Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Rise of the Eldrazi is nu al weer een tijdje uit, de topkaarten zijn bekend, en nu is het tijd om naar de decks te kijken die dankzij Rise mogelijk zijn geworden. En dan bedoel ik niet de kleine tweaks die topdecks zoals Jund hebben gekregen, ook niet () Control dat nu mogelijk is dankzij Wall of Omens en Gideon Jura, niet Naya dat nieuw leven ingeblazen is met Vengevine, nee, ik bedoel echt de decks die zonder Rise onmogelijk waren geweest, omdat ze draaien om een nieuw concept dat in Rise is geintroduceerd.
Er zitten 5 nieuwe thema´s in ROE: Totem Aura, Rebound, Levelers, Defenders en natuurlijk de Eldrazi (grote kleurloze monsters, kleurloze spells en Eldrazi Spawn tokens). Welke (casual) Standard decks zijn nu speelbaar geworden met deze kaarten en thema's?
Totem Aura's
Aura´s schreeuwen om een Enchantress deck, met Mesa Enchantress en Kor Spiritdancer, aangevuld met een lading aura's en misschien zelfs Aura Gnarlid. Jacob van Lunen heeft in zijn Building on a Budget column hier al een deck mee gemaakt.
Het probleem van aura's is dat ze schreeuwen om kaartnadeel: als je tegenstander met een enkele Terminate zowel jouw beest als je aura kan slopen, kost jou dat 2 kaarten en hem maar 1. Totem aura's lossen dat probleem gedeeltelijk op, maar er zijn nog steeds situaties waarin je een 2 voor 1 om je oren krijgt: als je tegenstander in reactie op het casten van je aura je beest sloopt, wordt de aura gecounterd door de spelregels omdat zijn target creature niet meer op het battlefield is. (Aura's op de stack targeten een creature.) Als je creature met een aura exiled wordt (Oblivion Ring, Path to Exile), gaat je beest naar de exile en gaat het aura als SBA naar de graveyard. Ten slotte kan blauw nog creatures bouncen (waarna het losliggende aura naar de graveyard gaat) en zwart kan je creature 0 toughness geven (daar beschermt totem aura niet tegen).
Daarom vrees ik dat er geen ruimte is voor een dedicated totem aura deck in de competitieve Standard omgeving, maar in casual kan alles! Waarom niet een Bant Leveler deck met Bear Umbra? Een defender deck met Vent Sentinel en Snake Umbra, of een Naya deck met Vithian Stinger, Basilisk Collar en als bonus Snake Umbra?
Rebound
Rebound schreeuwt kaartvoordeel: je krijgt 2 spells terwijl het je maar 1 kaart kost, al moet je de eerste keer wel wat extra mana ervoor betalen. Enkele technische opmerkingen: als je de spell in je upkeep vanuit de exile cast, nou ja, dan cast je hem ook daadwerkelijk. Dit telt dus mee voor bijvoorbeeld je storm count, en het pompt je Kiln Fiend op. Als de oorspronkelijke spell gecounterd wordt, gaat hij naar de graveyard en niet naar de exile, en mag je hem volgende upkeep ook niet gratis casten. De gerebounde spell kan ook gewoon gecounterd worden; en ten slotte, als je in je upkeep de spell niet wil casten (of je vergeet het gewoon), dan blijft hij in exile en krijg je niet later nog een keer de kans om hem te casten.
Rebound past prima in een deck waarin je graag veel instants/sorceries wil casten, zoals een deck met Kiln Fiend of een Pyromancer Ascension-deck. Maar natuurlijk heeft Jacob van Lunen al een column geschreven over de Pyromancer (en ik zelf ook, maar nog voordat ROE uitkwam).
Levelers
In Limited, met relatief weinig removal, lange potten en nagenoeg geen massremoval, zijn Levelers een erg krachtige strategie. In Constructed vrees ik dat ze niet zo heel veel doen, omdat je je ontzettend commit door enorme hoeveelheden mana in een enkel beestje te pompen. Venerated Teacher is alleen goed als je een aantal creatures met level up op het battlefield hebt liggen, en dat vraagt om slachtingen met Day of Judgment. Enkele Mythic of Rare Levelers zijn op zichzelf al krachtig genoeg om te spelen, zoals Student of Warfare en Lighthouse Chronologist. Maar een leuk, consistent en niet al te kwetsbaar deck dat plaats heeft voor meerdere Levelers, heb ik nog niet gezien.
Defenders
Wall of Omens is een fantastische kaart, die UW Control weer speelbaar heeft gemaakt. In Limited zijn meerdere Overgrown Battlements fantastische acceleratie. Maar waarom zou je Warmonger’s Chariot op een Soulbound Guardians gooien, als je voor 5 mana net zo goed een Baneslayer Angel kunt spelen? In Pauper Standard is Vent Sentinel met Snake Umbra op zijn best schattig te noemen. Wie maakt er een mooi deck met defenders?!
Eldrazi
Er zijn maar liefst 4 kleurloze spells geprint: de totaal onspeelbare Not of This World en Skittering Invasion, het geweldige aura Eldrazi Conscription dat het Mythic deck in top 8's van PTQs en NKQs laat eindigen, en de universeel speelbare versie van Planar Cleansing: All Is Dust. Conscription is eigenlijk te duur om zonder cheats te spelen, All Is Dust is een kaart die bijvoorbeeld Grixis Control weer mogelijk maakt.
De Eldrazi zelf zien ook best wat toernooi play: Emrakul is de finisher in zowel Polymorph-decks als in Brilliant Ultimatum-decks. Kozilek, Butcher of Truth is met zijn 10 mana nog net castbaar in een controldeck of rampdeck, maar de andere Eldrazi lijken te duur voor wat ze doen. Al moet ik bekennen dat ik uit respect voor het Archive Trap-deck tegenwoordig in bijna al mijn sideboards wel een random Eldrazi stop.
De Eldrazi Spawns spelen een belangrijke rol in Brad Nelsons winnende deck van Pro Tour: San Juan, zoals beschreven door, jawel, Jacob van Lunen. Nest Invader en Kozilek’s Predator maken goedkope Spawns, die aanvallen en Beastmaster Ascension boosten of prima offermateriaal zijn voor Eldrazi Monument.
Kortom, er zitten een helehoop leuke kaarten en thema's in Rise of the Eldrazi, en ik ben benieuwd wat voor decks jullie er mee weten te maken!
