Image
Shoreline Ranger
Traumatic Visions


Card Draw
hier enkel de "beste" gezien het er vrij veel zijn
Aeon Chronicler
Ancestral Vision
Arcanis the Omnipotent
Azure Mage
Blue Sun’s Zenith
Braingeyser
Concentrate
Consecrated Sphinx
Counsel of the Soratami / Divination
Deep Analysis
Distant Melody
Flow of Ideas
Gush
Heightened Awareness
Insight (meta keuze)
Inspiration
Jace Beleren
Jace, Memory Adept
Jace’s Archivist
Jace’s Ingenuity
Magus of the Jar
Mind Spring
Mind Unbound
Mindculling
Mulldrifter
Mystic Remora
Opportunity
Prosperity
Recurring Insight
Rhystic Study
Skyscribing
Sphinx of Lost Truths
Sphinx of Magosi
Sphinx of Uthuun
Stroke of Genius
Tezzeret’s Gambit
Thirst for Knowledge
Thought Reflection
Tidings
Time Reversal
Time Spiral
Trade Secrets
Visions of Beyond


Utility lands
Academy Ruins
Cephalid Coliseum
Coral Atoll
Faerie Conclave
Halimar Depths
Lonely Sandbar
Magosi, the Waterveil
Minamo, School at Water’s Edge
Oboro, Palace in the Clouds
Remote Isle
Riptide Laboratory
Seat of the Synod
Shelldock Isle (geld hetzelfde voor als bij de zwarte )
Soldevi Excavations
Svyelunite Temple
Teferi’s Isle
Tolaria West
Vivid Creek


Artifact Mana
Chronatog Totem
Eye of Ramos
Silver Myr
Sky Diamond


Recursion
Deze categorie is hier en daar wat vager. Voor sommige kaarten heb je een upkeep nodig, of een aanval bijv. Maar dit zijn dan wel kaarten waarvan ze zeker de moeite waard zijn om te spelen.

Into Play
Iridescent Drake

Andere zone
Argivian Restoration
Call to Mind
Drafna’s Restoration
Mnemonic Wall
Reconstruction
Relearn
Rootwater Diver
Scrivener
Snapcaster Mage


Aura's
De aura's zijn gericht op creature pomp, dus Control Magic en Pacifism achtige dingen staan er niet bij.
Alexi’s Cloak
Charisma
Cloak of Invisibility
Curiosity
Diplomatic Immunity
Drake Umbra
Followed Footsteps
Ophidian Eye
Pemmin’s Aura
Power Artifact
Vanishing


Tuck
Dit zijn kaarten die creatures / permanents terugschudden door het deck van de ander. Veelal gebruikt op een irritante general, Arcum bijvoorbeeld.
Hinder
Proteus Staff
Spell Crumple
Spin into Myth


Counters
Er zijn veel te veel counters in blauw om deze allemaal te noemen. Om deze reden zal ik enkel degene noemen waar je het meeste aan hebt of die een uniek tweede/derde effect hebben.
Arcane Denial
Blue Elemental Blast
Commandeer
Cryptic Command
Desertion
Dismiss
Dissipate
Draining Whelk
Ertai, Wizard Adept
Faerie Trickery
Flusterstorm
Forbid
Force of Will
Fuel for the Cause
Gather Specimens
Glen Elendra Archmage
Hinder
Hydroblast
Mana Drain
Muddle the Mixture
Overwhelming Intellect
Put Away
Remand
Rewind
Spelljack
Spell Contortion
Spell Crumple
Stifle
Traumatic Visions
Trickbind
Venser, Shaper Savant
Voidmage Husher


Token Production
Benthicore
Followed Footsteps
Meloku the Clouded Mirror
Notorious Throng
Rite of Replication

Kies je categorie:

Catalogus: Artifacts & Lands
Catalogus: Black
Catalogus: Blue
Catalogus: Green
Catalogus: Red
Catalogus: White
Catalogus: Multicolored

Hoofdpagina voor al je feedback












In the Spotlight

Een of ander groot beest in een 3/3 aapje veranderen, wie wil dat nou niet? ^^


Een goed getimede Fade Away kan voor redelijk wat vernieling zorgen bij de rest. Het is wel een beetje een goofy kaart


In een deck met blauw speel je vaak een redelijk grote artifact base. Fabricate is dan ook een prima tutor


Counters spelen in blauw is redelijk gebruikelijk. Deze vind ook een landje als je dat even nodig hebt.


Voor velen is dit de sterkste blauwe creature die er nu bestaat voor EDH.


Rhystic Study kent iedereen, maar kende je deze al?


Vind al je broken landjes


Prima kaartje voor recursion, heerlijk te abusen samen met Evacuation!


Tuck is een lastige categorie, gezien deze meestal gebruikt wordt op generals. En daar is niet altijd iedereen even blij mee. Om deze reden is het dan ook een groot punt van discussie op het officële EDH forum. Hoe dan ook is Spin into Myth prima removal!


I'll have that! (A)


Best cool om een creature te counteren maar ook 4 kaartjes erbij te pakken