Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hi all,
Ruhan of the Fomori is mijn general. Het deck is afgesteld op het toedoen van damage. Het leuke is dat je maar 21 damage met je commander hoeft te doen. en dat is waar ik heen wil.
Ik ben op zoek naar manieren om hem damage te laten doen van afstand. daar zijn er niet heel veel van.
Fling bijvoorbeeld. Er word wel schade gedaan. Maar Fling doet de schade en niet Ruhan. En telt dan weer niet als commander damage.
Pandemonium laat creatures echter wél zelf schade doen.
Ik weet niet of Wizards dit express doet maar de beste kaart voor mijn general zit natuurlijk niet in de juiste kleuren: (=Mage Slayer}...zo flauw.
Mijn vraag aan u: Zijn er nog andere manieren binnen rood/blauw/wit om CREATURES ZELF damage te laten doen van afstand?
volgens mij geld de 21 damage regel van je commander alleen voor combat damage dus moet je je general echt laten aanvallen naar mijn weten is dat de enige manier om op 21 general damage te winnen
Soul’s Fire is de kaart die je zoekt denk ik. Dan doet het creature schade en hoef je niet te saccen.
Zoals al 2x wordt genoemd, je kan enkel general damage doen dmv combat damage.
Anders was Heartless Hidetsugu wel een tikkie overpowered
Wauw. overwelmende hoeveelheid reacties!
Well. Thanks voor alle adviezen mates!
Alleen combat damage dus. Well. Dat scheelt weer een hoop zorgen.
Gelukig is Berserk er ook in het rood! Fatal Frenzy
Whispersilk Cloak lijkt inderdaad een prima kaart! grappig als je anderen om tips vraagt: krijg je suggesties voor kaarten die echt TE logisch zijn.
Het is ook een warrior en equipment deck dus hij past er perfect tussen.
ok. Volgende vraag.
Wat kunnen we in dit deck doen om Ruhan zoveel mogelijk combat damage te laten doen?
Zover ik weet is Blood Frenzy en eerder genoemde Fatal Frenzy een goed begin.
What else?
Rites of Initiation en Blazing Shoal kunnen best sterk zijn voor weinig mana.
Wauw, bedankt voor alle tips. Michiel heeft zelfs een supernetjes lijstje met allerlei awsome tricks gemaakt. Waarvoor props!
Hier een lijst tot nu toe. Graag tegen en voor argumenten!
Commander:
Ruhan of the Fomori (beste casting cost vs p/t verhouding, en giant warrior)
Het plan is om met combat damage de tegenstander te verslaan.
In verband met de vele mass removal effects in mijn groep heb ik het liefst dat Ruhan haste heeft.
Methode daarvoor is het snel tevoorschijn halen van equipments die haste geven.
Equipment fetch:
Steelshaper’s Gift
Stoneforge Mystic
Fabricate
Enlightened Tutor
Taj-Nar Swordsmith Beetje langzaam, De zwakste schakel
Equipments:
Lightning Greaves en Obsidian Battle-Axe en Strider Harness
geven Ruhan en veel andere creatures gratis haste.
Whispersilk Cloak Onblockbaarheid is heel belangrijk als je 7 power hebt.
Batterskull strategie tegen Wrath of God effecten.
Sunforger heeft eigenlijk weinig targets. maar toch. vreemd genoeg kanshebber voor vervanging
Umezawa’s Jitte Passend of niet. de beste equipment ever. (op skullclamp na). Ruimt tokens op.
Argentum Armor Fungeert als de "monster equipment" en als heeele slome removal.
Nim Deathmantle Weet niet zeker of ik wel 4 mana open kan houden, ben benieuwd.
Sword of War and Peace pro rood is handig voor later genoemde earthquakes en meest damage gericht.
Om de equipments uit te buiten wil ik veel creatures.
Dit valt samen met het feit dat er in mijn groep veel WoG effects worden gespeeld.
Daarom alleen creatures met onmiddelijk effect op het speeldveld.
Dat betekent haste, static effects of CIP abilities. Zoveel mogelijk oplossingen op een stick.
Ik heb veel soortgelijke decks bekeken waar bestuurder proberen schade te doen voordat de WoG gespeeld word.
Dit doormiddel van dubbele combat phases enz. Mijn filosofie is om na die WoG gelijk verder te gaan. (met haste)
Tokens zijn heel erg goed tegen dit deck. Daarom heb ik gezocht naar creatures met een pyroclasm effect.