Prijsvraag
Maak een casual Standard (T2) deck dat een of meerdere thema's uit ROE centraal stelt. Het hoeft geen Pro Tour te kunnen winnen, het moet vooral leuk en origineel zijn. Sideboard mag, maar hoeft niet. Dit zijn de beoordelingscriteria die ik gebruik om de decks te raten:
*Hoe leuk vind ik het om met dit deck te spelen? (30 punten)
*Hoe leuk vind ik het om tegen dit deck te spelen? (10 punten)
*Hoe origineel/creatief vind ik dit deck? (20 punten)
*Hoe betaalbaar is het deck? (20 punten - (prijs / 25) )
*Hoe belangrijk/prominent/onmisbaar is het ROE element? (20 punten)
Meedoen met de prijsvraag is simpel: post hieronder een linkje naar je deck! Michiel Smit sponsort een prijs van 50 euro NederMagic tegoed voor de winnaar. De kleine lettertjes:
*Alleen decks die zijn gepost op NederMagic en die zijn gelinkt in dit topic dingen mee naar de prijs. Eenmaal ingezonden, mag je je deck niet meer aanpassen. Decks die meer dan een uur na het posten nog zijn aangepast, tellen niet meer mee voor de prijsvraag.
*Inzenden kan tot 30 juni 2010 23.59 uur.
*Maximaal 2 decks per gebruiker.
*Alleen Standard legal kaarten mogen gebruikt worden; dat zijn kaarten uit Shards of Alara, Conflux, Alara Reborn, M10, Zendikar, Worldwake en Rise of the Eldrazi.
*Als 2 decks erg op elkaar lijken, telt alleen het eerst ingezonden deck mee.
*Gebruik van alle kaarten de nieuwste versie; de deck editor doet dit automatisch voor je, pas deze instellingen niet aan.
*Geef in je deckomschrijving aan welke thema's uit ROE in je deck zitten, en geef eventueel toelichting op wat je deck zo goed/leuk/origineel maakt.
*Post als deckcommentaar "Dit deck is voor de BoaB Prijsvraag. Geen commentaar geven alsjeblieft!"
*De organisatie van deze prijsvraag behoudt zich het recht voor tussentijds voorwaarden aan te passen zonder voorafgaande notificatie.
*Over de uitslag van deze prijsvraag kan niet worden gecorrespondeerd.
*De winnaar krijgt 50 euro tegoed op NederMagic; dit tegoed kan alleen worden gebruikt voor losse kaarten, niet in combinatie met andere acties en aanbiedingen en is niet inwisselbaar tegen contanten. Het tegoed is 1 jaar geldig en niet overdraagbaar aan derden.
Veel succes en plezier met decks bouwen!
Greetz, Dustin.
Hier mijn 2e inzending:
hier
Eldrazi impact
Dit deck is zoals in de uitleg staat een beetje een storyline van de rise van de 3 eldrazi's.
Genoeg manafix door tokens / evolving wilds / growth spasm.
De 4 come into play spawn drones zitten in het deck om hun meesters te bevrijden, daarvoor hebben ze broodwardens meegenomen die the brood moet verzorgen en versterken dmv brood birthings zodat langzaamaan de talloze eldrazi monuments die over heel zendikar verspreid liggen veroverd kunnen worden.
Tevens zullen de trouwste en meest sterke drones bovenwereldse krachten krijgen om de eye of ugin te betreden en hun meesters los te laten.
Ik vind dit redelijk budget enkel de rares zijn iets duurder maar daar kan je nog aan sleutelen (minder conscriptions, swap monument voor beastmaster ascenscion, de rare counterparts spelen van de mythic eldrazi)
Veel plezier en succes aan allen!!
Mvg Jan
San, waarom maak je jouw deck zo onnodig duur door er 5000 exemplaren in te stoppen van de hatcher Nu is er niet eens meer een kans dat je de 85+ quotum behaalt
Zo, hier waarschijnlijk één van de laatste decks die meedoet .
Zelf vind ik het leuk om te spelen met dit deck dat op levelers gebaseerd is.
Succes iedereen!
ben benieuwd wie de lucky is
kom op dustin hou ons niet meer in spanning
Ik zie cameraploegen bij mij in de straat =O Heb ik de nermagic straatprijs gewonnen!?
Om te beginnen wil ik alle deelnemers bedanken voor hun inzendingen! Ik ben onder de indruk van de creativiteit en de diversiteit van alle 93 (!) decks. Ik vond het erg leuk om al deze decks te bekijken en te beoordelen, en heb een flink aantal in MWS gezet en gespeeld. Iedereen heeft een beoordeling gekregen op de 5 verschillende criteria en een korte toelichting op de score. Dit waren de 5 criteria:
*Hoe leuk vind ik het om met dit deck te spelen? (30 punten)
*Hoe leuk vind ik het om tegen dit deck te spelen? (10 punten)
*Hoe origineel/creatief vind ik dit deck? (20 punten)
*Hoe betaalbaar is het deck? (20 punten - (prijs / 25) )
*Hoe belangrijk/prominent/onmisbaar is het ROE element? (20 punten)
Voor het 3e criterium (originaliteit) scoren decks die later zijn ingezonden en een vergelijkbaar thema hebben als eerdere decks, minder punten dan wanneer ze eerder ingezonden zouden zijn. Een lage score hier betekent dus niet per se dat ik je deck niet creatief vind, maar dat iemand anders gewoon sneller was met hetzelfde idee. Voor het 4e criterium (de prijs van het deck) begin je op 20 punten en verlies je een punt voor elke 25 euro die je deck kost, waarbij je tot 5 euro mag uitlopen. Een deck van 100 of 105 euro levert dus 20 - 4 = 16 punten op, een deck van 106, 125 of 130 euro 20 - 5 = 15 punten.
Voor elk thema binnen Rise of the Eldrazi zijn dit de hoogst scorende decks: *tromgeroffel*
Totem Aura's Elmer hier
(78 punten)
Rebound Arjan hier
(81 punten)
Levelers Bram hier
(88 punten)
Defenders Bosma hier
(77 punten)
Eldrazi (Spawns) Jarno hier
(88 punten)
Eldrazi (Spawnsire) Rubenito hier (80 punten)
Originaliteitsprijs Croc hier
Helaas is het moeilijk om een Aura-deck te maken zonder te beginnen met playsets van Kor Spiritdancer en Mesa Enchantress, en Jacob van Lunen heeft natuurlijk al de originaliteit van Sigil of the Empty Throne in de grond gestampt. In deze categorie zijn weinig punten gescoord voor originaliteit en creativiteit, maar Elmer heeft een eigen twist weten te geven aan deze verder weinig inspirerende basis.
Rebound draait al snel om Pyromancer Ascension en/of Kiln Fiend, maar Arjan heeft een mooie synergie uit Extended naar dit formaat vertaald. In de categorie Levelers was gelukkig een stuk meer keuze, er zijn dan ook veel verschillende decks ingestuurd die om dit thema draaien. Brams deck was duidelijk het leukste en origineelste in deze categorie, maar daarover zometeen meer.
Defenders zijn helaas geen groot succes als centraal thema voor een deck. Ik zal eerlijk bekennen dat Bosma oorspronkelijk 85 punten had gekregen voor zijn deck, omdat het er op papier erg gaaf uit ziet. Geef toe, een duidelijk thema en je dwingt je tegenstander daaraan mee te werken door hem te dwingen aan te vallen! Helaas, na een paar potjes spelen bleek al snel dat Defenders helemaal niet zo leuk zijn als ze lijken... er is in de praktijk een stuk minder interactie met de tegenstander dan ik had verwacht, je doet eigenlijk nooit iets boeiends, en als je al wint is dat op een ontzettend trage en saaie manier; ik heb slechts een keer met dit deck gewonnen, en dat was puur en alleen op Gideon Jura. Kortom, kudos voor Bosma voor het bouwen van het leukste Defender deck dat er op papier uitzag als 85 punten, maar helaas raad ik niemand aan om daadwerkelijk met een overdosis muren je casual play avond binnen te gaan...
