Submenu - Informatie
Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Kies je categorie: Catalogus: Artifacts & Lands Catalogus: Black Catalogus: Blue Catalogus: Green Catalogus: Red Catalogus: White Catalogus: Multicolored Hoofdpagina voor al je feedback |
In the Spotlight |
Commander All-Star, die eigenlijk wel in ieder deck gespeeld kan worden. Removed bijna met liefde. Nuttige kaart voor in mono blauw of mono groen. Kan voor blauw namelijk creatures killen, waar blauw redelijk veel moeite heeft. En voor groen tegen non-flying creatures. Je hebt niet in iedere kleur de mogelijkheid om te tutoren naar wens. Citanul Flute is er eentje die precies doet wat je nodig hebt. Met weinig mana kleine beesten zoeken, met veel mana je beaters! Glaciers is al tijden een redelijk discussiepunt binnen de EDH wereld. Is hij nou insane goed, of is hij over gewaardeerd en eigenlijk veel te traag? You decide! Geen zin meer in dode land draws later in je potjes? Met deze is dat probleem snel verholpen, ieder landje vervangt zichzelf. Niet iedere speelgroep speelt counters. Als dat bij jou wel het geval is kan deze kaart je Insurrection er doorheen krijgen. Voor als je niet genoeg kan krijgen van het tappen van je Cabal Coffers. Een sacrifice outlet is altijd handig om bij de hand te hebben tegen bijv. Control Magic, eentje in de vorm van een landje die je ook nog een leven geeft is dubbel handig. Cabal Coffers is een kaart waar regelmatig over geklaagd wordt. Net zoals Academy Ruins, Kor Haven, Maze of Ith en vele anderen. Weet je; Strip Mine lost dit probleem prima op! Onwijs goede en underrated kaart. Denk eens aan alle equipments die je hiermee uitschakelt! In ieder deck met meer dan 1 kleur is dit dé nieuwe staple. De Ravnica bounce landjes worden ook wel de Karoo's genoemd, naar de oorspronkelijke cyle waar onder andere Karoo zelf in voor kwam. Velen vinden ze een staple, maar als je wat meer tempo in je deck nodig hebt of er regelmatig een Strip Mine voorbij komt valt hierover te twijfelen. Ondanks dat deze cycle van 5 getapt in het spel komt zijn het in de friendly wedges prima keuzes om je mana base te verbeteren. Zeker gezien ze goed betaalbaar zijn. CoB is een kaart die ik niet vaak gespeeld zie worden. Maar waarom? Hij geeft iedere kleur die je nodig hebt en met 40 levens om te beginnen maakt dat leventje meer of minder vaak ook niet uit. Prima te doen in een 3 of 5 kleuren deck. De 5 Vivid landjes zijn, in tegenstelling tot City of Brass, wel veel gespeelde landjes. Zeker nu ze in de Commander set zitten zijn ze eenvoudig te krijgen en goed betaalbaar. E.C. is een handige kaart om te gebruiken als mana acceleration, early game betaal je er 2 voor een klein beetje voordeel te hebben. Lategame knal je gewoon al je mana erin voor een enorme boost. Deze, Mana Crypt & Mana Vault worden vaak in een zucht genoemd als het gaat over potentieel te bannen kaarten. Degene die met deze in z'n openings begint heeft vaak een enorm voordeel, en dat is ook zeker waar. Ik hoop dat het nooit gaat gebeuren, een EDH icoon zou ermee verloren gaan. Alle 10 Signets zijn prima mana accelerators en eigenlijk kan je deze altijd wel spelen. Mooi voordeel van deze cycle is dat ze ook de enemy color combinaties bedienen! Het mooie aan D.I. is dat hij eigenlijk altijd wel blijft liggen, uitgezonderd exile / sacrifice effecten. De vraag is echter of dat ooit gaat voorkomen, vaak is er wel iets nuttigers te killen. Dit is misschien wel een van de beste kaarten van de laatste paar series. Het potentie die deze heeft is echt enorm. Zeker in speelgroepen waar nog niet genoeg graveyard removal word gespeeld. Lightning Greaves heeft een upgrade gekregen, nu met hexproof! Of zoals de meeste het noemen; Trollshroud Twee keer zoveel kans op een snelle Greaves met deze erbij. Ideale kaart voor een voltron stijl. Dat je general minimaal een power van 3 moet hebben is vaak geen probleem. Uitgezonderd bijvoorbeeld Isamaru, Hound of Konda. Deze geeft niet alleen een leuke aanvalsbonus, maar creëert ook heerlijke combat tricks door spontaan instants rond de tafel te gooien. |