Hammerfist Giant pyroclasm op een stick
Thundercloud Shaman Pyroclasm op een stick
Magma Giant Pyroclasm op een stick
Bloodfire Colossus Earthquake op een stick, Ben blij dat Ruhan 6 Toughness heeft.
Desolation Giant Wrath of God op een stick.
Big folks:
Furystoke Giant Heeft minder effect dan in andere decks. Maar elk slachtoffer is er 1.
Sun Titan Recovery van Wrath of God effects. Haalt verloren equipments op. Zeer waardevol.
Cloudgoat Ranger Veel creatures voor weinig kaart. Reus met flying. Waar zie je dat nog?
Inferno Titan Beetje vanille reus, Heeft minder targets dan in standard. Wellicht vervangbaar.
Boldwyr Intimidator because cowards can't block warriors.
Brion Stoutarm
Hammerheim Deadeye tsja, Giant Warrior, Vanwege veel voorkomende haste is de echo cost minder relevant.
Sunrise Sovereign Geeft Ruhan trample en power boost.
Razor Hippogriff Recovery van shatterstorm (lees=alle artifakts kaput) effects.
Spitebellows removal.
Godo, Bandit Warlord Weer een warrior. plus equipment fetch.
Vulshok Battlemaster Kracht valt te bezien. (GO?)
Cyclops Gladiator Soort van removal. wel langzaam en wellicht te rood. (GO?)
Soltari Guerrillas wederom langzame removal. Onblockbaarheid is cool. (GO?)
Stingscourger
Kor Hookmaster
Hellkite Charger
Auriok Survivors
Lightning Angel
Solemn Simulacrum
Flametongue Kavu
Anger
Zijn er nog meer coole oplossingen op een stick?
Accel:
Thran Dynamo
Sol Ring
Vedalken Plotter Beetje vreemd. Maar ik zie veel Landjes die dubbele mana geven.
Semblance Anvil
Brighthearth Banneret mini-accel op een stick. Wellicht te conditioneel.
Stinkdrinker Daredevil
Overig:
Breath of Darigaaz en
Earthquake en
Starstorm tegens tokens en de rest. Omdat mijn creatures het toch wel kunnen hebben.
Zijn er betere varianten?
Insurrection the sorcery to end it all.
Fatal Frenzy
Oblation
Oust
Path to Exile
Oblivion Ring
Brainstorm
Chaos Warp
Maar wat doe ik tegen lastige artifacts en enchantments? is er iets beters?
Ghitu Encampment en
Celestial Colonnade en
Faerie Conclave overleven Wrath of God effects. is er iets beters?
Sejiri Steppe
Hall of the Bandit Lord
{=keldon necropolios}
Sunhome, Fortress of the Legion
Command Tower
Samenvatting
Zijn er nog andere handige landjes? Hoeveel zal ik er uberhaupt spelen?
Maar wat doe ik tegen lastige artifacts en enchantments? is er iets beters?
Zijn er nog meer coole oplossingen op een stick?
Blauw is ondergebruikt, Zijn er nog tips uit de blauwe hoek?
Godo, Bandit Warlord en Tenza, Godo’s Maul zijn ook nog wel goeie toevoegingen denk ik!
So trüe! Godo zit er ook in maar z'n knuppel nog niet. De knuppel lijkt me naast Ruhan maar op weinig creatures toepasbaar.
eey thomo
weet niet of jij wat aan deze kaarten hebt
Laccolith Rig & Bloodfire Infusion & Electropotence als je dmg kan verdubblen is het mogelijk
suc6 met zoeken nog
well thank you Perry,
Maar helaas. Nogmaals alleen combat damage telt mee in de 21 hits kill.
Swiftfoot Boots gaat er wel gelijk in.
En dan ook Gratuitous Violence en Rage Reflection
De sterkste additional combat step kaarten zijn trouwens:
World at War
Savage Beating
Hellkite Charger
en in jouw geval ook Waves of Aggression
die indestructible darksteel equipment, gezien de vele wrath of God effects?
Simpel, effectief en origineler dan de meeste bovenstaande equipments;
Trailblazer’s Boots. Wie er geen nonbasic speelt in EDH kent het format niet, oftewel: gegarandeerde landwalk. (Anders is er altijd nog Rainbow Vale. )