In het thema Eldrazi is een hoop leuks te doen, jullie hebben dan ook een grote variëteit aan manieren bedacht om je 0/1 tokens nuttig te gebruiken. Agressief met Broodwarden en/of Raid Bombardment, als acceleratie naar dikke beesten die al dan niet zelf Eldrazi zijn, of gewoon om zo veel mogelijk permanents op het board te krijgen die nuttig zijn voor Devour of Hellion Eruption. Een eervolle vermelding voor Duncan die met Warp World zijn tokens nieuw leven inblaast! Dikke Eldrazi waren wel aanwezig als finishers in een ramp deck, meerdere mensen hebben een deck rond Spawnsire of Ulamog gebouwd om vervolgens hun hele sideboard te casten. Hier een bijzondere vermelding voor Rubenito, die Training Grounds gebruikt zonder levelers, maar als combopiece voor een supersnelle Spawnsire!
Ten slotte wist Croc me nog te verrassen met het meest thematische RISE OF THE ELDRAZI deck ooit, wat een bonusprijs waard is
En nu het spannendste, maar ook moeilijkste gedeelte van deze prijsvraag: de winnaar! Zoals je hierboven kunt zien, hebben zowel Bram als Jarno 88 punten gescoord. Ik heb een avond lang samen met Erwin meerdere decks van de prijsvraag getest op MWS, en deze 2 kwamen absoluut als leukste uit de bus. Aan het einde van de avond bleven we maar deze 2 decks tegen elkaar spelen, waarbij we regelmatig van deck ruilden, maar we konden geen favoriet aanwijzen: ze zijn allebei leuk om mee te spelen, en blijven ook elke keer weer leuk! Brams deck scoort iets meer punten op thematiek door de focus op Levelers, Jarno scoort wat extra punten voor de originaliteit: hij is de enige die de ingebouwde sac-outlet van Spawns optimaal misbruikt. Allebei de decks zijn even duur, dus ook dat kan geen doorslag geven. Daarom wil ik een hulplijn inzetten: ik vraag het publiek om advies!
Welk van beide decks vind jij het allerleukst? Of kun je net als Erwin en ik geen keuze maken, en moet de hoofdprijs van 50 euro eerlijk over beide winnaars verdeeld worden? Laat je stem horen, maandag 5 juli om 12.00 uur sluit de poll en wordt de definitieve winnaar bekend gemaakt!
Bedankt iedereen voor het inzenden en het lezen, en tot een volgende prijsvraag!
Greetz, Dustin.
Doyle hier
20, 5, 15, 18, 8 = 66
Leuke combo om te laten zien of om een keer tegen te krijgen, gewoon omdat het een vette infinite kill combo is die zowaar via een aanvallend beestje gaat. Het is een combo met 2 ROE kaarten, maar die kaarten hadden op zich ook in een andere set kunnen zitten en laten niet echt een thema uit ROE zien. Er zitten wat Levelers en wat Defenders in, je hebt duidelijk je best gedaan voor deze prijsvraag. Ik vind het een gaaf idee, maar na 1 of 2 potjes heb ik het wel weer gezien met dit deck, ik zou er niet de hele avond mee of tegen willen spelen. Zeer betaalbaar en het zou niet misstaan om als een van meerdere decks op een casual Multiplayer avond te spelen. 66 punten is een mooie score!
Jan hier
20, 4, 10, 17, 15 = 66
Je eindeloos verstoppen achter muren en dan killen door eerst een gekickte Conqueror’s Pledge en vervolgens een Nomads’ Assembly te spelen voor een enorme hoeveelheid tokens! Gaaf om een keer iemand met 100 tokens dood te schoppen, maar ik vrees dat dit vaak tot langdradige potten zal leiden en frustrerend is voor je tegenstander. Veel synergie tussen al je defenders, die zeer prominent aanwezig zijn. 66 Punten.
Ajani Rules hier
20, 5, 15, 19, 18 = 77
Voor ontzettend weinig geld heb je een erg leuk deck gemaakt! Hoe elegant is het om je tegenstanders creatures, net zoals de jouwe, op Guard Duty te sturen? Killen met een overdaad aan tokens of, lekker eigenwijs, aanvallen met je defenders. Toch vrees ik dat dit een deck is waar ik niet de hele avond mee of tegen wil spelen, omdat je vaak lange potten met weinig actie zult hebben. Je hebt extreem consequent kaarten uit de set en binnen het thema gebruikt, en dat alles voor een luttele 30 euro. Daarom een mooie 77 punten!
Forever 24 hier
10, 4, 10, 19, 20 = 63
Eerlijk gezegd lijkt dit deck me helemaal niet leuk om mee of tegen te spelen: het is een combinatie van twee halve themadecks. Ik vrees dat je de ene keer allemaal Levelers en Kor Spiritdancer trekt, de volgende keer Venerated Teacher en/of Training Grounds en een stapel aura's. Doordat je zoveel verschillende kaarten speelt, en geen enkele kaart de maximaal toegestane 4 keer, komen je thema's niet echt goed tot hun recht; ik heb een paar starthanden bekeken, en er zaten er nauwelijks tussen die ik wilde houden. Omdat je het ontzettend goedkoop hebt gehouden en echt alleen maar kaarten uit ROE hebt gebruikt, toch nog 63 punten.
Forever 24 hier
15, 4, 4, 15, 20 = 58
Lekker rampen met Spawn tokens en dan dikke Eldrazi casten, de droom van elke Timmy! Maar wat doe je als je toevallig niet een van je 5 dikke spells trekt? Je speelt helaas geen removal en geen carddraw, dus er moet een hoop goed gaan voor dit deck om echt te werken. Als je een sideboard maakt, kun je Spawnsire of Ulamog echt misbruiken, nu versnelt hij alleen maar van 10 naar 15 mana, of maakt hij een leger 0/1 blockertjes. Ik zie hier de basis voor een vet deck, maar ik vrees dat er nog wel wat aan gesleuteld moet worden. Omdat je ook in dit deck uitsluitend ROE kaarten hebt gebruikt, 58 punten.
Rubenito hier
25, 6, 18, 13, 18 = 80
Wow, dit deck heeft het allemaal: carddraw, tutors, een infinite mana combo, een enorm leger enorme Eldrazi Spawns, allemaal ellende uit het sideboard, genoeg verdediging om het een tijdje uit te houden. Winnen met een 15/15 Emrakul is leuk, met een 30/30 Emrakul is nog leuker, maar iemand doodschoppen met 0/1 manababies is geweldig. Een welverdiende 80 punten!
Robin hier
15, 3, 12, 18, 18 = 66
Je eerste deck is niet T2 (er zitten kaarten in uit series voor Shards of Alara), dus die doet helaas niet mee voor de prijsvraag.
Dit deck vraagt om lange en frustrerende potten: je Rage Nimbus eet al je tegenstanders beestjes op, uiteindelijk kun je killen met een aanvallende muur of schieten met Vent Sentinel. Je hebt voldoende removal om het tot die tijd te overleven, maar zoals bij veel defender-decks denk ik dat je vaak in een vermoeiende draw-go situatie zult verzanden. Stijlpunten voor de Nimbus en het erg goed binnen het thema en het budget blijven, 66 punten.
Bram hier
28, 7, 16, 17, 20 = 88
Je deck is gevarieerd maar toch consistent, het gebruikt Levelers op een ontzettend creatieve manier met Renegade Doppelganger, maakt ze beter met de voor de hand liggende Venerated Teacher en Training Grounds maar schroomt er niet voor om aan te vallen met een 4/4 Champion’s Drake. De Doppelganger maakt het deck explosief, maar is niet noodzakelijk voor het functioneren ervan. Je hebt wat counters om hem te beschermen, en als dat lukt, heb ik visioenen van een gratis Lightning Bolt of een gratis Disaster Radius voor 6 damage. En dat alles met een zeer bescheiden budget. Een zeer welverdiende 88 punten!
Inflameable hier
18, 7, 5, 15, 18 = 63
Winnen met een lekker dik beest, heerlijk! Spawns versnellen of zijn kanonnenvoer, maar je hoeveelheid wincondities en diversiteit ervan zijn beperkt. Prima om tegen te spelen (zoals je zelf zegt geef je je tegenstander de ruimte om ook iets cools te laten zien, en dat waardeer ik), leuk om mee te spelen, maar eerlijk gezegd niet erg origineel. Je deck draait echt volledig om de Eldrazi en hun Spawns voor een betaalbare prijs, dat verdient 63 punten.
Shai hier
25, 7, 18, 9, 10 = 69
Alternatieve wincondities zijn cool, een deck rond de zwaar ondergewaardeerde Felidar Sovereign scoort een hoop punten voor de "vind ik het deck leuk om mee/tegen te spelen?"-categorieën en de originaliteit. Zoals je zelf al zegt, draait dit deck niet echt om ROE. De Felidar is de hoofdrolspeler, ondersteund door Emeria, the Sky Ruin, Planeswalkers en een stapel handige muren. Toch scoort Perimeter Captain voldoende themapunten voor een totaal van 69 punten.
@ndre hier
22, 5, 10, 16, 2 = 55
Lekker snel deck met klassieke Gruul strategie: cardadvantage (van cascade), trucjes en removal voor blockers. Klinkt als een leuk deck om te spelen, maar je scoort helaas laag vanwege de zeer beperkte rol van ROE. Je had een stuk meer gescoord als je bijvoorbeeld wat meer met rebound en Kiln Fiend had gedaan; nu heb je 55 punten.
Herman hier
22, 7, 16, 9, 20 = 74
Sterke en creatieve synergie tussen totem aura's en Levelers, knap gedaan hoe je dat dan ook nog weer samen weet te laten werken met een Wrath-effect in een creature heavy deck. Leuk om te spelen, alleen jammer dat er zo'n prijskaartje aan hangt; daarom "slechts" 74 punten.
Je 2e deck is 3 uur na eerste inzending nog gewijzigd, dus die is helaas 0 punten.
Mordes hier
15, 4, 16, 17, 12 = 64
Lekker de tegenstander wegburnen terwijl je je veilig achter je muren verstopt. Gave synergie tussen Rage Nimbus en Kazuul, Tyrant of the Cliffs, Lust for War en Luminous Wake. Je had nog wat meer punten gescoord als je de Lava Axes had vervangen door meer muren en extra landjes; 64 punten.
Joris hier
25, 4, 10, 19, 5 = 63
Kiln Fiend kan voor extreem snelle kills zorgen, maar is helaas wel de enige winconditie in je deck. Dat maakt je deck kwetsbaar, maar scoort wel een hoop punten voor leukheid. Voor originaliteit en belangrijkheid van ROE kan ik helaas niet veel punten geven, daarom een relatief lage score van 63 (al is je deck leuker om te spelen dan die score suggereert).
JB hier
20, 7, 16, 19, 18 = 80
Iemand afslachten met 0/1 Spawns is natuurlijk geweldig, Tuk-Tuk stelt je tegenstander voor een nare keuze. Je tokens zijn de kern van het deck en kunnen op meerdere manieren gebruikt worden, en dat alles voor nog geen 25 piek. 80 punten!
Jarno hier
28, 7, 18, 17, 18 = 88
Jund met tokens die zichzelf kunnen saccen, gaaf! Je gebruikt de Spawns niet alleen als accelerator voor je (originele) dikke threats, maar je bent ook de eerste die specifiek misbruikt maakt van de eigenschap dat Spawns hun eigen sac-outlet hebben, en dat levert een sloot punten op. 88, om precies te zijn
Paulus hier
15, 5, 12, 17, 16 = 65
Ik mis een beetje de synergie in het deck: je hebt een beperkt aantal Levelers met relatief erg veel enablers zoals Venerated Teacher, Training Groundsen Time of Heroes, aan de andere kant wat Defenders die weinig anders doen dan je beschermen. Je hebt maar 11 beestjes die de game voor je kunnen winnen; als je tegenstander 2 creatures en 2 removals heeft, vrees ik dat de lol van het spelletje snel voorbij is. Edit: ik heb je Kazandu Refuge gewoon als Sejiri Refuge meegeteld. 65 punten.
ZenGarden hier
20, 6, 12, 17, 12 = 67
Efficient en betaalbaar beatdown deck met Totem aura's, waarbij Aura Gnarlid en Kor Spiritdancer profiteren van het oppompen van je goedkope beestjes. 67 punten.
Jiddo hier
25, 7, 15, 13, 15 = 75
Lekker deck met meerdere mogelijkheden: aanvallen met War Monk of de dikke Hydra, verdediging met Defenders en mana ramp met Overgrown Battlement naar Spawnsire of voornoemde Hydra. Training Grounds vind ik wel erg narrow en lijkt me niet heel veel toegevoegde waarde hebben in je deck, maar dat je voornaamste kills uit je sideboard komen vind ik erg creatief. 75 punten.
Kevin hier
20, 2, 10, 18, 2 = 52
Met maar 6 Levelers die een level up CMC van 2 hebben, lijkt Training Grounds me een verspilling van slots. Het deck ziet er solide uit en iemand doodbeuken met een beestje dat als simpele 0/3 begint is best leuk, maar dit deck is met zijn overdaad aan counters niet echt leuk om tegen te spelen. Ik zie dit als een Merfolk deck waarin toevallig een paar Merfolk met level up zitten, ik kan helaas weinig punten geven voor creativiteit en ROE thema: 52 punten in totaal.
Arjan hier
27, 4, 19, 16, 16 = 82
Mooi Pyromancer deck met een eindeloze stroom spells. Ik vind vooral je misbruik van Punishing Fire erg indrukwekkend, daar scoor je veel creativiteitspunten mee, voor een totaal van 82.
Superne5k hier
27, 7, 18, 13, 2 = 67
Erg gaaf en origineel deck met een creatieve kill. Je gebruikt een hoop kaarten uit ROE, maar je deck voldoet niet echt aan de criteria voor deze prijsvraag; het is geen thematisch deck, maar een Baneful Omen-deck met wat verschillende mana ramp methodes uit ROE. Je scoort extreem hoog bij leukheid en originaliteit, maar het ontbreken van een ROE thema kost je helaas een hoop punten. Je deck zou in een andere prijsvraag meer scoren dan de huidige 67 punten.
Julian hier
25, 4, 2, 18, 5 = 54
Je deck komt helaas voor grofweg 90% overeen met dat van Joris hier , waardoor je nauwelijks punten krijgt voor originaliteit. Leuk deck met mogelijk extreem snelle kills, maar zonder Kiln Fiends ben je kansloos, wat je erg kwetsbaar maakt. Sleep is wel een originele toevoeging, zeker handig als je tegen veel Defenders speelt! 54 punten.
Dreagation hier
22, 6, 12, 18, 16 = 74
Als je stroom Spawns eenmaal op gang komt, gaat het steeds sneller en harder en worden je Spawns ook steeds sterker en beter. Pennon Blade is een ster in je deck, alles werkt goed samen met Rapacious One, het centerpiece. Als die eenmaal ligt, is elke topdeck goed. 74 punten.
Dirkiechip hier
20, 5, 10, 14, 16 = 65
Prima deckje rond Levelers, met een leuke twist in Gravitational Shift. 65 punten.
Olaf hier
27, 6, 16, 10, 2 = 61
Een gaaf en creatief deck rond lifegain en Sanguine Bond, met weliswaar een aantal belangrijke kaarten uit ROE, maar helaas niet gebouwd rond een thema uit ROE en daarom een stuk minder punten dan ik je deck gun: 61.
Mark hier
25, 7, 17, 17, 17 = 83
Lekker veel 0/1 Spawn tokens maken en ze inruilen voor iets beters: naar keuze 2/2 Spawns, een eindeloze stroom 1/1 Saprolings, 4/4 Hellions of simpelweg een hand vol nieuwe kaarten. Recycling FTW! 83 punten.
Ajani Rules hier
22, 6, 20, 18, 2 = 68
Normaal gesproken rennen Elfjes weg voor Olifanten, in dit deck rennen ze juist voor de kudde uit. Zoals je zelf al hoopte, inderdaad het maximum aantal punten voor originaliteit en creativiteit! Maar helaas, twee losse levelers maken nog geen ROE thema, daarom in totaal "slechts" 68 punten.
Tennek hier
20, 5, 12, 17, 15 = 69
Met Eldrazi Spawn tokens rampen naar de dikke Eldrazi, of gewoon cheaten met Elvish Piper. En dan afmaken met Soul’s Fire 69 punten.
Bosma hier
20, 4, 16, 17, 20 = 77
Wat wil je met Defenders? Juistem, verdedigen. Dus zorg je ervoor dat je tegenstander moet aanvallen, of hij nou wil of niet. Jij dwingt je tegenstander om mee te werken aan het thema van je deck, dat is wat mij betreft de volle 20 punten voor thematischheid waard voor een totaal van maar liefst 77 punten!
Lenny hier
15, 4, 10, 12, 2 = 43
Dit deck lijkt mij voornamelijk een variant op UW Control, met enorme hoeveelheden cardadvantage en een paar boardsweepers, ondersteund door wat lifegain. Kederekt Leviathan is een originele extra sweeper, maar ik mis het ROE thema volledig. Sorry, ik kan hier niet meer dan 43 punten voor geven.
Lenny hier
22, 5, 12, 19, 18 = 76
Genadeloos je manababies het slagveld op sturen waar ze een zekere dood tegemoet treden... maar in hun val je tegenstander meeslepen in een Raid Bombardment! 76 punten.
Mordes hier
0, 0, 20, 16, 0 = 36
Je speelt 18 land in een deck van 62 kaarten, met een curve die eindigt bij 7 mana. Hoe leuk is het om te spelen met een deck dat alleen maar mulligans neemt, of het hele potje dusdanig gescrewed is dat er niets uit komt? Een deck met als thema manascrew is best origineel, maar is geen thema uit ROE, waar het juist gebruikelijk is om 25+ landjes te spelen. 36 punten.
Olaf hier
25, 7, 10, 12, 18 = 72
Veel Spawns maken om zo snel mogelijk ontzettend dikke Eldrazi uit te spugen, it's Timmy time! Ik vind het leuk dat je nog een andere manier hebt om je Spawns om te zetten in dikke beesten met Hellion Eruption, 72 punten.
Croc hier
27, 7, 16, 18, 14 = 82
Een zeer leuk en competitief deck dat optimaal misbruik maakt van Training Grounds. Zolang je tegenstander geen WoG-effecten heeft, gaat hij het erg lastig krijgen... Omdat ik dit deck meer zie als een synergetisch Merfolk met Leveler subthema dan als Leveler deck met wat Merfolk, haal je net niet de hoogst mogelijke score, maar wel een mooie 82 punten.
Croc hier
0, 0, 20, 18, 20 = 58
OK, geen gezeur over hoe speelbaar dit deck is, maar meteen door naar de essentie: ik ben zo onder de indruk van je creativiteit en originaliteit, dat ik een extra prijs ga weggeven. Croc, jij hebt met stip de originaliteitsprijs gewonnen, geen enkel ander deck draait zo duidelijk om RISE OF THE ELDRAZI. Hou je brievenbus goed in de gaten, binnenkort ligt daar een verrassing voor je. Gefeliciteerd!
Erik hier
20, 7, 10, 18, 5 = 60
Een erg gevarieerd deck, waardoor elke pot er weer anders uit zal zien. Typisch voor Rood: chaos overheerst! Veel plezier en succes met het verder uitbouwen van je collectie, voor dit deck heb je al vast 60 punten.
Julian hier
27, 7, 16, 16, 16 = 82
Een prima samenwerking tussen het Jund Devour mechanisme en een eindeloze stroom Spawn tokens om te verslinden. Gaaf om je tegenstander te overrompelen met een totaal onverwachte 20/20 Predator Dragon. Oh ja, dat beest heeft haste... Verder zit er veel synergie in je deck, alles werkt goed samen, voor een totaal van maar liefst 82 punten.
RealBizkit666 hier
23, 3, 16, 14, 20 = 76
Zeer consistent Leveler deck met een paar gemene beaters. Linvala legt een hoop tegenstanders compleet plat: Levelers doen het niet meer, Defenders kunnen hun abilities niet activeren, Spawns kunnen niet gesact worden voor mana, ga zo maar door. Het werkt wel, maar ik vind het frustrerend om tegen dit soort kaarten te moeten spelen. Vanwege de consistentie en het 100% ROE gehalte: 76 punten.
Duncan hier
27, 7, 18, 18, 16 = 86
Het verrassingselement van Warp World is geweldig. Als je daarmee een stapel Eldrazi Spawns en een Coat of Arms op het board smijt, is het spelletje snel voorbij... Een groots effect voor een kleine prijs, dat is maar liefst 86 punten waard!
Darafayen hier
20, 5, 12, 19, 18 = 74
Je hebt helemaal niet veel geld nodig om lol te hebben met Magic, zoals jouw Pauper (commons only) deck bewijst. Je deck draait wel volledig om Raid Bombardment, als je die niet trekt of hij wordt gesloopt, dan wordt het een frustrerend potje... gelukkig hebben we nog Lavafume Invoker als backup. Aanvallen met 0/1 Spawns is stijlpunten waard, voor een totaal van 74.
Joost hier
27, 7, 10, 16, 16 = 76
Je gebruikt werkelijk alle manieren om dubbel profijt te hebben van je (totem) aura's, van Kor Spiritdancer en Mesa Enchantress tot Aura Gnarlid en Uril, the Miststalker, en alsof dat nog niet genoeg is, dreig je ook de lucht over te nemen met Sigil of the Empty Throne. Heerlijk veel synergie, dit deck lijkt me dan ook erg leuk om te spelen. Helaas lijkt dit wel erg op een deck van Jacob van Lunen, dus 76 punten.
Magnus Magicus hier
22, 3, 15, 18, 10 = 68
Eigenlijk zou je deck "Mesa Manascrew" moeten heten Omdat ik er een verschrikkelijke hekel aan heb als mijn tegenstander mijn landjes gaat slopen of anderszins mijn hele spel preëmptief vernachelt, en Aura Gnarlid maar een relatief klein deel van het winstplan is, kom ik niet verder dan 68 punten.
Jiddo hier
25, 6, 10, 17, 14 = 72
Eerlijk gezegd lijkt dit deck wel een beetje op het deck van Brad Nelson dat Jacob van Lunen uitgebreid heeft besproken; zie de link in de introductie. Je maakt wel op creatieve manier gebruik van alle tokens, en Momentous Fall schittert in jouw deck. 72 punten.
Anton hier
23, 7, 10, 16, 20 = 76
Prima Leveler deck, maar wel erg weinig landjes. 76 punten.
Tom hier
23, 5, 10, 16, 15 = 69
Je hebt een hoop manieren om je Eldrazi Spawns te gebruiken, wat je deck gevarieerde opties biedt. De Collar geeft je een hoop reach. 69 punten.
Darafayen hier
20, 3, 10, 18, 5 = 56
Als je tegenstander een random Mythic Eldrazi speelt, is het Mill-deck helaas kansloos... Echo Mage lijkt me veel kwetsbaarder dan bijvoorbeeld Twincast, verder gebruik je ROE kaarten vooral als fillers rond het millen. 56 punten.
Robin hier
20, 4, 10, 18, 20 = 72
Eerst de weg vrijmaken met je Rage Nimbus (die erg goed samenwerkt met Perimeter Captain!), dan beuken met dikke vliegers of schieten met Vent Sentinel. Ja, zo gebruik je Defenders! 72 punten.
Tom hier
23, 3, 16, 17, 10 = 69
Grim Discovery zonder fetch lijkt me niet de sterkste keuze, maar een deck rond Quest for the Nihil Stone vind ik wel erg origineel. Helaas is het rebound-thema niet al te prominent aanwezig, voor een totaal van 69 punten.
Bosma hier
25, 5, 20, 18, 10 = 78
Wow, een Jellyfish Tribal deck! Dat is dus 20 punten voor originaliteit in de pocket! Je hebt erg creatieve kaarten gebruikt, dat is in totaal 78 punten waard.
Ibrahim hier
27, 6, 0, 16, 18 = 67
Een erg leuk en sterk deck, maar helaas komt dit voor 90% overeen met Brad Nelsons Pro Tour winnende deck dat Jacob van Lunen heeft beschreven, en dat in de introductie gelinkt staat. 0 punten voor originaliteit, dus slechts 67 punten totaal.
@ndre hier
10, 5, 12, 15, 16 = 58
Leveler deck met een aantal goede manieren om de laatste puntjes damage te forceren, goede verdediging en een paar leuke Levelers. Maar ook hier geldt: ik geloof niet dat een deck met 19 land leuk is om te spelen, zeker niet als je voldoende mana wil hebben om iets te casten, iets te levelen en daarna nog mana open wilt houden voor instants... 58 punten.
Duncan hier
25, 4, 16, 17, 12 = 74
Op hoeveel verschillende manieren kun je je simpele 1/1 Kor Soldier tokens gebruiken?! Chump blocken, Foggen, life gainen en ten slotte als 2/2 vigilance man samen met zijn ontelbare vriendjes aanvallen voor de kill! Of gewoon gezellig met een grote poes voor de haard zitten wachten tot de overwinning je in de schoot wordt geworpen. 74 punten.
Barttjuh hier
22, 5, 10, 18, 18 = 73
Erg mooie naam voor je deck! Helaas hebben al meerdere mensen voor je Raid Bombardment misbruikt, maar de toevoeging van Splinter Twin vind ik een leuke twist. Als regelfreak vind ik het prachtig om met de damage trigger van Raid op de stack, je tokens te gebruiken voor een enorme Comet Storm om de laatste paar blockers en je tegenstander uit de weg te ruimen 73 punten.
WimC hier
27, 7, 5, 9, 18 = 76
Consistent dikke Eldrazi uit je sideboard tevoorschijn toveren, heerlijk Timmy deck! Je speelt in totaal 5 Spawnsires, maar ik heb voor de beoordeling dezelfde fix toegepast als op een toernooi: vervang de 5e Spawnsire in het SB door een basic land. Helaas is dit idee al door Forever24 gebruikt, en dat kost je een hoop punten voor originaliteit. In totaal 76 punten, maar als je eerder was geweest met je inzending, had je daar gerust 86 van mogen maken!
Sinki hier
25, 6, 17, 19, 4 = 71
Op een zeer vriendelijke manier controle houden, en langzaam maar onvermijdelijk op de overwinning afstevenen... Lekker veel synergie met je Spreading Seas en Islandwalkers, dat is weer eens wat anders dan Plainswalkers, ehm, Planeswalkers. Ik mis alleen het ROE-thema, daarom 71 punten.
Tennek hier
27, 7, 20, 15, 2 = 71
Heel gaaf en origineel combodeck! Helaas is Baneful Omen de enige ROE-kaart in je deck, dus op het laatste criterium scoor je bar weinig, maar je totaalscore van 71 punten reflecteert niet hoe leuk ik je deck stiekem vind!
Nevyn hier
23, 6, 14, 19, 16 = 78
Ik snap dat je Dread Drone een goede kaart vindt, maar 6x is wel erg veel... Ook hier de officiele toernooifix: ik vervang er 2 door een basic land naar keuze, en Swamp lijkt me dan de meest logische vervanger Lekker veel tokens saccen om je Geotrupidae snel op te pompen, en alle blockers afslachten om voor veel schade door te komen. Veel trucjes in je deck, dat mag ik wel! 78 punten.
Teferi hier
10, 3, 18, 19, 4 = 54
Creatureless decks vind ik altijd erg leuk om te spelen, maar ik vrees dat dit vooral frustrerend is... Je hebt geen enkele removal, geen enkele interactie met je tegenstander, dus een willekeurige 1/1 pop kan je al doodtrappen voor jij iets hebt gedaan. Met Ancient Stirrings kun je wel sneller je Wand vinden, maar ik vrees dat je al dood bent voor je aan je Wand toe komt. Als hij eenmaal ligt, heb je wel ontzettend snel 7 spells gespeeld voor een verrassende finish! Ik had het leuker gevonden als je meer ROE elementen had gebruikt, zoals muren om te versnellen en te verdedigen (Mnemonic Wall lijkt me bijvoorbeeld erg goed in een deck dat zo om spells draait!). 54 punten.
Sander hier
22, 5, 15, 18, 18 = 78
Kor Skyfisher is een multifunctionele held in je deck! Je speelt maar 9 aura's, maar de 3 {= totem-guide hartebeest}s tellen stiekem ook mee als Aura en geven je meteen een mooi target om het gezochte Aura op te gooien. Lekker veel trucjes, maar ik vind de engine van je deck een beetje kwetsbaar eruit zien. 78 punten.
Bassieh hier
27, 6, 10, 17, 2 = 62
Je deck heeft hetzelfde thema als dat van Olaf hier , namelijk lifegain met Sanguine Bond. Je deck ziet er leuk en behoorlijk consistent uit, veel synergie en leuk idee om Mortician Beetle als voer voor Consuming Vapors te gebruiken. Maar helaas, ook bij jou mis ik de prominentie van het ROE-thema, dus slechts 62 punten.
louis hier
26, 6, 16, 17, 18 = 79
Veel verschillende manieren om van je Spawns een serieuze dreiging te maken. Living the dream: je 0/1 Spawn 2/2 maken met Broodwarden, vervolgens 9/8 met Gigantomancer, nog even +10/+10 geven met Might of the Masses en na damage saccen met Momentous Fall voor een enorme sloot kaarten en levens. Nice! 79 punten.
Wilko en Chantal hier
20, 3, 10, 19, 16 = 68
Keihard all-in gaan met je Kiln Fiend, en hopen dat je spotremoval kunt counteren met Deprive. Kwetsbaar, maar zeer effectief als het werkt! Veel rebound spells, en manieren om daar dubbel van te profiteren. Hoeveel kaartvoordeel is het als je met Mnemonic Wall Surreal Memoir terughaalt en daarmee weer een Recurring Insight?! 68 punten.
Teferi hier
23, 5, 14, 10, 16 = 68
22 land met het idee Conscription te hardcasten op een volledig gelevelde Transcendent Master, erg ambitieus. Mooie synergie tussen Lightmine Field en Gideon Jura, en leuk om me te realiseren dat Guardian Zendikon een Defender is. Maar hoe verdedig je je tegen een Serra Angel of erger? 68 punten.
Remco hier
27, 3, 18, 14, 18 = 80
De samenwerking tussen Soul’s Attendant en Hissing Iguanar is elegant, of wreed, afhankelijk van hoe je het wil bekijken. Ik vind het erg interessant hoe je je Spawns gebruikt als stal-mechanisme, zeker samen met Eldrazi Monument. Toch lijkt het deck me niet erg leuk om tegen te spelen: op een gegeven moment heb jij controle, is duidelijk dat je waarschijnlijk wel gaat winnen, maar kan het nog een erg langzame, pijnlijke dood worden. 80 punten.
Jeroen hier
15, 5, 10, 17, 20 = 67
19 land is best weinig als je graag op beurt 3 een dikke muur of een Awakening Zone wil maken. Het idee van je Spawns is dat ze versnellen, niet dat ze een landdrop vervangen in de eerste paar beurten. Je hebt een zeer thematische kill met Vent Sentinel, of een snelle kill met een van je redelijk betaalbare Eldrazi. 67 punten.
Alex hier
0, 0, 14, 12, 18 = 44
Nee, serieus? Een niet werkende link*, 16 land en 8 Umbra Mystics... Nu kan ik de standaardfix toepassen, 4 van de Mystics vervangen door basic land (ik gok 2 Plains en 2 Forests), en dan het deck alsnog beoordelen... Maar eerlijk gezegd voel ik me daar niet erg toe geroepen.
*Hoe ik dan toch het deck wist te vinden? Met mijn moderator super powers natuurlijk! Gewoon de link openen, de foutmelding negeren en in de adresbalk het \ teken deleten.
EDIT: of gewoon de link in de derde post openen, die doet het wel
Wilko en Chantal hier
22, 5, 12, 18, 15 = 72
Lekker snel veel beestjes droppen en dan je tegenstander Overrunnen. Zelfs Skittering Invasion lijkt het te doen in dit deck! Ik vind de keuze voor Unified Will als bescherming tegen WoG-effecten erg elegant en thematisch gekozen, 72 punten.
Bram hier
25, 5, 0, 9, 20 = 59
Helaas, het Spawnsire of Ulamog-deck is al door een aantal anderen eerder gepost... 59 punten.
Casper hier
22, 5, 16, 18, 20 = 81
Zeer gefocust Rebound-deck dat op veel verschillende manieren misbruikt maakt van je overdaad aan spells. Eindelijk iemand die Manaplasm weet te waarderen buiten draft! 81 punten.
Tjalzor hier
22, 4, 10, 19, 20 = 75
Raid Bombardment met massa's goedkope beestjes is een leuk en zeer betaalbaar deck, maar helaas hebben vele anderen ook al een dergelijk deck gepost. 75 punten.
BaukeJan hier
25, 6, 10, 17, 20 = 78
Mooi idee, maar je deck lijkt wel erg op dat van Jarno hier Toegegeven, je hebt Skittering Invasion zowaar een nuttige functie gegeven, had ik niet verwacht! Goede synergie tussen It That Betrays en Consuming Vapors, een mooie 78 punten waard!
RealBizKit666 hier
23, 6, 10, 15, 20 = 74
Lekker rampen naar dikke Eldrazi, altijd leuk en goed voor 74 punten.
Sander hier
23, 5, 16, 19, 15 = 78
Leuk Leveler deck, ik vind vooral de bounce-trucjes om meer profijt te halen uit je eigen enablers goed bedacht. Clone eerst gebruiken om een Venerated Teacher dubbel te laten werken, hem terughalen met Call to Heel, kaartje rapen, en dan diezelfde Clone weer als een nog enger beest spelen. Nice! Het Defender-thema sneeuwt een beetje onder, ik denk dat ik die paar muren vervangen had door extra Levelers. 78 punten!
SDdine hier
20, 3, 10, 19, 20 = 72
Werkelijk al je beestjes hebben Defender, waardoor je het maximaal aantal punten voor thematiek scoort. Helaas heeft je deck slechts één winconditie in Vent Sentinel, wat maakt dat potten lang en frustrerend kunnen worden. 72 punten.
Superne5k hier
20, 4, 10, 16, 5 = 55
Prima Gruul deck, maar zoals je zelf al constateerde, is er niet echt een ROE thema in te vinden. Aura Gnarlid is op zich een prima evasion creature, maar met slechts 3 aura's in je deck niet extreem indrukwekkend. Goblin Shortcutter is een nuttig utility creature in een GR beukdeck, maar heeft niet veel relevantie in de context van deze prijsvraag. Daarom slechts 55 punten.
Dominique hier
20, 4, 10, 16, 20 = 70
Defenders met Chariot, een helaas al eerder gepost idee. Goed en consequent doorgevoerd thema, dat is de volle 20 punten waard, voor een totaal van 70.
Eric661 hier
20, 4, 10, 18, 20 = 72
Een zeer betaalbare versie van het Rage Nimbus-deck met Kazuul, maar niet onderscheidend genoeg van andere eerder geposte versies. 72 punten.
Jeroen hier
25, 5, 12, 17, 20 = 79
Solide en mogelijk extreem snel deck rond Aura Gnarlid en zijn Mesa-vriendinnetjes. Loam Lion ziet er als een zeer interessante toevoeging uit, die heb ik nog niet eerder gezien in Aura-decks. 79 punten!
Yosser hier
20, 4, 12, 16, 16 = 68
Interessant aggro-control deck, inclusief solide sideboard plan. Ik ben alleen bang dat je tijdens het bouwen teveel Levelers hebt gecut: je speelt nu slechts 7 Levelers, waarvan 3 een level up cost van hebben; dat maakt Training Grounds en in mindere mate Time of Heroes en Champion’s Drake een stuk minder goed. Jammer, want met wat meer levelers in je deck zou ik dit een heel gave basis vinden! 68 punten.
Elmer hier
27, 3, 16, 12, 20 = 78
Mooi, creatief en elegant Enchantress deck met gevarieerde toolbox en leuke combo met Splinter Twin en Crab Umbra. Dat verdient een hoop stijlpunten, ik was erg enthousiast door je beschrijving. Het kwartet Spreading Seas kost je echter weer een hoop punten; te Spike voor deze prijsvraag. Daarmee ook meteen antwoord op je alternatieve manabase: ik beoordeel je deck zoals je het gepost hebt, en dat kost je grofweg 145 euro oftewel 6 punten voor alleen je land... Met een andere manabase had je 6 punten meer overgehouden voor je budget, en was je deck net zo origineel gebleven. Mocht het echt veel minder soepel spelen door regelmatige colorscrew, dan zou je een punt of 5 verliezen voor speelbaarheid. Als het alleen maar iets minder snel wordt door alle ETB-tapped landjes, dan kost het je niets: het deck hoeft geen toernooien te winnen, als het maar zijn plan kan laten zien in casual play. Waarschijnlijk had je met je andere manabase dus 84 punten gescoord, maar nu "slechts" 78.
Sinki hier
26, 6, 10, 19, 10 = 71
Dikke beesten uitpoepen en je kleine beestjes dik maken met Gigantiform, nice! Knap hoeveel trucjes je in een deck van nog geen 25 euro hebt weten te stoppen! 71 punten.
Daniël hier
15, 3, 15, 19, 18 = 70
18 land is echt te weinig, je Levelers blijven om mana schreeuwen. Verder een (h)eerlijk agressief Leveler deck met onverslaanbare draws. Jammer dat je geen Bear Umbra speelt, die lijkt me namelijk erg goed in jouw deck! 70 punten.
Arend hier
20, 3, 10, 7, 19 = 59
Explore is op zijn best als je er een 2e landje mee kan spelen, Oracle of Mul Daya is betekenisloos als je nooit land hit en geen schudeffecten speelt. Dit deck wil spells van 11+ mana hardcasten en geen landdrop missen, dus 20 land is frustrerend weinig. Het plan om naar dikke Edrazi te rampen vind ik gaaf, de assistentie van alle Elf Shamans is een elegant subthema. 59 punten.
Erwin hier
26, 6, 16, 16, 18 = 82
Lekker agressief Spawn deck dat dankzij Sarkhan Vol en Beastmaster Ascension helemaal geen Broodwarden nodig heeft. Cascade geeft je deck een extra gevaarlijk tintje. 82 punten.
San hier
15, 7, 20, 16, 20 = 78
Jij beschrijft je deck zelf al briljant: "Gravitational Shift + Gravity Well + vliegende Defenders = lol". Gezien de onmogelijkheid om met dit deck te winnen slechts 20 punten voor hoe het daadwerkelijk speelt, maar het idee de combo een keer op tafel te krijgen doet me glimlachen. 78 punten.
Murderous Redcap hier
20, 5, 10, 18, 19 = 72
Muren met Rage Nimbus, Vent Sentinel en Kazuul. Leuk en betaalbaar deck, maar helaas al door veel anderen ingezonden. 72 punten.
Jarno hier
20, 4, 12, 11, 16 = 63
Jawel, een Defender deck met Rage Nimbus, Kazuul en Gideon Jura. Creatieve toevoeging door groen te splashen voor Meglonoth! 63 punten.
Jan hier
22, 6, 20, 16, 20 = 84
Prachtig verhaal, it made me smile! En ondertussen ook nog een lekker rampdeckje met dikke Eldrazi, alles volledig thematisch en behoorlijk betaalbaar. Helaas lieten de destructieve Eldrazi geen ruimte meer voor removal, annihileerden ze 16 punten en lieten jou achter met een mooie 84 punten.
San hier
20, 6, 16, 17, 20 = 79
Helaas is dit deck niet legaal, omdat je elke kaart behalve basic land maximaal 4x mag spelen, in maindeck en sideboard samen... Ik neem aan dat je in je sideboard 4x Dread Drone en nog wat andere Drones wilt spelen, maar ach, je idee is erg duidelijk en in casual kan alles! Leuk gebruik van Minion Reflector, goed voor 79 punten.
Kira hier
25, 5, 12, 18, 20 = 80
Heerlijk Leveler deck, lekker snel beuken en door je blauwe kaarten loopt het deck soepel en veilig. Een mooie 80 punten!
Waar is de poll te vinden?
Mijn stem gaat uit naar Eldrazi (Spawns) van Jarno. Beide winnaars gefeliciteerd =) Ik vond het een leuke prijsvraag om aan mee te doen. En ben erg tevreden met mijn score van 82 voor mijn eigen Eldrazi Spawn deck.
Als het goed is, zet Michiel vanmiddag de poll online. Dat kan ik helaas niet zelf doen, daar heb je weer een grotere god voor nodig